ایرنا نوشت: 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا نسبت به اقدام رهبر حزب 'یک ملت' در مجلس سنا برای ورود با برقع به منظور تحت فشار قرار دادن نمایندگان علیه حجاب اسلامی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ارتباط خوب با جامعه مسلمان بسیار مهم است.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر استرالیا در یک نشست مطبوعاتی در کانبرا، اقدام روز گذشته 'پائولین هانسون' رهبر حزب ضد اسلامی و نژادپرست 'یک ملت' را که باعث واکنش 'جورج برندیس' دادستان کل استرالیا شد، هدف قرر داد.
وی گفت: جامعه مسلمانان، بهترین متحدان ما در هر جهت هستند و به همین دلیل پایه و اساس موفقیت استرالیا به عنوان بزرگترین و موفق ترین جامعه چند فرهنگی جهان، احترام متقابل است.
مالکوم ترنبول گفت: احترام متقابل مهم است. احترام متقابل نه تنها پایه و اساس موفقیت ما به عنوان یک جامعه چند فرهنگی است، بلکه پایه و اساس امنیت ملی است؛ زیرا ما را قادر می سازد تا با هم همکاری کنیم.
به گفته نخست وزیر استرالیا، این امر برای امنیت ملی و جمع آوری اطلاعات به منظور حفظ 'ارتباط خوب با جامعه مسلمان' نیز بسیار مهم است.
وی سخنان 'جورج برندیس' دادستان کل استرالیا را در واکنش به اقدام این سناتور نژادپرست که آن را 'یک شاهکار و شیرین کاری' دانست، مورد تایید قرار داد.
اما به نوشته تارنمای شبکه 'نیوز' استرالیا، 'پائولین هانسون' گفت که از کار خود در پوشیدن برقع در مجلس سنا خجالت نمی کشد و این کار را دوباره انجام می دهد.
وی که ماههاست در مجلس حضور دارد، ادعا می کند «انسجام اجتماعی» را هدف قرار داده است.
وی گفت: پیامی از یک زن در عربستان سعودی دریافت کردم که به من (برای این اقدام) تبریک گفت و ضمن سپاسگزاری اعلام کرد می خواهد از این پوشش خلاص شود.
این سناتور استرالیایی هدف از این کار را تلاش برای تصویب ممنوعیت استفاده از برقع و یا نقاب توسط زنان مسلمان در استرالیا عنوان کرد.
اما 'جورج برندیس' دادستان کل این کشور با انتقاد از حرکت 'وحشتناک' 'پائولین هانسون' نسبت به وی هشدار داد که 'بسیار بسیار نسبت به جرمی که مرتکب شدید مراقب باشید' چون این کار ممکن است احساسات مذهبی دیگر استرالیایی ها را جریحه دار کند.
دادستان کل استرالیا گفت: ما حدود 500 هزار استرالیایی در این کشور داریم که مسلمان هستند و اکثریت قریب به اتفاق آنها قانونی است.
وی از این رهبر حزب تندرو استرالیا خواست در مورد این حرکت خود فکر کند.
وی چندی پیش نیز گفت که معتقد است مسلمانان این کشور به دلیل اینکه بیش از دیگران هدف آسیب تروریست ها قرار دارند، بیش از دیگر جوامع استرالیا قربانی تروریسم هستند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =