واحد مرکزی خبر نوشت: وزیر امور خارجه چین در بیانیه ای از سایر کشورها خواست تا مذاکرات شش جانبه را برای حل مساله اتمی و موشکی کره شمالی از سر بگیرند و از افزایش تنش ها خودداری کنند.

به گزارش شبکه تلوزیونی سی سی تی وی چین، وانگ یی وزیر امور خارجه چین پس از رای گیری برای اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی از تمامی طرف‌های دخیل در مناقشه اتمی کره شمالی خواسته تا به میز مذاکره بازگردند.

وزیر خارجه چین تاکید کرد، تحریم ها علیه کره شمالی ضروری است اما هدف نهایی نیست. هدف از آغاز این مذاکرات آوردن مسئله اتمی شبه جزیره کره بر سر میز مذاکره و یافتن راه حلی از طریق مذاکرات تا زمان خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و برقراری ثبات در این منطقه است.

وزیر خارجه چین افزود هدف از این اقدام پاسخی ضروری در راستای تلاش برای متوقف کردن توسعه برنامه هسته ای کره‌شمالی است.

این تصمیم شامل دو بخش است که بخش اول آن مربوط به روشن کردن این حقیقت است که کره شمالی همچنان قطعنامه های بین‌المللی را نقض و اقدام به آزمایش موشکی می کند که در پاسخ به این اقدامات باید جامعه جهانی پاسخی مناسب به آنها بدهد.

وزیر خارجه چین همچنین از کره شمالی درخواست کرد تا در برابر قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل آرامش خود را حفظ کند و از آزمایش های موشکی و هسته ای خودداری کند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =