هکر روس که تاکنون 4 میلیارد دلار در فضای مجازی پول‌شویی کرده، بازداشت شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، الکساندر وینیک 38 ساله رسما توسط مقامات قضایی آمریکا متهم به پول شویی 4 میلیارد دلاری با ابزار پول مجازی بیت کوئین شده است.

وی در دهکده ای در شمال یونان توسط نیروهای ویژه به دام افتاده و بازداشت شد.

وینیک به نوشته وزارت دادگستری آمریکا اپراتور اصلی BTC-e است که نوعی صرافی مجازی برای بیت کوئین از 2011 است و از این طریق 4 میلیارد دلار را که از راههایی مانند قاچاق مواد مخدر و هک سیستم ها به دست آمده، پول شویی کرده است.

وی همچنین به داستان نابودی صرافی مجازی Mt Gox متعلق به ژاپنی‌ها در سال 2014 وصل شده است و گفته می شود پول‌های مجازی این صرافی را با BTC-e و Tradehill به سرقت برده است.

هفته گذشته نیز امریکایی ها دو سایت خرید و فروش مواد مخدر و اسلحه و پول شویی به نام های AlphaBay و Hansa را خاموش کرده و مالکین آن را بازداشت کردند.

غربی ها معتقدند پشت این جنایات سازمان یافته و همچنین هک سیستم‌های انتخاباتی در آمریکا، سازمان اطلاعات روسیه نهفته است و استراتژی به دام اندازی هکرهای دولتی روسیه در دستور کار اف بی آی قرار گرفته است تا پازل تعریف شده کامل شود.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آریا IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    5 2
    واقعا بهترین برنامه نویس های دنیا روس ها هستند که بیشتر برنامه های اپل و وایبر و تلگرام و هزاران برنامه های جاسوسی دیگر را برای کشورهای دیگر طراحی میکنند . خود برنامه وایبر که بخش اعظم اون در شهر مینسک بلاروس تو خونه توسظ یک فرد جوان نوشته شد