جلسه تبیین و تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های چهارمین همایش بین‌المللی مدیریت رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه شورای سیاست‌گذاری چهارمین همایش بین‌المللی مدیریت رسانه، روز یکشنبه نهم مرداد در دفتر معاون مطبوعاتی و  اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

دکتر علی اکبر فرهنگی، دکتر باقر ساروخانی، دکتر حسن خجسته، دکتر حسین انتظامی، دکتر حسینی دانا و دکتر محمود اسعدی اعضای شورای سیاستگذاری این همایش هستند.

در ابتدای این جلسه، دکتر محمود اسعدی، رئیس همایش، گزارشی از سه دوره برگزاری از سال 1394 تاکنون ارائه داد و گفت: «نخستین همایش با همكاری دانشگاه تهران در كتابخانه ملی، دومین همایش در دانشگاه صدا و سیما و سومین همایش در فرهنگسرای رسانه با شرکت مهمانان داخلی و خارجی و مساعدت استادان و صاحب نظران مختلف برگزار و علی‌رغم برخی مسائل و مشکلات خوشبختانه با اقبال شخصیت‌های برجسته رشته مدیریت رسانه و ارتباطات مواجه شد. مجموعه مقالات این همایش‌ها در سه جلد تحت عناوین «مدریریت رسانه و سازمان‌های خلاق»، «چشم‌انداز مدیریت رسانه در ایران» و « مدیریت رسانه و مخاطب فعال» منتتشر شده و ویژه‌نامه ماهنامه چهره‌های ماندگار نیز به معرفی آثار و احوال دکتر علی اکبر فرهنگی، بنیانگذار این رشته و دیگر استادان پرداخته است. همچنین برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی تهیه و پخش شده است.»

وی اظهار امیدواری کرد در چهارمین همایش بین‌المللی مدیریت رسانه، گام‌های اساسی در تبین و ارزیابی مقولات مختلف دانش نوظهور مدیریت رسانه در ایران و جهان صورت پذیرد.

اسعدی با دعوت از خبرنگاران رسانه تاکید کرد هدف این همایش‌ها  تعامل رسانه‌ها با دانشگاه‌‌ها به منظور ارائه راه‌های نو  در جهت افزایش کارایی و اثربخشی رسانه است.

در ادامه این جلسه، دکتر حسین انتظامی، استاد ارتباطات و مدیریت رسانه با تاکید بر حمایت از برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی مدیریت رسانه همزمان با نمایشگاه مطبوعات گفت: «متغیر بحرانی فضای رسانه‌ای کشور، اخلاق رسانه‌ای است و عمده مشکلات به این موضوع مرتبط است و این موضوع می‌تواند علاوه بر همایش مدیریت رسانه در پایان نامه‌های دانشجویان مدیریت رسانه در دانشگاه‌ها نیز لحاظ شود.»

عضو شورای سیاست‌گذاری چهارمین همایش بین‌المللی مدیریت رسانه تاکید کرد تاریخ شفاهی رسانه‌ها و انتقال تجارب خبرگان مطبوعات می‌تواند با همکاری استادان رشته مدیریت رسانه تبدیل به پایان نامه‌های کاربردی برای اهالی رسانه شود.

وی از دانشگاه ها و موسسات مختلف رسانه‌ای خواست با تعامل و همکاری بیشتر در این‌گونه همایش‌ها به حل معضلات رسانه‌ای کشور کمک کنند. همچنین پرداختن به جزئیات و چگونگی انجام اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است.

دکتر حسینی دانا، استاد مدیریت رسانه و عضو شورای سیاست‌گذاری همایش هم در این جلسه اشاره کرد: «ما پس از سه دوره برگزاری همایش از مرحله کلی عبورکرده‌ایم و حالا باید مساله محور و موضوع محور عمل کنیم. مثلاً به اقتصاد مقاومتی، بنگاه‌داری، سوژه‌یابی، شیوه‌های جذب مخاطب و بازاریابی مخاطب بیش ازپبیش پرداخته شود...»

در ادامه، دکتر حسن خجسته، مدیر اسبق رادیو و استاد ارتباطات و مدیریت رسانه نیز به تشریح مسائل رسانه‌ای کشور پرداخت و گفت: «نسخه رسانه‌ای اقتصاد مقاومتی در مدیریت رسانه حائز اهمیت است و می‌توان پیرامون آن مقالات متفاوتی ارائه داد. بحث حاکمیت اینترنت و مساله اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای نیز مهم است. این مسائل باید حلاجی و بررسی شود.»

وی اضافه کرد: «مساله دیگر موضوع سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی رسانه است که می‌تواند محور مقالات همایش قرار گیرد.»

دکتر باقر ساروخانی، استاد ممتاز دانشگاه تهران و عضو شورای سیاست‌گذاری چهارمین همایش بین‌المللی مدیریت رسانه هم با اعلام این‌که یک شماره فصلنامه علمی-پژوهشی «راديو تلويزبون» به همایش  اختصاصی می‌یابد، تاکید کرد: «چهار اصل بنیادی در سخنرانی‌ها دانشجویی حائز اهمیت است، اول خاطره نگویید و به موضوع بپردازید، دوم مطالب جامع باشد ، سوم این‌که مطالب همزمان بصورت علمی و اجرایی  مطرح شود و چهارم در کارگاه‌های علمی مطالب برجسته و ارزیابی شود.»

وی در پایان با خرسندی از برگزاری سه دوره همایش مدیریت رسانه پیشنهاد کرد استادان و دانشجویان می‌توانند پیرامون مطالب مدیریت رسانه در خدمت توسعه پایدار، مدیریت رسانه و  اقتصاد مقاومتی، مدیریت رسانه  و  مخاطبان، مدیریت رسانه و سلامت، آینده‌‍‌نگری، سیاست‌گذاری رسانه. اخلاق در رسانه و  کار و بهره‌وری مقاله ارائه کنند.

 

5757

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =