در آستانه آغاز هفته ازدواج و ضرورت برنامه ریزی برای اجرای ویژه برنامه های این هفته،جلسه کمیته ازدواج به ریاست مدیرکل ورزش و جوانان استان در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، ظهر امروز مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان با تاکید بر اهمیت ازدواج آسان و پایدار و فرهنگ سازی آن توسط دستگاه های اجرایی و انجمن های مرم نهاد، خبر داد: برنامه های ویژه هفته ازدواج از تاریخ یکم تا هفتم شهریور ماه برگزار می شود.
علی یاور عزیز پور تصریح کرد: برگزاری جشن ازدواج ۵۰۰ زوج جوان همزمان با هفته ازدواج از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان با اشاره به اینکه این جشن در همه شهرستان ها برگزار می شود، گفت: جشن ازدواج ۱۰۰ زوج در شهر خرم آباد برگزار خواهد شد.
عزیزپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج های جوان ادامه داد: سال گذشته ۳۳۳ میلیارد تسهیلات ازدواج به زوج های جوان در استان پرداخت شد که شامل ۲۳ تا ۲۴ هزار نفر می شود.
وی با اشاره به اینکه ترویج ازدواج آسان از برنامه های بهزیستی در طول سال است و محدود به یک هفته نمی شود، اظهار داشت: عمده کار بهزیستی ارائه مشاوره های ازدواج و پرداخت کمک هزینه جهیزیه است.
عزیزپور با بیان اینکه سال گذشته ۱۶۰ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج به جامعه هدف بهزیستی پرداخت شد، تصریح کرد: در ۵ ماهه سال جاری نیز ۴۴ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج به زوجین پرداخت شد.
در ادامه این نشست قائم مقام اداره کل بهزیستی لرستان با تاکید بر اینکه در مناطق حاشیه ای پایگاه های خدمات اجتماعی فعال هستند و به صورت مستمر خدمات پیشگیری از آسیب های اجتماعی، روش های فرزند پروری و ... را ارائه می دهند، افزود: همچنین برگزاری مسابقات ورزشی، کتابخوانی، فرهنگی و اعزام به اردوها برای کودکان کار و مددجویان این سازمان در دستور کار است.
نادمی یادآور شد: در هفته ازدواج مرکز دولتی اداره کل بهزیستی لرستان خدمات مشاوره ای رایگان به مردم ارائه می دهد.
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان نیز گفت: در هفته ازدواج از همسران جوانی که با تأسی از ائمه اطهار حداقل مهریه از ۵ تا ۱۴ سکه را انتخاب کرده‌اند تجلیل می‌شود
بهنام فروتن اظهار داشت: تجلیل از خیرینی که به ازدواج جوانان کمک می کنند از برنامه های کمیته امداد در استان است.
استفاده از ظرفیت مبلغین روحانی ،توزیع بسته های فرهنگی از جمله کتاب «مطلع عشق» شامل مجموعه صحبت های رهبر معظم انقلاب پیرامون ازدواج در بین جامعه هدف و زوج های جوان و نرم افزار ازدواج آسان از دیگر برنامه های فرهنگی این هفته عنوان شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =