سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل با اشاره به تجاوز های مکرر رژیم صهیونیستی به سرزمین فلسطینی ها و نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، اشغال این سرزمین ها را کانون همه بحران های خاورمیانه دانست.

به گزارش خبرآنلاین، اسحاق آل حبیب در نشست عمومی شورای امنیت سازمان ملل که تحت عنوان 'وضعیت خاورمیانه و مسئله فلسطین' برگزار شد، گفت: اشغالگری، تجاوزهای مکرر به حقوق فلسطینان و کشورهای دیگر و سیاست های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی طی چند دهه گذشته ادامه داشته و اکنون با حمایت های آشکار دولت جدید آمریکا از این رژیم شدت پیدا کرده است.

وی بار دیگر تاکید کرد که اشغال سرزمین های فلسطینی از سوی اسرائیل در مرکز همه بحران‌های خاورمیانه قرار دارد و هر گونه تلاشی برای توجیه آن به منظور تحریف واقعیت است.

آل حبیب گفت: رژیم صهیونیستی که از سال 1948 تاکنون حداقل 14 بار همسایگان خود و دولت های منطقه را مورد تجاوز قرار داده، همچنان به سرکوبی خشونت بار فلسطینیان در سایه حمایت آمریکا ادامه می دهد و اضافه کرد که بحران اخیر در بیت المقدس و ممانعت از ورود مسلمانان به مسجدالاقصی آخرین نمونه از اقدامات غیرقانونی این رژیم است.


سفیر ایران با اشاره به اینکه اسرائیل قطعنامه های متعدد شورای امنیت و سازمان ملل متحد را نقض کرده است، افزود: مدارک و شواهد بسیاری در ارتباط با سیاست های تجاوزکارانه، آپارتاید و جرایم جنگی این رژیم در گزارش های سازمان ملل متحد وجود دارد.

آل حبیب ادامه شهرک سازی های غیر قانونی در سرزمین فلسطینیان را نقض کنوانسیون چهارم ژنو و نمونه جنایت جنگی این رژیم شمرد و اضافه کرد که رویه این رژیم نشان می‌دهد که هیچگاه در پی صلح نبوده و شرکت در مذاکرات را صرفا با هدف خرید زمان و ادامه سیاست تجاوز و توسعه طلبی دنبال کرده است.

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل در آخرین اقدام خود در این رابطه در تاریخ 3 دی ماه 1395 قطعنامه 2334 را در مخالفت با شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی تصویب کرد و رژیم اسرائیل بلافاصله ضمن رد این قطعنامه اعلام کرد که همچنان به شهرک سازی های خود ادامه داده و آن ها را گسترش خواهد داد.

آل حبیب در بخش دیگر سخنان خود، سیاست های ماجراجویانه و تجاوزکارانه آمریکا و از جمله سرازیر کردن سیل 'سلاح های زیبا'ی آمریکایی به خاورمیانه را از جمله عوامل مهم بی ثباتی و بحران در منطقه توصیف کرد و گفت: به گواه تاریخ دولت آمریکا تا کنون به بهانه های مختلف از جمله وجود سلاح‌های کشتارجمعی یعنی ادعایی که هرگز به اثبات نرسیده به کشور های این منطقه‌ لشکرکشی کرده اند و منجر به ایجاد زمینه های افراط گرایی و تقویت گروه‌های تروریستی مانند داعش شده اند.

سفیر و معاون نمایندگی ایران در ادامه گفت: براستی شورای امنیت چه زمانی می خواهد به مسئولیت خود در قبال حامیان گروه های تروریستی نظیر طالبان، القاعده، داعش و گروه های وابسته به آن عمل کند؟ آمریکا و متحدینش در حالی که مردم یمن در حال بمباران خوشه ای هستند با به محاصره در آوردن این کشور جنگ زده حتی اجازه ارسال کمک های بشردوستانه به مردم را نمی دهند.

آل حبیب در پایان سخنان خود ضمن تبریک آزادسازی موصل ازکنترل تروریست های داعش به دولت و ملت عراق تاکید کرد که این پیروزی روحیه مبارزه ضد تروریستی را نه تنها در عراق که در منطقه خاورمیانه تقویت کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =