۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰

وزیران معرفی شده با علم به این‌که ما کشور ثروتمند و قدرتمند و توانمند و جوان و فعال دارای زیرساخت‌های بسیار مناسب و بعضا منحصربه‌فرد در منطقه هستیم رسماً و کتباً بنویسند و اعلام نمایند چه برنامه مشخص زمان‌بندی شده به صورت فردی و گروهی برای فقر و محرومیت‌زدایی که قطعا حل مشکل بیکاری و بسیاری از معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی در طول چهار سال آینده در آن نهفته، برای کشور و اداره کشور دارند؟

مدتی است که فکر می‌کنم در مورد چه موضوعی بنویسم؟
- رای اعتماد نمایندگان مردم در مجلس به وزیران معرفی شده برای تشکیل دولت دوازدهم
- مفهوم شایسته‌سالاری و رابطه ژن برتر بعضی از به اصطلاح بزرگ‌زادگان
- ریشه‌کنی فقر + محرومیت‌زدایی + عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی
- تحول در اقتصاد ملی + کار دائم و اشتغال‌زدایی
- مبارزه با فساد و ریشه‌های مفاسد سازمان یافته
- فرهنگ ایثار و حرکت در مسیر برنامه و تحقق توسعه‌یافتگی ایران در سال 1404
- رابطه اقتصاد و پول ملی ایران با نیات و هوس‌های قانون‌گذاران آمریکا
- ضعف رتبه‌بندی دانشگاه‌های ما در جهان
- و ... خیلی موضوعات دیگه. 
دیدم نقطه اشتراک همه این موضوعات در حرکت در مسیر برنامه‌های توسعه‌یافتگی ایران است. یعنی اگر توسعه یافته شویم تمام این موضوعات و مشکلات ناشی از آن‌ها ان‌شاءالله حل خواهد شد. موضوعی که قرار است تا 8 سال دیگر یعنی در سال 1404 در کشور محقق شود.

یاداشت امروز و بلکه محور یاداشت‌هایی که در آینده خواهم نوشت همین موضوع تحقق توسعه‌یافتگی کشور در سال 1404 خواهد بود. ان‌شاءالله.

در این ارتباط امروز می‌خواهم درباره موضوع تایید و رای اعتماد نمایندگان مردم در مجلس به وزیران پیشنهادی برای تشکیل دولت دوازدهم است.

در یکشنبه 21 خرداد 1396 در این وبلاگ برای جناب دکتر روحانی نوشتم که جنابعالی به عنوان دوازدهمین رئیس جمهور اسلامی ایران برای مدت چهار سال توسط 24 میلیون ایرانی واجد شرایط رای دادن انتخاب شدید .
نوشتم آقای روحانی درست است که با رای 24 میلیون نفر انتخاب شدید و خیلی ها از شما با پول و اعتبار و ساختمان و سالن سخنرانی و تبلیغات و تراکت و بنر و تیزر و چلوکباب و چلو مرغ و نوشابه و ...... سایر کمک های غیر پولی و سخنرانی و نوشتن و حضور در همایش ها و میتینگ ها پشتیبانی و حمایت کردند و برای شما ستادهای انتخاباتی زدند، اما با همه این تفاصیل ، شخص دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور به ملت انتخاب شدند .
نوشتم آقای روحانی بابت حمایت هایی که شده وام دار و بدهکار هیچ شخص یا جناح و یا حزب نیست و حامیان دکتر روحانی با درک این موضوع متوقع نبوده و نیستند که برای هزینه هایشان سهمی در این دولت داشته باشند .
نوشتم شخص و مجموعه همراه و همکار دکتر روحانی فقط وام دار و بدهکار و متعهد به خدا و به ملت بزرگ ایران و سر زمین ایران و انقلاب اسلامی ایران برای اجرای قول هایشان هستند .

این نوشته یعنی ان‌شاءالله رئیس محترم جمهور تحت فشار گروه‌های متوهم به ژن‌های برتر فرصت‌طلب و بعضا رانت‌خوار و مفسد و ... نباشند. چرا که آرای رئیس جمهور و هویت جمهوریت این نظام متعلق به همین ژن‌های به اصطلاح آن‌ها کم برتر است. همین ژن هایی که هر وقت کشور و نظام احساس نیاز و خطر کرد مثل شیر در هر جا حضور داشته و دارند و آن ژن های متوهم به برتر بودن ، در زمان های بحران مثل موش در سوراخ ها پنهان شده و میشوند و این فرق ذاتی بین ژن واقعی برتر و ژن متوهم به برتریت است .

برگردیم به موضوع اصلی و آن اینکه جناب آقای دکتر روحانی در زمان تبلیغات انتخاباتی و پس از آن و در سخنرانی های تنفیذ و تحلیف به مردم قول‌هایی دادند که خیلی خلاصه آن‌ها:
- پاسداری و صیانت و اجرای صحیح و کامل قانون اساسی
- اجرا و تحقق برنامه ششم توسعه + حرکت جدی و موثر به سوی توسعه یافتگی کشور
- مبارزه شفاف و با تمام قدرت با فساد و ریشه های مفاسد اقتصادی +
- ریشه کنی فقر + محرومیت زدایی + ایجاد توازن در معیشت مردم
- حفظ حقوق شهروندی + عدالت اجتماعی + عدالت اقتصادی +
- شایسته سالاری و ایجاد و استفاده از فرصت های قانونی برای همه ایرانیان
- اجرا و تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی + ارتقا قدرت اقتصاد عمومی کشور +
- رونق کسب و کار + حل مشکل بیکاری +
- حل بحران آب و محیط زیست
- توسعه روابط با همسایگان و منطقه و جهان
است و برای تحقق این قول ها هیئت وزیران دولت پیشنهادی خودشان را در روز سه شنبه هفته گذشته به مجلس شورای اسلامی معرفی نمودند. تا اینجای کار رئیس جمهور کارش را انجام داده یعنی حرف زده و قول داده و برنامه اش را گفته و نوشته و تیم اجرایی یا همان هیئت وزیران دولتش را معرفی کرده و حالا مجلس است که باید کارش را به شکل عالی انجام بدهد تا کشور برای تحقق این اهداف حرکت کند.

حالا بیاییم ببینیم که آیا این هیئت وزیران دولت پیشنهادی با برنامه و یا قول‌های رئیس هم‌سو و توانمند و شایسته این مسئولیت هستند و یا این‌که از نسل تحمیل شده، توهم‌زده، ژن‌های برتراند و به دنبال توسعه نفوذ خانواده و عوامل خود هستند؟

آقای رئیس جمهور گفت: می‌خواهد در طول چهار سال آینده فقر و محرومیت را ریشه کن کند و یا به حداقل ممکن برساند و همچنین در مسیر مبارزه با فسادهای سازمان یافته ، ریشه های فساد را در کشور بخشکانده .
بسیار بسیار عالی.

فعلا در مورد موضوع فقر و محرومیت‌زدایی می‌نویسیم. ما چند نوع فقر در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، سلامت و... سایر داریم که تصور بنده درمورد سخنان رئیس‌جمهور محترم موضوع فقرزدایی در اقتصاد و بالابردن سطح درآمد برای بهبود معیشت ایرانیان است. برای حل مشکل فقر در معیشت باید زندگی و توان ایرانیان را به حداقل معیشت و سلامت و تغذیه و ...... + یک عدد به عنوان مازاد بر هزینه ها رساند. مثلا خط زندگی با حداقل شرایط زیست در شهر تهران بشرطی که در شرایط امروز بماند و قیمت ها تغییر نکند ، حداقل حدود دو و نیم میلیون تومان برای یک خانواده چهار نفره است . یعنی هر شهروند در تهران باید حداقل 625 هزار تومان درآمد داشته باشد که بتواند با این پول بصورت حداقلی زندگی نسبتا سالم داشته باشد . این 625 هزار تومان یا باید توسط دولت تامین شود و یا باید بواسطه کار شهروند و حصول از کسب و کار حلال در بخش غیر دولتی تامین شود.

در فرض اول: ورود مستقیم دولت برای تحقق این شرط
اگر دولت بخواهد ماهانه حداقل 625 هزار تومان برای معیشت و سلامت شهروند تعیین و تامین کند آن وقت سالانه باید برای حدود 30 میلیون ایرانی که تقریبا واجد شرایط خط فقر قرار دارند، حدود 225 هزار میلیارد تومان که معادل 65 میلیارد دلار است تامین و هزینه نماید (تقریبا بین پنج تا شش برابر یارانه‌ای که امروز پرداخت می‌شود). در این صورت اقتصاد کشور باید متحول شده و تولید خالص داخلی کشور GDP در طول چهار سال آینده باید به حدود دو و نیم برابر وضع فعلی یعنی حدود 1100 میلیارد دلار برسد و قدرت تولید و تجارت داخلی و خارجی نیز به چندین برابر وضعیت موجود برسد .

در فرض دوم: پشتیبانی دولت از بخش غیر ولتی
اگر دولت بخواهد برای رفع فقر و محرومیت بواسطه پشتیبانی از کسب و کار و تولید وارد عمل شود در اینصورت باید اقتصاد کشور بگونه ای متحول شده که تا پایان چهار سال آینده یعنی ابتدای سال 1400 موجبات اشتغال دائم حداقل 8 میلیون نفر در کشور شده و کار ایجاد و عملیاتی شود . البته با این لحاظ که بخش های مختلف تولید و خدمات کشور نیز بتواند حداقل سالانه بیش از یک میلیون نفر واجدان شرایط کار را بپذیرند.

اگر در فرآیند محاسبات تولید یک شغل دائم مبلغ حداقل 100 میلیون تومان سرمایه گذاری در نظر گرفته شود برای ایجاد حداقل 8 میلیون شغل دائم به حداقل 800 هزار میلیارد تومان معادل 230 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم نیاز است. در این صورت تولید خالص داخلی کشور GDP در طول چهار سال آینده باید به حدود دو و نیم برابر وضع فعلی یعنی حدود 1100 میلیارد دلار و قطعا و حتما تجارت خارجی بدون نفت کشور از عدد حدود 100 میلیارد به حداقل 600 میلیارد دلار برسد .

ظاهرا با این اعداد متوجه می‌شویم برای اعتبار دادن به یک شعار مردم پسند که حاصل آن حرکت بسوی فقر و محرومیت زدائی است آن هم بصورت حداقلی باید قدرت اقتصادی کشور و در این میان تجارت داخلی و خارجی ایران در طول چهار سال آینده به متوسط حداقل سه برابر شرایط امروز برسد . با زبان ساده تر اینکه برای تحقق شعار فقر و محرومیت زدایی برنامه و سرمایه و بودجه بندی و تیم همکار و دانش و ابزار کار و روابط بسیار محکم در کار و سایر موارد مرتبط میخواهد . با این پیش فرض برای تحقق این شعار، از نمایندگان محترم مجلس این انتظار را داریم که از هیئت دولت آینده بخواهند بصورت فردی و گروهی برنامه مشخص اجرایی با شاخصه های زمانی را به ملت و نمایندگان مردم ارائه نمایند تا مردم بدانند قول مردانه آقای روحانی چگونه عملیاتی و اجرای میشود و مردم در کجای کار باید حاضر و مشارکت نمایند.

برای توضیح بیشتر توجه شما را به اعداد ذیل جلب می‌کنم:
طبق گزارش سازمان تجارت جهانی WTO تجارت خارجی غیر نفتی 15 کشور همسایه هم مرز با ایران در سال 2015 یعنی 1394 حدود 2173 میلیارد دلار بوده و متوسط سهم ایران از این تجارتبا این همسایگان حدود 28.4 بیست و هشت و چهار دهم میلیارد دلار معادل 1.3 یک و سه دهم درصد کل این تجارت است. یعنی سهم ایران در تجارت خارجی غیر نفتی با همسایگانش زیر یک و نیم درصد است که به نظر برای سر زمین و مردم ایران با سابقه همسایگی و فرهنگی و تجاری چند هزار ساله بسیار خجالت آور و بسیار زشت است؟

