باشگاه ماشین سازی تبریز امسال به لطف تجمیع نفرات فوتبالی از راس مدیریتی تا عوامل اجرایی، سالی موفق پیش روی خود خواهد دید.

به گزارش خبر آنلاین، حضور چهره های خوش سابقه فوتبالی در بدنه باشگاه ماشین سازی تبریز موجب شده تا هواداران این باشگاه ریشه دار و قدیمی بیش از هر زمان دیگری طی سالهای اخیر، به موفقیت تیم محبوب خود امیدوارتر باشند.

طی سال های گذشته همواره چهره های فوتبالی در بدنه باشگاه ماشین سازی تبریز حضور داشتند اما در کنار این معدود چهره هایی که سرد و گرم فوتبال را چشیده اند، حضور افرادی نا آشنا به فوتبال سبب می شد تا همواره یک جای کار بلنگد و در نهایت تیم نتواند به هدف خود دست یابد.

وجود فوتبالی ها اما در بدنه اصلی باشگاه قطعا آن چیزی است که هم هواداران طالب آن هستند و هم مالک کارخانه آن را بخوبی تشخیص داده و اعمال کرده است. در شرایط فعلی، یکی از استثنائی ترین و صد البته موفق ترین تصمیمات در حوزه مدیریت ورزش، از سوی دکتر شریعت زاده مالک گروه کارخانجات ماشین سازی اتخاذ شده و قطعا نتیجه چنین تصمیم معقولانه و قابل تقدیر وی، رسیدن به موفقیت و البته نشان دادن راه موفقیت در ورزش به دیگر مدیرانی خواهد بود که فقط می خواهند از تخصص افراد به اصطلاح مدیر در حوزه ورزش و راس اداره باشگاه ها بهره ببرند.

این در حالیست که تاکنون ورزش ما به دلیل دور ماندن چهره های متخصص و باتجربه ورزشی از مدیریت باشگاه ها، شکست ها و ناکامی های متعددی را تجربه کرده است.

46

در باشگاه ماشین سازی، امسال مدیری بر سر کار آمده که زیر و بم فوتبال کشور را می داند و می داند که چه اتفاقاتی در این فوتبال رخ می دهد. حسین خطیبی چند و چون کار در فوتبال را می داند، او در حدود 30 سال تجربه فوتبالی خود در عرصه باشگاهی و ملی، داخلی و خارجی، عرصه بازیگری و مربیگری و کسب تجربه در هر حوزه و تخصصی از فوتبال، تبدیل به چهره ای شده که می تواند در تشخیص سره از ناسره و اداره و کنترل یک باشگاه ورزشی، حداقل یک گام جلوتر از مدیرانی باشد که با تفکرات اغلب اقتصادی و ... پشت میز مدیریت باشگاه می نشینند.

مدیری که فوتبال بازی نکرده، هرگز نمی تواند درد بازیکن و تیمش را بفهمد. مدیری که صرفا برای اداره باشگاه منصوب شده و عکس با شورت ورزشی ندارد، نمی داند که تمرین، تغذیه و استراحت کجای فوتبال قرار دارد و چه زمانی باید امکانات لازم برای این سه فاکتور اصلی را فراهم کند.
چنانچه مدیری از دل این فوتبال بیرون بیاید و در راس مدیریت یک باشگاه قرار گیرد، شکی نیست که بارقه های امید در ورزش تابان خواهد شد و اکنون هواداران همیشه همراه ماشین سازی و حتی دیگر دوستداران فوتبال، امیدوار به رقم خوردن اتفاقاتی خوب در قدیمی ترین باشگاه شمالغرب کشور هستند چراکه حسین خطیبی مدیری از جنس فوتبال است و فوتبال را می فهمد.

به چنین اتفاق خوبی که در باشگاه ماشین سازی رخ داده، باید حضور یک مربی جوان، انرژیک و البته جدی و با دانش را در راس امور فنی این تیم اضافه کرد. رسول خطیبی کسی است که کاپیتان تیم ملی در تمامی رده های سنی بوده و حضور در جام جهانی و بازی و گلزنی در لیگ معتبر بوندسلیگا برای آوازه و اعتبار او کافیست تا رسول را متخصص فوتبال قلمداد کرد.

طی کردن پله های ترقی رسول خطیبی در عرصه مربیگری، یادآور مقطعی است که یک نوجوان تبریزی خیلی زود توانست در همان سن 16 سالگی، عضو تیم بزرگسالان باشگاهش شده و در سطح اول فوتبال کشور توپ بزند و بازیکن ثابت تیم ملی در رده های سنی مختلف شود.

اکنون رسول در جاده مربیگری نیز مسیری در پیش گرفته که قطعا عاقبتی توام با افتخار برایش درپی خواهد داشت. خطیبی امسال با یک مدیر فوتبالی که اتفاقا برادرش حسین است، کار خواهد کرد. رسول پیش از این در فقدان مدیران فوتبالی، علیرغم تحمل سختی ها و مشکلات فراوان، شایستگی های خود را نشان داده و حالا زمانی است که او می تواند بدون دغدغه از بابت اداره باشگاه، تنها تمرکز و تفکرش هدایت تیم ماشین سازی باشد و این می تواند نویدبخش پایان فصل خوش و همراه با موفقیت باشد.

بی گمان در رقم خوردن چنین اتفاقات خوشایند و کم نظیری، تصمیم گیری مدبرانه و هوشمندانه دکتر شریعت زاده، مدیر و مالک گروه کارخانجات ماشین سازی نقشی تاثیرگذار داشته و شکی نیست که خشت اول در معماری صحیح و اصولی باشگاه فعلی ماشین سازی در بخش خصوصی، قطعا دیوار مستحکم موفقیت ها و پیروزی ها را تا سالیان سال پابرجا خواهد داشت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =