ایندیپندنت: ترامپ آمریکا را تجزیه می‌کند

به نوشته ایندیپندنت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تمایل ندارد پس از پایان دوره ریاست جمهوری اش، کاخ سفید را ترک کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،  ایندیپندنت نوشت: تیم راجرز روزنامه نگار هشدار داده است احتمالا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تمایل ندارند پس از پایان دوره ریاست جمهوری اش، کاخ سفید را ترک کند.

پایگاه اینترنتی این روزنامه در گزارشی به قلم شهاب خان نوشت: این روزنامه نگار و کارشناس مسائل سران آمریکای لاتین گفت «این رئیس جمهور آمریکا هیچ حرمتی برای جایگاه ریاست جمهوری قائل نیست.»

این کارشناس درباره جبهه آزادی‌بخش ملی ساندینیستا (یک حزب سیاسی و سوسیالیست در نیکاراگوئه) و دانیل اورتگا رئیس جمهور پیشین این کشور -دبیرکل این حزب- گفت، ماندن بر سر قدرت برای دوره های طولانی مدت برای سران آمریکای لاتین امری عادی است.

وی گفت شباهت هایی میان ترامپ و آن دسته از سران مثل اورتگا به چشم می خورد. وی با توصیف ترامپ به عنوان یک رئیس قبیله گفت، ترامپ آمریکا را تجزیه می کند زیرا با متحد شدن آن مخالف است.

وی نوشت «ترامپ تنها به خودش توجه دارد. وی همه چیز را برای حفاظت خود قربانی می کند. به این ترتیب است که دیکتاتوری ها متولد می شوند.»

وی افزود «مدت کوتاهی پس از انتخاب دانیل اورتگا به عنوان رئیس جمهور نیکاراگوئه در سال 2006، سرجیو رامیرز نویسنده معروف به من گفت: هر کسی که گمان می کند اورتگا پس از پایان دوره ریاست جمهوری اش قدرت را رها می کند، ساده لوح است. من ساده لوح بودم. چنین اتفاقی رخ نداد و اورتگا قدرت را رها نکرد.»

وی گفت احتمالا اتفاق مشابهی در آمریکا با تلاش ترامپ برای خودداری از کنار گذاشتن قدرت پس از پایان دوره اش رخ خواهد داد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    12 27
    زمانی که ترامپ از عربستان بازگشت من هم گفتم که او رویای پادشاهی میبیند ولی چون ایندیپندنت نداریم کسی ننوشت نشون به اون نشون که با کارتر وسفرش به ایران هم مقایسه کردم.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    3 16
    کار از تجزیه گذشته . اوضاع وخیم تر از این حرف هاست.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    8 12
    دونالد ترامپ حامی نازی ها ، کوکلاکس کلان ها و نژادپرستان سفید پوست است. مردم باید در برابر او بایستند و نشان دهند او حق ندارد علیه رنگین پوستان نفرت پراکنی کند.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    8 5
    وزیر امور خارجه امریکا در واکنش به حوادث شارتسویل گفته که امریکا به برابری و آزادی برای مردم در سراسر دنیا متعهد است.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    0 7
    بسیاری از افراد منتخب ریاست جمهوری با یک انتخاب سخت رو به رو شده اند: این که استعفا داده تا رئیس جمهور با مخالفت های کم تری در اقدامات مشکل ساز خود رو به رو شود، یا این که در خدمت کشور بمانند، هر چند که این کار به شخصیت آنان لطمه وارد کند.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    1 7
    ترامپ در حالی با شعارهای پر طمطراق خویش در نوامبر 2016 برنده انتخابات گردید که تصور میکرد با حمایت های مردم میتواند اهداف خویش را حتی با وجود چالش های پیاپی با ساختار سیاسی آمریکا جامه عمل پوشاند.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    1 11
    از زمانی که ترامپ در مقام ریاست جمهوری آمریکا سوگند یاد کرده است بر تعداد بمبهایی که آمریکا بر کشورهایی که با آنها درگیر جنگ است فرو انداخته، افزوده شده است.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    4 6
    نظرسنجی ها نشان می دهند ترامپ در زمینه کمترین میزان محبوبیت یک رئیس جمهوری در ایالات متحده رکورد را به نام خود ثبت کرده است.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    3 5
    .
  • علی A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    4 3
    نندازنش بیرون شانس آورده حالا میگن بعد از اتمام دورش هم می مونه؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    1 4
    34 درصد اصلا آمار خوبی واسه یه رئیس جمهور تازه کار نیست
  • شمس تبریزی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    26 0
    شهاب خان مزخرف گفته. از گزارش های واحد مرکزی خبر بیشتر از این انتظار نمیره. از یک مطلب در اینیپندنت دو تا پاراگراف بی ارتباط با همدیگر را منتشر میکنه و بقیه اش را سانسور میکنه تا بتونه تیتر جذاب مورد نظرش یعنی تجزیه آمریکا را نتیجه بگیره. من این مطلب را هر چه خواندم متوجه نشدم که به چه دلیل آمریکا با نیکاراگوا و اورتگا با ترامپ مقایسه شده. منبع هم که معرفی نشده که اصل مطلب را بخوانیم. با عرض پوزش مطلب بی سروتهی بود
  • بی نام A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    0 7
    در قلمرو سیاست، وزن تصمیمات و گفته‌ها بشدت در شکل دادن به اعتبار و تاثیرگذاری تعیین‌کننده بوده و سیاستمدار در پی آن است. هویت بخش وزن، جوهره اعتقادات و باورهایی است که سیاستمدار آن را متجلی می‌سازد و از سوی دیگر در نظر گرفتن حساسیت‌ها و ملاحظات اجتماعی است.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    2 6
    با توجه به این نکته تاریخی که برده‌داری برای نزدیک به 250 سال یعنی از آغاز ورود اولین قایق سیاهپوستان به سواحل جنوب شرقی تا اتمام جنگ داخلی یک نهاد قانونی، فعال و معتبر اجتماعی بود، باید توجه داشت چه کاستی اخلاقی گسترده و عمیقی را جامعه آمریکا تجربه کرده است
  • بی نام A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    0 4
    این نکته الزامی می‌سازد که رئیس‌جمهور متوجه باشد در هنگام غلیان بحران در قلمروهای مختلف از سیاسی گرفته تا اقتصادی و اجتماعی نباید انتظار حمایت حزبی را برای مواجهه با بحران داشته باشد
  • بی نام A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    0 4
    تظاهرات گروه‌های نژادپرست و گروه‌هایی که خواهان حفظ مجسمه‌های رهبران جنگ داخلی در محل‌های عمومی بودند، در ایالت ویرجینیا به کشته و مجروح شدن افرادی منجر شد که تظاهرات مخالفان را ساماندهی کردند.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    1 4
    آنچه دونالد جان ترامپ به آن توجه کامل نشان نداد، این است که از نظر اخلاقی و انسانی صدمات روحی و مادی که بر بدنه جامعه سیاهپوست آمریکا وارد شده به هیچ وجه قابل مقایسه با دیگر گروه‌ها در جامعه که معترض به چالش ارزش‌ها و جایگاهشان هستند نیست.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    1 5
    ترامپ با رویکردی میلیتاریستی می خواد جامعه رو اداره کنه. در همه زمینه ها هم می خواد به زور و بدون منطق عمل کنه. تمام دستاوردهای اوباما هم از بین برده