اگر قرار است تحولی در اقتصاد کشور رخ دهد و فقر و محرومیت به صورت متوازن از کشور پاک و ریشه‌کن شود و یا به حداقل برسد، باید این سهم از تجارت خارجی با همین همسایگان به حداقل 15 برابر وضعیت موجود برسد.
در این‌صورت مسئولیت :
- وزارت خارجه
- وزارت امور اقتصاد و دارایی
- وزارت صنعت معدن و تجارت
- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
- وزارت راه و شهرسازی
- وزارت اطلاعات
- وزارت جهادکشاورزی
- وزارت نیرو
- اسنانداری‌ها و فرمانداری‌ها
- دانشگاه‌ها
- آموزش فنی‌وحرفه‌ای
- اتاق‌های بازرگانی-تعاون-اصناف
- احزاب و سمن‌ها و مردم
در این فرآیند چیست؟ و این مسئولیت و فرآیندکاری باید دقیقا مشخص شده باشد؟ نه اینکه شخص معرفی شده، بیاید شجره‌نامه تعریف کند که در بیست و چند سالگی به دلیل نبود اعتماد به واجدین شرایط این آقا فرماندار یا استاندار یا معاون وزیر و یا سفیر بوده؟ بدون رزومه عملی و قابل قبول کاری؟ و حالا می‌خواهد وزیر شود؟ نه. این معرفی کهنه شده و به درد امروز و نیاز و فهم کشور و مردم نمی‌خورد.

وزیران معرفی شده با علم به اینکه ما کشور ثروتمند و قدرتمند و توانمند و جوان و فعال دارای زیرساخت های بسیار مناسب و بعضا منحصر به فرد در منطقه میباشیم رسما و کتبا بنویسند و اعلام نمایند چه برنامه مشخص زمانبندی شده بصورت فردی و گروهی برای فقر و محرومیت زدائی که قطعا حل مشکل بیکاری و بسیاری از معضلات و ناهنجاری های اجتماعی در طول چهار سال آینده در آن نهفته برای کشور و اداره کشور دارند ؟

امروز باید مجلس انقلابی و جهادی و با برنامه عمل کند نه بصورت سنتی یا به عبارتی خاله بازی شود بلکه باید از هیئت دولت بصورت فردی و گروهی بخواهد که متعهد به انجام قول های رئیس جمهور محترم باشند. بحمدلله دوران سعی و خطا و وقت انتخاب سنتی وزیر آن هم از نوعی که فردا روز خانواده های متوهم ژن خوب مدعی شوند به پایان رسیده. مدت‌هاست که به پایان رسیده اما ملت ایران نجیب است و سکوت ملت مجوزی برای به بی حرمتی بی‌شرمانه بعضی ها که مدعی سهم‌خواهی از سفره انقلاب بودند و هستند نیست . امروز جایی برای گفتن و شنیدن حرف های بیهوده نیست. امروز وقت انتخاب شایسته های متعهد و متخصص و با انگیزه و جدی، وقت کار و جدیت در برنامه و اجراست.

همه عزیزان بزرگوار، نمایندگان مردم در مجلس فراموش نکنند که بنا به خواست خودشان از مردم خواستند که به ایشان رای بدهند تا به مردم خدمت کنند. به مردم تعهد کردید که خدمت کنید و انقلاب با تمام کم و کیفش پیاده شود و کشور عزتمند بماند. شما بدهکار مردم و مسئول تصمیمات‌تان هستید. نگذارید با مسامحه افرادی وابسته و حراف و بی‌برنامه و بی‌فایده و مخرب انقلاب بر سرکار بیاید.

موضوع: برنامه فقر و محرومیت‌زدایی از کشور
مجری: ایرانیان انقلابی کشور و مردم دوست متخصص، متعهد با انگیزه بی‌ادعای پای کار
زمان: فقط چهار سال تا 1400 ان‌شاءالله
نتیجه: رضایت خدا و موفقیت و رفاه و اعتبار ایرانیان
رمز شروع: یا علی
است. حالا این شما نمایندگان محترم و این مردم که ناظر شما هستند.
إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها

با احترام و ارادت - سیدجمشید اوشال

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =