واحد مرکزی خبر نوشت: مقامات قطری روز یکشنبه ریاض را متهم کردند سیاست را در امور دینی دخالت می دهد و با خودداری از تضمین امنیت زائران قطری، مراسم حج را با خطر رو به رو می کند.

عربستان سعودی بعد از آنکه پنجم ژوئن همراه با امارات عربی متحده، بحرین و مصر روابط خود را با قطر به اتهام حمایت از گروه های افراط گرا و نزدیک شدن به ایران ، رقیب بزرگ عربستان ، در منطقه قطع کرد تحریم هایی را به قطر تحمیل کرده است.

 در همین حال ریاض 20 ژوئیه اعلام کرد از حضور اتباع قطر در مراسم حج استقبال می کند اما برخی محدودیت ها را برای آنها اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوحه، وزارت امور خارجه قطر در بیانیه ای که جمعه شب در خبرگزاری رسمی قطر منتشر شد، اعلام کرد ریاض حاضر نیست امنیت زائران قطری و کمک به آنها در مراسم حج را تضمین کند.

این وزارتخانه با اعلام اینکه نهادهای بلند پایه عربستانی باید چنین تضمین هایی را بدهند از دخالت سیاست در یکی از ستون های اسلام که احتمال دارد از عمل مسلمانان به این تکلیف مقدس مانع شود ابراز تاسف کرد.

بر اساس این بیانیه، قطر بر خلاف اخبار منتشر شده در رسانه های عربستانی مبنی بر خودداری دوحه از ثبت نام از زائران قطری اعلام کرد از 20 هزار قطری و افراد ساکن این کشور برای شرکت در مراسم حج ثبت نام کرده است.

وزارت امور خارجه قطر هدف از این « تحریف واقعیت را مانع تراشی بر سر راه حضور قطری ها در مراسم حج » اعلام کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =