اصحاب رسانه عملکرد دولت یازدهم را اطلاع‌رسانی کنند

ایرنا نوشت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: انتظار ما از اصحاب رسانه این است که در روزهای پایانی دولت یازدهم عملکرد و دستاوردهای این دولت را به خوبی اطلاع رسانی کنند.

علی خیلدار روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز افزود: دولت تدبیر و امید کارهای بسیار بزرگ و ارزشمندی را انجام داده اما این اقدامات به خوبی اطلاع رسانی نشده و دولت در این بخش مظلوم واقع شده است.

وی اضافه کرد: در یک ماهی که از عمر دولت یازدهم باقی مانده ، مدیران دستگاه های اجرایی نیز هر چه بیشتر پای کار بیایند و عملکرد و اخبار و اطلاعات مربوط به دستاوردهای این دولت را در اختیار اصحاب رسانه و بخصوص ایرنا قرار دهند.

خیلدار گفت: انتظار از دستگاه های اجرایی و شبکه های رسانه ای استان این است که عملکرد دولت را در این ماه آخر به خوبی پوشش و در اختیار افکار عمومی جامعه قرار دهند.

وی اظهار داشت: مدیران آستانه تحمل خود را در برابر اصحاب رسانه و خبرنگاران بالا ببرند، پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشند ،چرا که در این صورت خبرنگاران می توانند به عنوان یاور و کمک کار مدیران با هدف ارتقای خدمات دستگاه ها عمل کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: از استاندار البرز نیز تقاضا داریم که از مدیران بخواهد که حداکثر تعامل را با خبرنگاران داشته باشند، دستاورد این فضای صمیمی و خروجی خوب آن در نهایت برای مردم خواهد بود.

خیلدار ادامه داد: انتظار ما از خبرنگاران نیز این است که در اطلاع رسانی صداقت،صحت ،سلامت خبر و آبروی افراد را نیز مد نظر داشته باشند، چرا که وقتی خبری بر روی خروجی ها رفت دیگر تکذیب کردن آن فایده ای ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های آینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اشاره و اظهار داشت: برنامه ما در آینده این است که خبرنگاران به سمت حرفه ای شدن و شناسنامه دار شدن بروند و در کنار این برنامه، زمینه ایجاد تعامل و تفاهم بین خبرنگاران و مسئولان را فراهم خواهیم کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: اگر این برنامه رخ دهد آرامش خاطری هم برای اصحاب رسانه و مدیران دستگاه های اجرایی ایجاد خواهد شد.

خیلدار در ادامه گفت: اصحاب رسانه و هنرمندان هر دو عضو خانواده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و برنامه ما این است که در آینده با برنامه ریزی و تلفیق این دو بخش بسیاری از خواسته ها و نیازهای مردم در این مسیر را هم دفاع و هم پشتیبانی کنیم.

وی اضافه کرد: استان البرز ظرفیت های بزرگ رسانه ای و هنری زیادی دارد به همین منظور یکی دیگر از برنامه های ما تشکیل بانک اطلاعاتی و اطلس خوب از هنرمندان و اصحاب رسانه استان است چرا که بسیاری از پیشکسوتان و هنرمندان در استان هنوز شناسایی نشده اند.

خیلدار گفت: همچنین در آینده نزدیک با همکاری نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج به عنوان بالاترین مرجع فرهنگی استان و استاندار البرز با برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی ، تشکیل بانک اطلاعاتی و مسایل مختلف استان بررسی خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اعتماد عمومی به خبرگزاری جمهوری اسلامی ، افزود: ایرنا یک رسانه پیشرو، امین، فعال و مورد وثوق جامعه است و مردم اگر بخواهند از صحت خبری مطلع شوند به خبرگزاری جمهوری اسلامی مراجعه می کنند.

خیلدار افزود: اعتبار و امانتداری ایرنا بسیار بالا است و اخبار را با صحت کامل و با صداقت و درستی در اختیار مردم قرار می دهد.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز نیز در این نشست ضمن ارائه آمار در خصوص عملکرد و روند فعالیت این خبرگزاری در استان گفت: دولت یازدهم در خصوص بحث اطلاع رسانی بسیار مظلوم است چرا که برخی دستگاهها اصلا نمی خواهند آماری از عملکرد خود بدهند ، این در حالی است که اطلاع رسانی بیشتر در خصوص دستاوردهای دولت تدبیر و امید نیازمند تعامل هر چه بیشتر بین رسانه ها و دستگاه های اجرایی است.

داریوش غفاری افزود: اگر پاسخگویی از سوی مدیران بیشتر باشد رسانه ها بسیار بهتر می توانند عمل کنند ، در این میان نیز اگر نقدی از سوی اصحاب رسانه وجود دارد می توانیم بپذیریم چرا که هدف رسانه ها کمک است و قصد مچ گیری و تخریب ندارند.

وی اضافه کرد: امروز میزان اعتماد بین رسانه ها و دستگاه های اجرایی کاهش یافته و نیاز است که مدیران به میدان بیایند و یک آشتی بین اصحاب رسانه و دستگاه های اجرایی برقرار کنند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =