چهارشنبه 2 اسفند 1396
دوشنبه 6 شهریور 1396 - 10:02:36 چاپ

اپل قانون تحریم را اشتباهی فهمیده/ به‌زودی محدودیت در اپ‌ استور برداشته می‌شود؟

فناوری اطلاعات > نرم افزار - در حالی که اپل برای زنده ماندن درچین، اپلیکیشن‌های فیلترشکن را از اپ استور حذف کرده و به نفع دولت کمونیست گام برداشته است، در ایران اپلیکیشن‌هایی که باعث رشد اپل در ایران می‌شود را از اپ استور حذف کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، «تیم وُرستال» در فوربس داستان بستن اپ های ایرانی در اپ استور را کمدی سیاهی خوانده و از اپل پرسیده که اگر به دلیل تحریم اپ های ایرانی را حذف کرده، پس چرا این کار را در سالهای اخیر انجام نداده است؟ و الان یادش افتاده که چنین کاری را انجام دهد؟

وی یادآوری می کند شاید اپل نتوانسته به خوبی معنای تحریم دولت امریکا را بفهمد و قانون را اشتباه فهمیده است.

بخش OFAC در وزارت خرانه داری در پاسخ به یک توسعه دهنده ایرانی تاکید کرده است که بر اساس بند 560.204 قانون تحریم ITSR صدور تکنولوژی و سرویس به ایران منع شده است. این نهاد در جای دیگری می گوید با وجود ممنوعیت های گسترده انواع خاصی از اقلام، فعالیت هایی وجود دارد که افراد آمریکایی مجازند در بخش نرم افزاری تحت مجوز عمومی وزاتر خانه و بر اساس لایسنس D-1 با ایران به فعالیت خود ادامه دهند.

لایسنس مذکور را به طور کامل در اینجا بخوانید.

در این لایسنس گفته نشده است تمام اپلیکیشن ها منع شده اند و بنابراین ایران می توان با استدلال به چنین ماده ای اقدام اپل را غیر قانونی دانست.

بنابراین اپل تفسیر غلطی از قانون کرده و ایران نیز اعلام کرده است از طریق قانونی سوء تعبیر را رفع خواهد کرد.

5656

کلید واژه‌ها : اپل - اپ استور -
36 دیدگاه
  • love canada
    دوشنبه 6 شهریور 1396 - 10:09:57
    پاسخ
    21 140

    اتفاقا خیلی هم درست فهمیده و داره درست عمل می کنه اولا اصلا نباید اپ فارسی را تو اپ استور بذاره بعدش هم هر کس که تو ایران هست نباید بتونه از اپ های انگلیسی اپل استفاده کنه به نضرم اپل کار بسیار خوبی کرده هر وقت امدی اینجا اون وقت میتونی از اپ استور استفاده کنی

    • بی نام
      دوشنبه 6 شهریور 1396 - 10:53:32
      79 8

      امسال شما همان اینجا بمانید و فرهنگ مسمومتان را صادر نکنید در حق بشریت لطف بزرگی کردید

    • love canada
      دوشنبه 6 شهریور 1396 - 11:57:59
      8 96

      خیلی ها مثل تو به ما که تونستیم بیایم کانادا حصودیتون میشه و این حرف هارا میزنید الان چوت تواناییش را ندارید نارحیتید و دارد حصودی میکنید می خواستید پول داشته باشد و بتونید بیاد کانادا اقامت بگیرید بازهم سر حرفم هستم که اپل باید سرویسش را به ایران قطع کنه حتی اگر بتونه گوشی هایش را در ایران دسییبل کنه هر وقت کسی امد اینور بتونه از خدمات اپل استفاده کنه

    • بی نام
      دوشنبه 6 شهریور 1396 - 12:13:09
      74 4

      تو ایرانی نیستی واقعا برای این طرز فکرت برات متاسفم

    • بی نام
      دوشنبه 6 شهریور 1396 - 12:43:28
      81 3

      اقای love canada تو که هنوز نمیدونی حسود درسته یا حصود اونجا چیکار میکنی؟ پولداری که ندونه حسود درسته یا حصود معلومه چجوری پولدار شده

    • بی نام
      دوشنبه 6 شهریور 1396 - 12:44:10
      67 5

      ببین love canada من نوعی یک عالمه فامیل خارج نشین تو سرتاسر دنیا دارم. مدام پدرم اصرار می کنه منو بفرسته خارج اصلا هم مشکل خروج و پول هم ندارم اما تو وطنم راحتم و اصلا هم فکر نمی کنم کسی که رفته خارج برای اقامت آدم موفقیه چه برسه به اینکه بخوام بهش حسودی کنم. تصور هر کسی راجع به دیگران بازتاب شخصیت خودشه.

    • سام01
      دوشنبه 6 شهریور 1396 - 12:54:51
      62 2

      عجب مغزهایی از کشور خارج شدن.خخ

    • بی نام
      دوشنبه 6 شهریور 1396 - 13:00:32
      70 2

      عزیزم شما مقطع ابتدایی رو هر وقت تموم کردی و یاد گرفتی "نظر" درسته یا "نضر" اونموقع به بابات بگو بفرستت خارج

    • بی نام
      دوشنبه 6 شهریور 1396 - 13:02:34
      50 1

      استاد ، همون آدمایی مثل تو نژادپرستی را خلق کردند. اصلا تو پولدار این چه ویژگی مثبتی برات حساب میشه وقتی پر از عقده هستی. پولدار بودنت از ژن خوبه نه از توانایی و لیاقت.

    • بی نام
      دوشنبه 6 شهریور 1396 - 13:09:39
      20 2

      اقای love canada کاملا مشخصه که از چه طریق رفتی کانادا حالا معلوم نیست اون پولی که بردی حاصل کدام اختلا بوده شاید هم کاسبی تحریم بوده ولی تو اصل خودت را گم کردی خیلی از اقوام ما اون ور اب هستند ولی هیچ وقت اصلشان را فراموش نکردند و همیشه به نفع ایران و ایرانی ها حرف می زنند البته تو تنها نیستی نمی دونم اب و هوای کانادا چه طوره که شما این طور می شوید چند ایرانی مقیم کانادا را تو فیسبوک یا حضوری دیدم که مثل تو هستند

    • بی نام
      دوشنبه 6 شهریور 1396 - 13:13:07
      24 1

      عشق کانادا به چی حسودی کنیم من خودم اقامت نروژ را دارم بعدش کانادا اگر قاتل ،قاچاقچی بهت پناهندگی می دهند یا مفسد اقتصادی هم باشی و پول داشته باشی بهت اقامت می دهند همین 2 سال پیش پسری که به 3 دختر تجاوز کرده بود اقامت کانادا را گرفت البته وضع مالیشش هم خوب بود جالب این که کانادا هم جرم طرف را میدانست،پس فکر نکن که ادم نخبه و خاصی هستی که رفتی انجا

    • love canada
      دوشنبه 6 شهریور 1396 - 13:19:15
      1 50

      کالا مشخصه که دارید از حصودی می ترکید و دارید میسوزید اره من اقامت کانادا را دارم که شما نمی تونید ان را داشته باشید بعدش هم حصود را هر جور بخوام می نویسم مینویسم لازم نکرده که کسی تو ایران هست به من یاد بده به اون بی نام هم بگم که من که اینجا هستم شخصیتم از خیلی از شما ها بالاتره چون موفقم و اینجام

    • lpln
      دوشنبه 6 شهریور 1396 - 13:24:06
      38 1

      love canada کلاس چندمی بابا جان ، گوگولی مگولی

    • بی نام
      دوشنبه 6 شهریور 1396 - 17:44:35
      27 2

      هر وقت اومدیم اونجا؟؟ کانادا جائه؟؟ تو برو یه دو ساعت این اواخر تابستون آفتاب بگیر که 9 ماه بعدی که زیر برفی دیگه آفتاب نمی بینی.

    • بی نام
      دوشنبه 6 شهریور 1396 - 19:12:16
      29 1

      لاو کانادا جان، حالا اینا رو بیخیال. ولی خواهشا رو املات کار کن. هر کی ببینه نظراتت رو فک میکنه اول ابتدایی هستی مثلا. ضمنا شخصیت ربطی به موقعیت جغرافیایی نداره. من چندین ساله تورنتو زندگی میکنم و امثال شما تازه به دوران رسیده های بیسواد که حتی یه جمله ی بدون غلط املایی هم نمیتونید بنویسید و تا میاین اینجا خودتون رو گم میکنید رو خوب میشناسم.

    • بی نام
      دوشنبه 6 شهریور 1396 - 19:21:07
      30 2

      love canada اگه افتخاری تو اقامت باشه که نیست برای ماهایی هست که از طریق درس و دانشگاه اومدیم کانادا نه امثال تو که حتی بلد نیستی اسمتو بنویسی بدون غلط. ما که میدونیم امثال شما اینجا دارن چجوری دست و پا میزنن و چه شغل هایی دارن.

    • بی نام
      دوشنبه 6 شهریور 1396 - 19:31:50
      29 1

      از نظرات لاو کانادا میشه بعنوان ابزار آموزشی مفهوم "تازه به دوران رسیدگی" ، "سرخوردگی اجتماعی" و "اغده" و صدالبته "غلط دیکته" استفاده کرد. خخخ

    • بی نام
      دوشنبه 6 شهریور 1396 - 19:41:19
      24 1

      اخه خداییش کی حاضره انقدر بیسواد باشه که بلد نباشه کلمه های "حسود" و نظر" رو بنویسه و تازه بی شخصیت و بی ادب هم باشه. همچینی ادمی اخه چی داره که بهش"حصودی" کنیم؟ شک ندارم تو کانادا نیستی و فقط اغدشو داری. ولی آرزو میکنم یه روزی بتونی بری بلکه حالت بهتر شه :

    • بی نام
      دوشنبه 6 شهریور 1396 - 20:02:54
      12 3

      با این حرف که ایرانی ها نباید بتونن از اپ انگلیسی استفاده کنن که مخالفم واقعا شرم اوره اما با این حرف که اپ ایرانی همه جا باید تحریم بشه کاملا موافقم کلا هیچ چیز ایرانی در اینترنت مورد قبول نیست زیرا امنیت همه دنیا را به خطر می اندازد من نمی دونم خود ما ایرانی ها از اپل راضی هستیم این یارو خارجیه چی چی برای خودش بلغور می کنه.

    • بی نام
      دوشنبه 6 شهریور 1396 - 20:04:25
      6 23

      من به این لاو کانادا حق میدم ببین چقدر اینجا بوده حقش رو خوردن و با رانت و نفوذ بهش ظلم کردن که اینطوری ضد کشور شده کاملا حق داره مردم همه حس انتقام جویی دارند

    • بی نام
      سه شنبه 7 شهریور 1396 - 06:41:52
      8 1

      جان خودم این نرفته کانادا و داره لاف میزنه .ادم اینقدر ندید بدید و بیجنبه ؟؟ دو کلمه فارسی که زبون مادریشه رو نمیتونه حرف بزنه اونوقت رفته کانادا ؟

    • بی نام
      سه شنبه 7 شهریور 1396 - 10:24:01
      5 1

      یک بررسی کنید ببینین این پسر یا از نزدیکان خاوری نیست که با 3 میلیارد دلار اختلاسی مردم ایران رفته کانادا و حالا از صدقه سری پولهایی که از مردم ایران دزدیده پز آنجا را به ما مال باخته ها میدهد؟

    • بی نام
      سه شنبه 7 شهریور 1396 - 11:13:50
      6 0

      بابا ول کنین این لاو کانادارو اینا خوششون میاد که یه چیزی بگن که تو چشم بیان وگرنه اگه آدم عقده نداشته باشه سرش الان گرمه کارشه وقت و حوصله این خزعولاتو نداره که بگه یکی مثلا من :

    • بی نام
      سه شنبه 7 شهریور 1396 - 15:06:19
      3 0

      سطح سواد ادبیات فارسی و سطح ادعا رو نگاه کنید دو جمله بلد نیست بنویسه این همه ادعا داره بابا جان حداقل سطح سوادت رو به سطح ادعات برسان عزیز

    • علی
      سه شنبه 7 شهریور 1396 - 21:07:22
      3 0

      تابلوُ که عقده ای هستی ... از این بچه های عقده ای بیگلرآباد سفلی هستی از کمبودت داری خودت رو کانادا جا میزنی... وقتای دیگه ت رو هم میری تو صفحات اینستا فقط فحش مینویسی

    • جمعه 10 شهریور 1396 - 22:40:54
      0 0

      برادران این اقای عشق کانادا قطعا جاسوس است و قصد ایجاد تفرقه بین ما ایرانی ها را دارد هیچ ایرانی اصیلی این حرف ها را نمی زند این افراد یا جاسوس هستند یا اسیر جنگ روانی دشمن شده اند هشیار باشید

  • بی نام
    دوشنبه 6 شهریور 1396 - 11:13:41
    پاسخ
    33 3

    حماقت هم حدی دارد

  • بی نام
    دوشنبه 6 شهریور 1396 - 12:44:48
    پاسخ
    16 4

    اگر تیم قوی حقوقی داشته باشیم به راحتی می تونیم نظر اپل رو عوض کنیم / اما حیف که نداریم

    • بی نام
      دوشنبه 6 شهریور 1396 - 19:34:02
      14 1

      اینا که تا دیروز برای شرکت ها فرصت تعیین می کردن سرور بیارن ایران وگرنه فلان وبهمان می کنن، چی شده برای یه شرکت که تو ایران زیاد کاربر هم نداره به تکاپو افتادین اگه مایکروسافت و گوگل سروراشون رو رو ایران ببندن می خواین چکار کنید. به قول : هیچ وقت لاف کاری رو نزن که نتونی انجامش بدی

  • بی نام
    دوشنبه 6 شهریور 1396 - 12:49:28
    پاسخ
    22 2

    لاو کانادا ی عزیز. ما که میدونیم شما بیسوادهایی که از طریق سرمایه و نه از طریق دانشگاه اقامت گرفتین اونجا چه کاره این و شهروند دسته چندمین عزیز من. این کارا چیه.

    • بی نام
      سه شنبه 7 شهریور 1396 - 12:13:44
      3 2

      ولش کنید بنده خدارو،بعد از بستن بند کفشهاش به تنهایی، یه کار توزندگیش کرده اونم رفتن به کانادا بوده دیگه نزننین تو ذوقش.

  • بی نام
    دوشنبه 6 شهریور 1396 - 12:57:57
    پاسخ
    17 1

    به نضرت یا به نظرت؟ حصود یا حسود؟ ینی عمرا ادم با این سطح از سواد الان کانادا باشه

  • بی نام
    دوشنبه 6 شهریور 1396 - 13:03:26
    پاسخ
    22 2

    واقعا وجود شما بیسواد های وطن فروش در کانادا مایه ی ننگ ماهاست که کانادا زندگی میکنیم. بازم معرفت خارجی ها.

  • بی نام
    دوشنبه 6 شهریور 1396 - 13:07:35
    پاسخ
    21 1

    شما بیسواد هایی که حتی در حد سیکل هم بلد نیستید جمله بنویسید و در همین دو تا نظرت کلی غلط املایی هست و رفتید اونجا کارگری میکنید آبروی قشر تحصیل کرده ی ایرانیا تو کانادا رو میبرید.

    • سام
      سه شنبه 7 شهریور 1396 - 11:04:59
      7 13

      این بنده خدا راست میگه چرا عقده نداشته باشیم وقتی توی این مملکت جوونیمون نابود شده . اگه مملکت ما هم به اندازه کانادا پیشرفته بود الان حسرت نمی خوردیم . م امریکا رو به هر بهونه ای به اتش می کشیم اون وقت انتظار داریم اپ هامون هم روی سرور امریکایی اونم اپل باشه و درامد زایی کنیم

  • مهرداد
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 10:06:04
    پاسخ
    0 0

    1اطمینان میدم آقای love canada یک ترول اینترنتی هستند و در ایران زندگی میکنند . ایشون همه رو گذاشته سرکار و از رنجاندن شما و پاسخهاتون لذت میبره . 2بازار و تجارت خارجی چین با ایران به هیچ عنوان نه قابل مقایسه است و نه قابل صرفنظر ، بعلاوه اپل درسته از ایران درآمد کسب مبکند ولی یک جریمه ناگهانی/احتمالی خزانه داری آمریکا به بهانه تحریم میتواند چند برابر درآمد را تحت عنوان جریمه از کف اپل خارج کند . لذا اپل به علت ریسک بالای ارائه سرویس به ایران اقدام به حذف اپلیکیشن های ایرانی نموده است .

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین
x