۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵

ایرنا نوشت: عربستان که ازدو سال ونیم گذشته تاکنون، سرکردگی ائتلاف عربی جنگ علیه یمن را عهده دار است به بمباران روز جمعه غیرنظامیان و مناطق مسکونی صنعا که منجر به کشته شدن شماری از شهروندان شد، اعتراف کرد.

به گزارش شبکه خبری یورونیوز، ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، علت اصلی بمباران را اشتباه فنی مشخص نشده عنوان کرد.

اهالی صنعا گفتند حمله هوایی صبح جمعه منطقه مسکونی فج عطان توسط عربستان، منجر به کشته شدن دستکم 14غیر نظامی شد که شش کودک در میان آنها مشاهده می شود.
خبرگزاری عربستان (واس) با اعتراف به این جنایت، علت را اشتباه فنی ائتلاف عربی عنوان کرد.
ترکی المالکی سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف عربی ضمن دفاع از اقدام عربستان و ائتلاف عربی در بمباران صنعا ، مدعی نظامی بودن هدف مذکور شد.
وی افزود: هدف ما مرکز فرماندهی و کنترل نیروهای انصارالله بود که آنها (انصارالله) در آن از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.
هیات نمایندگی عربستان در سازمان ملل در نیویورک سخنان المالکی را در صفحه خود در توییتر منتشر کرد.
بمباران روز جمعه منطقه فج عطان صنعا توسط عربستان وائتلاف عربی با محکومیت شدید سازمان های بین المللی مواجه شد به طوری که کمیته بین اللمللی صلیب سرخ در یمن پس از بازدید از منطقه بمباران شده توسط عربستان اعلام کرد هیچ هدف نظامی در این منطقه وجود ندارد.
ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان از دو سال ونیم گذشته تاکنون مردم بی گناه یمن را هدف حملات وحشیانه خود قرار داده و تاکنون بیش از ده هزار تن را کشته است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =