جمعه 29 تیر 1397
شنبه 7 مرداد 1396 - 12:06:00 چاپ

تابستان لعنتی/ اشتباه استراتژیک آزاده نامداری

فرهنگ > تلویزیون - محدثه واعظی‌پور

هنوز ماجرای اظهار نظرهای جالب آقازاده محمدرضا عارف بحث روز است و باعث خنده و انبساط خاطر که انتشار تصاویر بدون حجاب آزاده نامداری از سوئیس موجی جدید در فضای مجازی راه می‌اندازد. خط کشی و جناح بندی‌ها شروع می‌شود و با انتشار ویدئوی جدید مجری سابق تلویزیون در یک رسانه، خط و ربط ماجرا شکل دیگری به خود می‌گیرد و ناگهان «حریم شخصی» برای گروهی بیش از پیش مهم و معتبر می‌شود. این اتفاق را می‌توان از چند منظر بررسی کرد و بخشی از حقیقت را در هر بعد آن یافت. نخست این که قطعا موقعیتی که نامداری در آن گرفتار آمده، خوشایند نیست. اما خود او بیشترین سهم را در شکل گیری این لحظات از زندگی‌اش دارد. سلبریتی شدن و تلاش برای در چشم بودن و دیده شدن، کاری است که نامداری سال‌هاست انجام داده. این معروف و محبوب بودن بخشی از  فرهنگ اجتماع امروز است. محصولی وارداتی از غرب و رسانه‌های غربی که در کنار جذابیت‌ها و زرق و برق‌هایش پیامدهایی منفی دارد. آن هم برای جامعه سنتی و مذهبی ایران. اگر روزگاری خانم مجری، تصویر دسته گل اهدایی همسرش را در فضای مجازی منتشر می‌کرد و لایک می‌گرفت، حالا هم باید شنونده واکنش‌های تند آنهایی باشد که از این تصاویر آشفته شده‌اند. قطعا از آن جماعت اهل هیاهو و آنان که در فضای مجازی دنبال سوژه برای هورا کشیدن و فحش دادن هستند، دفاع نمی‌کنم و اعمال بدون منطق، صرفا احساساتی و فرصت طلبانه‌شان را نفرت انگیز می‌دانم. اما نمی‌شود شما پا به دریا بگذارید و تر نشوید.

نکته بعد شیوه معرفی نامداری است. او مجری سازمان صدا و سیما بوده. عمده شهرتش را مدیون اجرای آیتم «تازه‌ها» در بخشی از برنامه خانواده شبکه یک است. روزگاری که دختری جوان بود، با چادر و کاملا شبیه بسیاری از مجری‌های تلویزیون با ادبیاتی صمیمی که او را از دیگران متمایز می‌کرد، شناخته شد. نامداری چادر قهوه‌ای و سرمه‌ای را هم تست کرد اما انتقادها مانع از آن شد که نوآوری‌هایش را در این زمینه ادامه دهد. پوشش نامداری به خود او مربوط است و دلیلی برای انتقاد یا تعریف از او نیست. حتی این که خارج از ایران طور دیگری بوده، به دیگران ربطی ندارد و محل بحث نیست. آزاده نامداری مجری را باید با تسلطش در حرفه‌اش داوری کرد نه به خاطر نوع پوشش. اما او در سازمانی فعالیت می‌کرد که نوع پوشش می‌تواند باعث ترقی و بهتر دیده شدن شود. به همین دلیل و متاسفانه مثل بسیاری از مجری‌های چادری خانم تلویزیون، نوع پوشش او زمینه‌ای برای رشد و ترقی‌اش شد. تصاویر سوئیس نشان می‌دهد که با وجود استفاده از مواهب چادری بودن، او اعتقاد قلبی به این پوشش ندارد. پس بحث ریاکاری مطرح می‌شود و به دلیل زشتی ریاکاری است که جامعه علیه او موضع می‌گیرد. جامعه‌ای که درگیر بحران اخلاق و تماشاگر رواج ریاکاری است. پس نامداری را بهانه تاختن می‌کند و به نابرابری، بی‌عدالتی و ریاکاری واکنش نشان می‌دهد. اما یک وجه دیگر ماجرا، دستگاهی است که آزاده نامداری و مجریانی شبیه او را به برند و ستاره تبدیل می‌کند. واقعیت این است که مفهوم حقیقی «حجاب» و در پرده بودن زن با نوع رفتار و پوشش اغلب این چهره‌ها ربطی ندارد. صورت‌های آرایش کرده، استفاده از روسری‌ها و مانتوهای رنگی و نمایش کیف‌های دستی مارک‌دار و اشتیاق برای بودن در کنار ستاره‌های سینما و ورزش و سبک زندگی آنها با حجابی که انتخاب کرده‌اند همخوانی ندارد. البته که حجاب به معنای محدود بودن نیست، اما در دین ما حجاب واقعی الزاماتی دارد که تنها در پوشاندن موها و بدن خلاصه نمی‌شود. تعبیر صدا و سیمایی از حجاب، ساده‌ترین و دم دستی‌ترین تعریف از آن است. مفهومی که مورد نظر این دستگاه است تا مخاطب جذب کند و برنامه‌هایش را به خورد مردم بدهد. نتیجه این که آنانی که ظاهرا حجاب دارند، رفتار و سلوکی شبیه افراد متدین و محجبه ندارند. حتی در ظاهر هم نمی‌توانند مشی مذهبی داشته باشند.

در این غائله آزاده نامداری یک اشتباه استراتژیک کرد، نباید پس از انتشار تصاویرش مقابل دوربین می‌نشست و آسمان ریسمان می‌بافت. می‌شد در سکوت فرصت داد تا سوژه‌ای دیگر ذهن افکار عمومی را به خود جلب کند. اما حضور او، کار را بدتر کرد. شعور آنانی که عکس‌هایش را دیده بودند به بازی گرفته شده بود و واکنش‌ها تندتر شد. به نظر می‌رسد آنچه اتفاق افتاده باعث خواهد شد مسیر حرفه‌ای خانم مجری دچار مشکل شود. او برای کنجکاوی یک شهروند که کیلومترها دور از وطن، مجری تلویزیون را بدون حجاب تشخیص داده بهای زیاد خواهد پرداخت و این شاید ظالمانه باشد. اما می‌شود فلاش بک زد و به مسیری فکر کرد که نقطه پایانش انتشار این تصاویر است. به سازمانی که کارمندانش را مجبور به ریاکاری می‌کند، به جامعه‌ای که به آنان که صریح‌اند و پای اعتقادشان می‌ایستند انگ ناسازگاری می‌زند اما ریاکاران را پاداش می‌دهد و به جوانانی که برای شهرت و محبوبیت، خود واقعی‌شان را به مسلخ می‌برند. اما انتهای این مسیر، تلخی و تاریکی است. آزاده نامداری نخستین نفر نیست که تاوان ریاکاری را می‌دهد و آخرین نفر نخواهد بود که تشت رسوایی‌اش از بام می‌افتد و بیرحمانه نقد می‌شود.

ماجرای عجیب آزاده نامداری به زودی فراموش می‌شود و فضای مجازی درگیر سوژه و حادثه‌ای دیگر خواهد شد. اما نام نامداری، در ذهن بسیاری از ایرانی‌ها خواهد ماند. با تصاویری که از سوئیس به همه جهان رسید و یک سفر رویایی تابستانی را به کابوس تبدیل کرد. 

5858

87 دیدگاه
  • الي
    شنبه 7 مرداد 1396 - 12:29:46
    پاسخ
    855 22

    موافقم. و اينكه پارك حريم شخصي نيست. من شخصا خوشحال شدم دست اين خانم كه مدعي بود شان و شرافتش بخاطر چادر هست رو شد چادر براي ايشان و بسياري فقط پله ترقي محسوب ميشه...

    • بی نام
      شنبه 7 مرداد 1396 - 15:15:36
      24 315

      همین هایی که میگن پارک حریم خصوصی نیست اگه یه دختر پسری رو تو پارک با وضع ناجور ببینن میگن زندگی خصوصی اونا به خودشون مربوطه و قضاوت نکنید و از این حرفها...اما تو این مورد پارک شده حریم عمومی و همه دارن زندگی این خانم دخالت میکنن

    • بی نام
      شنبه 7 مرداد 1396 - 15:19:40
      170 12

      اتفاقا همه مجری ها تلویزیون که چادری نیستند مخصوصا الان بعضی از قدیمی ها و جدیدها مانتوهای رنگی و شاد می پوشند و... پس برای ایشون اجباری در پوشیدن چادر نبود

    • بی نام
      شنبه 7 مرداد 1396 - 15:29:55
      15 145

      مگه مانتو ساده پوشیدن چه ایرادی داره . من برای مصاحبه آزمون استخدامی که قبول شدم به زور خانواده برای شرکت در مصاحبه چادر سرم کردند الان هم در اداره دیگه چادر می پوشم. خدایی داخل اداره باهاش راحتم با توجه به جو مردانه و اینکه خیلی بچه سال به نظر میرسم باز با این چادر در جلسات فکر نمیکنن که بچه ام اما عمرا نمیتونم در خیابان یا بازار چادر سرم کنم داغون میشم همون با یه مانتو خیلی خیلی ساده باز وحشت میکنم نمیدانم چکار کنم ؟؟؟؟

    • بی نام
      یکشنبه 8 مرداد 1396 - 09:03:25
      123 2

      بی نام با بیش از 80 منفی، بحث حریم خصوصی و عمومی پارک نیست. بحث بی روسری بودن هم نیست، بحث اینه که اینکار رو کسی کرده که کلی ادعا درمورد حجاب داشته و کلی حرف تو برنامه هاش در مورد حجاب و... زده. مردم حالشون از دورو بودن این خانم بهم خورده. کسی که معلوم شد تمام حرفا و ظاهرش چیزی جز ابزار پیشرفتش نبوده و ببخشید که این میگم با ... مخاطبش و مدیران صدا و سیما، پله های طرقی رو با آسانسور طی کرد

  • علی
    شنبه 7 مرداد 1396 - 12:32:49
    پاسخ
    791 34

    خدا خیر بده به اون ایرانی تو سوییس با این عکس گرفتن برملا کردن چهره انسان های صد چهره را.

    • بی نام
      شنبه 7 مرداد 1396 - 21:42:17
      52 108

      على جان، من كارى با حجاب يا بى حجابى آزاده نامدارى ندارم، گناه يا بى گناهيش پاى خودش نوشته ميشه، ولى فكر نكنم خدا به بنده ايى كه آبروى يك نفر را ببره خير بده، فكر نميكنى اگر از لحظات شخصى هر كدام از ما فيلمى بگيرن هممون تو زندگى لحظاتى داريم كه مايه شرمساريه؟ نداريم؟

    • بی نام
      یکشنبه 8 مرداد 1396 - 00:43:21
      54 25

      شما و نویسنده یادداشت یه اشتباه مشترک دارین که فکر می کنین یه نفر نامداری رو شناخته و یواشکی تو پارک ازش عکس و فیلم گرفته در خالی که اگر عکس و فیلمها را مرور کنید می بینید نامداری در چند عکس و در چند لخظه قیلم به دوربین نگاه می کند یعنی فیلم را یکی از همراهان گرفته و به اشتباه یا از سر شیظنت منتشر کرده و یا حتی شاید خوده نامداری با هدفی خاص منتشر کرده که ما هنوز از آن بی خبریم

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 12:37:37
    پاسخ
    708 9

    باریکلا به متن قشنگی که نوشتی. همونطور که آقای خاوری با چفیه اش در راهپیمایی ها از خاطرها رفت، اینم فراموش میشه. مشکل جامعه ایه که ریاکارها توش رشد می کنند.

    • شمس تبریزی
      شنبه 7 مرداد 1396 - 15:30:14
      17 133

      خاوری از اولش هم یه پوکرباز قهار بود. آدم بی شخصیتی که برای رد گم کردن چفیه می انداخت. ضمنا این متن ایرادهای زیادی داره. خانم نویسنده گفته «سازمانی که کارمندانش را مجبور به ریاکاری می‌کند». به نظر بنده ایشان سرنا را از سر گشاد زدن. چرا نمی گویند شغل فقط منحصر به استخدام شدن در سیما « به عنوان مجری» نیست و فرد میتواند در جایی مشغول به کار شود که شرطش حفظ شئونات اسلامی در خارج از سازمان نیست؟ همین مثال را در مورد خاوری می گویم. پوکربازان زیادی در جامعه هستند اما اصرار ندارند که مدیر میانی و یا عالیرتبه جمهوری اسلامی شوند. قبول کنید که خاوری و مشابه او افراد بی شخصیتی هستند که برای یک لقمه نون دست به هر فریبکاری ای میزنند. نه تقصیر سیماست و نه سایر نهادهای حکومتی

    • بی نام
      شنبه 7 مرداد 1396 - 15:32:20
      104 2

      البته جناب خاوری اخیرا با عکس و چهره جدیدش در کازینوهای کانادا دوباره سرتیتر اخبار شدن و موید اقدامات موثر گزینش گران مردان انقلابی

    • بی نام
      شنبه 7 مرداد 1396 - 20:30:15
      16 53

      باید دقت کرد که امثال خاوری مومنین ریاکار هستند یا فاسدین ریاکار. به نظر من دومیش صحیحه. هم خاوری از اولش پوکرباز قهاری بوده و هم اینها بی حجاب بودند؛ فقط منافع خودشون رو در چفیه و چادر دیدند. این موضوعات نباید باعث بشه مردان و زنان مومن جامعه به نگاه ریاکاری نگریسته بشوند.

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 12:59:15
    پاسخ
    84 4

    هزار تا لایک داری

    • پوریا
      دوشنبه 9 مرداد 1396 - 14:48:24
      15 3

      او اعتقاد به این پوشش نداشت؟؟حجاب فقط چادر نیست با یک روسری و مانتو هم میشه حجاب داشت.این خانوم اصلا اعتقادی به حجاب نداره

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 13:02:12
    پاسخ
    119 0

    وقتي در سلبريتي بودن، زياده روي كني بايد منتظر تبعات آن نيز باشي. گفتا زكه ناليم كه از ماست كه بر ماست

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 13:13:28
    پاسخ
    105 4

    مجبور نبود وقتی به چیزی اعتقاد نداره تو سازمانی کار کنه که یکی از مقرراتش با حجاب بودنه.حالا همه مجری ها هم چادری نیستن ایشون این کارها رو انجام میدادن. وگرنه مجری بدون چادر هم داریم چادری هم داریم.

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 13:37:37
    پاسخ
    119 3

    آفرین دین باید قلبی باشه ایشون که توی برنامه هاش می تاخت به حجاب دیگران الان بهش باید گفت که حداقل اونا خیمه شب بازی نمی کنن خودشونن .

  • شنبه 7 مرداد 1396 - 13:43:07
    پاسخ
    8 131

    آسمون و ریسمون به هم بافتی و آخرش یک متن ضعیف نوشتی

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 13:48:37
    پاسخ
    8 100

    یادداشت خوبی نبود

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 13:51:16
    پاسخ
    61 1

    دوگانگی اخلاقی در جامعه ایران ... به نظرم از علم جامعه شناسی سو استفاده شده ........

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 13:51:42
    پاسخ
    26 82

    خانم محترم در صدا و سیما چادر اجباری نیست این خانم خودش چادر رو انتخاب کرد

    • بی نام
      یکشنبه 8 مرداد 1396 - 02:39:22
      71 8

      اجباری نیست ولی موجب پیشرفت و ترقی میشه

    • بی نام
      یکشنبه 8 مرداد 1396 - 09:02:34
      47 3

      ایشون هم همین رو گفتن .. گفتن اجباری نیست و علی رغم عدم اعتقاد واقعی به چادر ایشون برای پیشرفت سریعتر رو به این نوع پوشش آورد که آخرشم اینجوری شد ... بالاخره همیشه که ماه پشت ابر نمیمونه

    • هانی
      پنجشنبه 12 مرداد 1396 - 08:17:23
      1 0

      خیلی خوب بود اقا یا خانوم بینام

  • بشير
    شنبه 7 مرداد 1396 - 14:04:27
    پاسخ
    9 95

    ياد بگيريم تا كفش كسي رو پا نكرديم راه رفتنش رو قضاوت نكنيم

    • بی نام
      یکشنبه 8 مرداد 1396 - 00:37:01
      54 2

      یاد بگیریم یه متن فلسفی به ظاهر زیبا خودمان تولید کنیم نه این که متون فلسفی و بازی با کلمات نخ نما را باز نشر دهیم

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 14:13:00
    پاسخ
    63 4

    امان از ریاکاری و نمایش. دشت این قبیل افراد بالاخره رو میشود و آبرویشان میرود

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 14:16:32
    پاسخ
    58 2

    به جامعه‌ای که به آنان که صریح‌اند و پای اعتقادشان می‌ایستند انگ ناسازگاری می‌زند اما ریاکاران را پاداش می‌دهد و به جوانانی که برای شهرت و محبوبیت، خود واقعی‌شان را به مسلخ می‌برند. این بخش متن عالی بود و خیلی جای تامل دارد؟؟؟؟

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 14:38:47
    پاسخ
    6 152

    چرا دست از سر ازاده نامداري برنمي داريد ، شما كه در فكر مبارزه با رياكاري هستيد با رياكاران واقعي مبارزه نمي كنيد ، اصلا" به چه مناسبت زاغ سياه نامحرم را چوب مي زنيد و بعد عكس او را منتشر مي كنيد ، ازكجا كه معلوم آن عكسها مونتاژ نباشد كه هست و معلوم است كه دست كدام نامرد مريضي در كار است.

    • بی نام
      شنبه 7 مرداد 1396 - 23:30:47
      76 1

      نمیدونم مردی یا زن ولی هر کی هستی یا بدجور خودت را به خواب زده ای یا از مرحله خیلی پرتی یا چیز توهم برانگیز زدی.حداقل یک کم اطلاعاتت را بالا ببر بعد اظهار فضل کن.خانم نامداری جوابیه داده و خودش انکار نکرده بلکه در اظهار نظر عجیب گفته که در کنار محارم بوده و روسری ناخوداگاه از روی سرش افتاده حالا شما کاسه داغتر از اش شدی و میگی اساسا مونتاژه انهم موردی که خودش تایید کرده؟؟ با چه کسانی شدیم 80 میلیون

    • حسین
      یکشنبه 8 مرداد 1396 - 07:42:40
      45 2

      عمو کجا سیر می کنی عکسای مونتاژ دیگه چیه شما اول یاد بگیر راجب چیری که اطلاعات نداری نظر ندی بعد ماجرا رو پلیسی و توطئه ای خود نامداری صحت عکسا رو تائید کرده

    • نوری
      یکشنبه 8 مرداد 1396 - 08:45:51
      34 0

      عکس مونتاژ نیست خودش اعتراف کرد که واقعیست.

    • بی نام
      یکشنبه 8 مرداد 1396 - 09:17:57
      41 0

      زاغ سیا چوب زدن چیه، نکنه عکاس از دیوار خونشون بالا رفته و عکس گرفته وقتی معروف باشی باید روی ظاهر و حرکاتت فکر کنی و انتظار اینطور چیزها رو هم باید داشته باشی، چه ایرانی چه خارجی مونتاژ طرف خودش ویدئو داده و کلی حرف درمورد این عکسها و فیلم زده، بعد شما میگید مونتاژه

    • بی نام
      دوشنبه 9 مرداد 1396 - 18:50:41
      14 1

      بی نام دوم، با اینا شدیم هشتاد میلیون که وضع مملکت اینه دیگه. طرف کلا از ماجرا پرته.

  • چادری مشهدی
    شنبه 7 مرداد 1396 - 14:47:39
    پاسخ
    56 6

    فقط یه چیز تو این متن زیبا به نظرم اشتباه اومد چرا روسری رنگی و مانتو شاد با چادر منافات داره. اسلام این رو میگه؟ من که خودمداری هستم آرایش اصلا نمیکنم ولی روسری سبز و آبی و مانتو شاد میپوشم. فکر نمیکنم با چادری بود سازگار نباشه. همش مشکی که درست نیست

    • بی نام
      شنبه 7 مرداد 1396 - 23:32:29
      18 2

      ایشان نگفتن که اساسا منافات داره میگه با پوشش مطلوب صدا و سیما منافات داره

  • شنبه 7 مرداد 1396 - 14:56:16
    پاسخ
    86 1

    سوئیس هم جای گرانی است

  • شنبه 7 مرداد 1396 - 14:57:24
    پاسخ
    7 85

    متاسفم برای حس انتقام مردم

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 15:16:38
    پاسخ
    6 90

    این مسئله هم برای شما دستاویزی شد تا تحریم های تازه امریکا و نقض چندباره برجام رو زیر این لحاف چند تکه پنهان کنید.

  • ايراني
    شنبه 7 مرداد 1396 - 15:40:39
    پاسخ
    72 4

    چقدر اين جملات درستند :" به سازمانی که کارمندانش را مجبور به ریاکاری می‌کند، به جامعه‌ای که به آنان که صریح‌اند و پای اعتقادشان می‌ایستند انگ ناسازگاری می‌زند اما ریاکاران را پاداش می‌دهد و به جوانانی که برای شهرت و محبوبیت، خود واقعی‌شان را به مسلخ می‌برند. "

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 15:41:32
    پاسخ
    9 45

    آخه اصلا این موضوع مهم است که این قدر در باره اش حرف می زنیم

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 15:46:18
    پاسخ
    2 54

    صداوسیما یه شرکت و ارگان خالی نیست که استخدام درون فقط روزمه یا کار باکیفیت مد نظر باشه کار فرهنگی میکنه باید افرادی که توی سازمان هستن با اغتقاد باشن اگرم که این سازمان به پیش پا افتاده ترین مفهوم حجاب رو اورده دلیل نمیشه روش سازمان غلطه .اومده به حداقل بسنده کرده که حداکثر مخاطب رو داشته باشع یعنی خط قرمزی رو رد نکرده و باز هم دلیل نمیشه ریا کاری کنیم و دلیل نمیشه بدحجابی یا بی حجاب بودن خودم رو به گردن ریا کار بودن بقیه بکنم میدونم چاپ نمیشه مثل دوران انتخابات

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 15:51:57
    پاسخ
    36 1

    براش بد تموم شد

  • کیا
    شنبه 7 مرداد 1396 - 15:52:47
    پاسخ
    76 2

    این خانم مصداق یک بیت از غزل حافظ است که می گوید: واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند اصرار این خانم به بودن در حریم خصوصی پارک عمومی و بودن بین محارم خود اتباع کشور سوئیس با فلسفه دینداری و پوشش چادر در تضاد کامل است.

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 15:53:35
    پاسخ
    87 1

    آنقدر باید دست متخلفان و ریاکاران رو شود تا دیگر کسی جرات نکند به مردم دروغ بگوید.

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 15:57:01
    پاسخ
    48 3

    چه متن زیبا و درستی

  • رضا
    شنبه 7 مرداد 1396 - 16:00:16
    پاسخ
    53 6

    با سلام بنظرم زیباترین درست ترین و کامل ترین تحلیلی بود که در این روزها در رابطه با این موضوع خواندم

  • حسن
    شنبه 7 مرداد 1396 - 16:05:54
    پاسخ
    58 18

    مگرمرد ها با ریش گذاشتن پست و مقام نگرفتند؟ چرا آنها وقتی ریش شان را می زنند داد و بیدادنمی کنید ؟نگاه کنید به این مردان از 38 سال تا الان و ببیند چقدر تغییر کردند اما کسی چیزی نگفت ؟ از اعضای کابینه تامقامات استانداران ، مدیران کل،فرمانداران و بخشداران و ووو نگاه کنید . برای مقام دولتی یک ظاهری لازم است . به مرد ها هم نگاه کنید.

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 16:06:44
    پاسخ
    60 4

    ریاکاری سازمان یافته از طرف صدا و سیمای میلی عاقبتش همینه

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 16:45:50
    پاسخ
    100 6

    خانم نامداری چطور شما این حقو برای خودتان قایل هستید که مشکلات خانوادگی اتان را که در منزلتان اتفاق افتاده بود و شاید به عموم مردم زیاد ربطی نداشت وبیشتر بدرد دادگاه طلاق می خورد بدست خودتان در شبکه های مجازی علنی کنید منظورم عکس چشم سیاه و باد کرده تان بود که میگفتید شوهر سابقتان انجام داده آنوقت از این هموطن شیرپاک خورده که سربزنگاه در جای درست بوده و وظیفه شهروندیش را انجام داده ایراد می گیرید ... این شما نیستید که تعیین میکنید کجا مرا ببینید کجا مرا نبینید ...

    • بی نام
      شنبه 7 مرداد 1396 - 17:08:03
      13 81

      البته اين وظيفه شهروندي نيست اين يک بي فرهنگي تمام عياره

  • شنبه 7 مرداد 1396 - 18:22:23
    پاسخ
    9 62

    یک اشتباه کوچک و واکنشی سهمگین

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 18:23:46
    پاسخ
    26 4

    واقعا

  • امید
    شنبه 7 مرداد 1396 - 18:27:09
    پاسخ
    46 5

    به نظر من نقد بسیار منصفانه و مطالب کاملا به جایی بود خانم واعضی پور

  • نجمه
    شنبه 7 مرداد 1396 - 18:33:50
    پاسخ
    9 76

    خانم نامداری اشتباه کرده، خودشم قبول داره، منم خیلی دوست ندارم کسی رو سرزنش کنم، از خدا میترسم که خودمم گرفتار بشم... اما دوستان عزیز، مگه صدا و سیما دستگاه نیت سنج داره؟ اصلآ ما توی برنامه های تلوزیون، توی اخبار صدا و سیما، اینهمه مجری مانتویی داریم که سالهاست دارن بدون حاشیه فعالیت میکنن، خیلی هم محبوب هستن... سعی نکنید اشتباه این خانم رو به گردن دستگاه بندازید...

    • بی نام
      شنبه 7 مرداد 1396 - 21:45:14
      32 1

      با کلمات بازی نکنید. دورویی و نفاق اشتباه نیست , گناه است است .

    • بی نام
      یکشنبه 8 مرداد 1396 - 01:38:58
      21 1

      مردم از خنده، کامنت طنز باحالی بود.

    • نوری
      یکشنبه 8 مرداد 1396 - 08:51:15
      37 1

      با سلام: همه مجریان صدا و سیما منع رطب نمی کنند و به حجاب دیگران کاری ندارند ولی این خانم خیلی منع رطب می کرد

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 19:21:50
    پاسخ
    18 66

    همونطور که از کار نامداری متنفرم ازینهمه بی رحمی مردم کشورم هم دلم میگیره.یعنی واقعا کارش اینقدر بد بود؟

    • میلاد
      یکشنبه 8 مرداد 1396 - 03:03:14
      43 2

      بله کارش خیلی خیلی خیلی بد بود چون ریاکاریی هایی از این دست جلو رشد وترقی آدم های دیگه رو گرفتن برای منافع شخصیشون و زشت تر کار کسایی هست که بستر رو جوری میسازن که بجایاینکه لیاقت وکارآمدی آدم ها موجب رشدوپیشرفتشون بشه ریاکاری عامل پیشرفته

  • هادی
    شنبه 7 مرداد 1396 - 20:03:24
    پاسخ
    4 29

    انسانها عوض می شوند و هر انسانی جایز الخطاست هرچند اشتباه بعضیها گناهش بیشتر است. ایشان فرشته که نبودند بهرحال تحت تاثیر شاید همسر و خادواده همسرشون تفکراتشون عوض شده دلیل بر ریاکاری بخاطر شیوه رفتار قبلیشون نمیشه. بهتره دعا کنیم خدا از سر تقصیراتش بگذره

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 20:07:10
    پاسخ
    38 2

    این که جامعه در برابر ریا و دروغ واکنش نشون می ده خیلی خوبه. می شه گفت حتی یه موهبته. این یه هشداره واسه بقیه افراد که اگه با مردم صادق نباشن دیر یا زود رسوا می شن. این قانون خداونده. خدا نفاق و دو رویی رو دوست نداره و شکرش که پارتی بازی هم نمی کنه. برای خدا فرق نداره کی هستی و از کجا اومدی...

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 20:08:15
    پاسخ
    4 37

    متن ضعیف

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 23:42:16
    پاسخ
    4 56

    به ما چه ربطی داره که کی چطوره ما بهتره کلاه خودمونو سفت بچسبیم که باد نبرتش والا اخه چه اهمیتی داره اقا دلش خواسته بره خارج روسریشو دربیاره یعنی ما خودمون اینقد بی عیب و نقصیم که از بقیه هم ایراد میگیریم خداروشکر جای خدا نیستین خودمون هرکاری دلمون خواست میکنیم ولی فقط کافیه یه نفر دیگه همون کارو انجام بده اونوقت دیگه خدابه دادش برسه.عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت که گناه دگری برتو نخواهند نوشت ...

    • نوری
      یکشنبه 8 مرداد 1396 - 08:53:29
      26 0

      اولا" آقا نیست خانومه ثانیا" کلاهی که می خواهی سر مردم بگذاری سفت نگه دار

  • sadra
    یکشنبه 8 مرداد 1396 - 01:39:22
    پاسخ
    3 44

    دوستان با دقت بخونید... کلمه ریا در ادبیات دینی معنا پیدا میکنه، بهتره دایره رو وسیع ببینیم و بگیم دو رویی، چون این مسئله برای تمامی مجریان دنیا وجود داره و باید خودشون رو طبق رسانه مورد نظر وفق بدن، یعنی اگه شما مجری یا بی بی سی باشی مجبوری طبق ارزش های اون رفتار کنی و این آغاز دو رویی محسوب میشه. اگه این حرف من رو بپذیرید شالوده یادداشت این خانم از هم میپاشه و معلوم میشه نویسنده، این واقعه رو دستاویزی برای حمله به ارزش های دینی مخصوصا حجاب کرده. باتشکر

    • نوری
      یکشنبه 8 مرداد 1396 - 11:45:35
      21 0

      داری با کلمات بازی می کنی.

    • بی نام
      دوشنبه 9 مرداد 1396 - 15:19:27
      13 0

      1 چادر پوشیدن جزو الزامات استخدام در صدا و سیما نیست 2 مجریان شبکه های جهانی خودشون رو با سازمان مربوطه شون وفق میدن اما ادعا نمیکنن همیشه اینطوری هستند. کسانی رو که مثل خودشون نیستند رو هم منع نمیکنن. مقایسه شما قیاس مع الفارقه... امان از وقتی که چیزی بر خلاف میلتون باشه و بخواید اونو ماستمالی کنید.

  • بی نام
    یکشنبه 8 مرداد 1396 - 02:50:24
    پاسخ
    63 2

    اگه یادتون باشه خود این خانم نامداری عکسهایی رو از زندگی شخصیش منتشر میکرد تا فرزاد حسنی رو تخریب کنه حالا چطور ممکنه اون کار ازاد باشه ولی اینجا حریم شخصی و خصوصی باشه؟

  • بی نام
    یکشنبه 8 مرداد 1396 - 03:00:42
    پاسخ
    5 55

    هرکسی رو تو قبر خودش میخوابونن شماها چیکاره این؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • رها
    یکشنبه 8 مرداد 1396 - 04:21:20
    پاسخ
    6 61

    مردم برای گذراندن اوقات فراغت خود سوژه جدید پیدا کردند. این بار بازی کردن با ابروی یک زن. شمایی که این خانم را نقد کرده و به او توهین میکنید ایا خود را معصوم و کاملا صادق فرض کرده اید؟ شرم بر شما

    • بی نام
      دوشنبه 9 مرداد 1396 - 18:39:12
      10 0

      منفی ها جوابت رو گرفتی...چون اصل مطلب رو نگرفتی.

  • بی نام
    یکشنبه 8 مرداد 1396 - 07:34:34
    پاسخ
    32 2

    تابستان لعننتي نيست

    • بی نام
      دوشنبه 9 مرداد 1396 - 15:20:11
      14 0

      دقیقا... مخصوصا مرداد که عشقه

  • بی نام
    یکشنبه 8 مرداد 1396 - 10:38:07
    پاسخ
    25 1

    هنوز برای من عجیبه که چطور یه مجری مطرح صدا و سیما که قطعا برای چندمین بار سفر خارجی میره هنوز جا نیوفتاده که باید حجابش رو مطابق زمانی که در ایرانه رعایت کنه. خوب همه رو بازی دادید و سرگرم کردید. ایشون که اصلا ایران نیومده. معلوم نیست پشت پرده چه خبره؟

  • بی نام
    یکشنبه 8 مرداد 1396 - 11:05:21
    پاسخ
    61 2

    من بارها گفتم. این مدل چادری بودن فقط ابزار کاسبیه. چه دلیلی داره یک خانم که با آگاهی از فلسفه حجاب، چادر را به عنوان پوشش انتخاب کرده، اینهمه آرایش کنه و خودش رو به نمایش بگذاره؟ شما بروید در خانواده های چادری مذهبی قدیمی ببینید آیا همچین چیزی وجود دارد یا خیر؟ البته فقط ایشان نیستند. عده دیگری نیز با آرایش هفت فلم و روسری رنگی زیر چادر عرض اندام میکنند از افراد خاندان برجسته مذهبی سیاسی که گناهش پای خودشون. به قول نویسنده قشنگ معلومه اعتقادی به این حجاب ندارند و صرفا از روی اجبار و یا ابزاری است.

  • بی تا
    یکشنبه 8 مرداد 1396 - 13:06:32
    پاسخ
    27 1

    خانم واعظی پور ، نقدتان بسیار عالی، هوشمندانه و عادلانه بود. سپاس

  • بی نام
    یکشنبه 8 مرداد 1396 - 13:22:52
    پاسخ
    12 1

    سلام رذایل ناهنجاریهای اخلاقی شامل دروغ و تهمت و دزدی و ریا و در همه مذاهب و فرهنگها مذموم و بد است حالا مسلمان باشد یا نباشد ایشان در پوشش مذهبی ظاهر میشدند و از حجاب صحبت میکردند حالا انطرف دنیا با این سروضع نشسته کار او از بابت دروغ گفتن و ریاکاری و تهمت به دیگران زشت و ناپسند است به هر معیار چه دینی و چه اخلاقی و ...

  • بی نام
    یکشنبه 8 مرداد 1396 - 15:41:39
    پاسخ
    33 4

    ریاکار را باد رسوا کرد

  • بی نام
    یکشنبه 8 مرداد 1396 - 19:35:50
    پاسخ
    1 30

    اصلاً موافق نیستم با این مطلب.... تا حد زیادی خیلی بد و اشتباه نوشته شده.....

  • حمید
    یکشنبه 8 مرداد 1396 - 21:37:46
    پاسخ
    22 1

    ریاکاری کلا چیز بدیه . و خداوند ریاکاررو رسوا کرد

  • sh
    دوشنبه 9 مرداد 1396 - 01:53:44
    پاسخ
    14 19

    بیاید یه کم باهم مهربون تر باشیم واینقدر همدیگر رو قضاوت نکنیم فقط خداوند که از همه چیز اگاه هست ابروی همدیگرو نبریم تا خداهم ابروی مارو حفظ کنه

  • بی نام
    دوشنبه 9 مرداد 1396 - 07:23:16
    پاسخ
    3 10

    مخالفم

  • احمد
    سه شنبه 10 مرداد 1396 - 01:37:54
    پاسخ
    7 0

    با سلام. ریاکاری و ریاکار در تمام دنیا مذموم می باشد.

  • بی نام
    سه شنبه 10 مرداد 1396 - 02:02:34
    پاسخ
    1 12

    به نظر من به جای اینکه دیگران رو مورد انتقاد قرار بدین مواظب باشین کلاه خودتون رو باد نبره با اینکه خانوم نامداری کار بدی کردن ولی اصلا لایق اینهمه بی احترامی نیستن

  • بینام
    پنجشنبه 12 مرداد 1396 - 10:22:15
    پاسخ
    2 0

    درزی نیز در کوزه افتاد....

  • م
    سه شنبه 17 مرداد 1396 - 16:13:14
    پاسخ
    1 1

    همین یک جمله همه حرف را می‌زند،‌چه برای آن‌ها که این‌ور گود هستند، چ آن‌ور گودی‌ها: «در دین ما حجاب واقعی الزاماتی دارد که تنها در پوشاندن موها و بدن خلاصه نمی‌شود.»

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700