سخنگوی قوه قضاییه گفت: دیروز برای حسین فریدون قرار تامین صادر شده، چون قرار تامین (وثیقه) را نداده به زندان معرفی شده و اگر وثیقه را تامین کند، آزاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در بخشی از نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالي درباره موضع قوه قضاییه درباره اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی توسط دولت گفت: قوه قضاییه کاملا از هر طرح و برنامه ای که جهت حفظ حقوق همه شهروندان باشد استقبال مي‌كند. بر این اساس قوه قضاییه در سالهای قبل، دفاع از حقوق شهروندی را بخشنامه و سپس با تقدیم به مجلس تبدیل به قانون کرد و هیئتهای مربوطه در این زمینه کار می کنند. همچنین ستاد حقوق بشر هم فعال است. آیت الله آملی، بحث ایجاد یک مرکز موازی ملی را گوشزد کردند که نیاز به موازی کاری نیست. آنچه مربوط به حقوق همه شهروندان است، قوه قضاییه استقبال و حمایت می کند.

او همچنين درباره موضع قوه قضاییه نسبت به شکایت از قراردادهای نفتی مطروحه در دیوان عدالت اداری گفت: نشنیدم درباره این قراردادها شکایت شده باشد. درباره سند 2030 افرادی شکایت کردند و پرونده ای تشکیل شده و دیوان عدالت سئوالاتی را از مسئولان کرده که هنوز در مقام رسیدگی است. روال دیوان عدالت، دعوت از طرفین و اظهارنظر هیات عمومی است. تا سندی در دیوان ابطال نشده باشد و دستور موقت صادر نشده باشد، آن قرارداد و اقدام به قوت خود باقی است

سخنگوی قوه قضاییه همچنين در پاسخ به سوالی درباره بازداشت حسین فریدون، برادر رییس جمهور گفت: چندین نوبت درباره ایشان تحقیق شد. از افراد مرتبط هم تحقیق شد. برخی افراد بازداشتند و برخی بیرونند. دیروز برای ایشان قرار تامین صادر شده. چون قرار تامین (وثیقه) را ندادند، ایشان به زندان معرفی شده. اگر وثیقه را تامین کنند، آزاد می‌شوند. بازداشت موقت نیست. هر گاه وثیقه را دادند آزاد می شوند و پرونده شان رسیدگی می‌شود.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =