۰ نفر
۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵

ایسنا نوشت: محمود عباس تصمیم گرفته است، کاخ "سردا" واقع در رام الله را که مختص اقامت خود و استقبال از هیئت‌های خارجی است به دفتر ملی فلسطین تبدیل کند.

به نوشته روزنامه مستقل رای الیوم، محمد اشتیة، رئیس شورای اقتصادی توسعه و عمران فلسطین (بکدار) که ناظر بر احداث این کاخ است، تاکید کرد: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفته است کاخ "سردا" را که به استقبال از هیئت‌های خارجی اختصاص دارد به دفتر ملی فلسطین به نفع مردم تبدیل کند. این تصمیم در نوع خود در فلسطین برای اولین بار گرفته شده است.

محمد اشتیه، رئیس شورای توسعه و بازسازی تشکیلات خودگردان (بکدار) که بر ساخت این کاخ نظارت داشت، تاکید کرد، این کاخ در مساحتی بالغ بر ۴۷۰۰ متر مربع از روستای سردا در شمال رام الله واقع در کرانه باختری قرار گرفته که ۲۷ هزار متر مربع از خاک این روستا برای ساختمان، محوطه و بخش‌های مربوطه آن اختصاص یافته است.

هزینه ساخت این کاخ بنا به اعلام پایگاه شورای "بکدار" ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است که سرمایه آن توسط نهاد مذکور و وزارت دارایی فلسطین تامین شده است.

پنج سال پیش زمانی که ساخت این کاخ شروع شد، هدف از احداث آن ایجاد مکانی برای اقامت رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و استقبال از هئیت‌های رسمی خارجی بود.

ایهاب بسیسو، وزیر فرهنگ فلسطین به خبرگزاری فرانسه گفت، عباس در خصوص کاخ سردا تصمیمیش را صراحتا اعلام کرده و همه جزئیات این تصمیم در کنفرانس مطبوعاتی طی امروز (دوشنبه) اعلام خواهد شد.

بسیسو افزود: ما این تصمیم را به عنوان یک تصمیم استراتژیک، تاریخی و به نفع فرهنگ فلسطین ارج می‌نهیم.

وی ادامه داد:‌ کارها از چند ماه پیش برای آماده‌سازی و تجهیز این ساختمان متناسب با تصمیم محمود عباس و تبدیل کاخ به دفتر ملی شروع شد.

آشتیه اظهار داشت، بکدار تبدیل کاخ استقبال از میهمانان در رام الله و البیره را از پنج سال پیش آغاز کرد تا مکانی برای اقامت عباس و استقبال از هیئت‌های رسمی خارجی باشد اما وی صلاح دید که از این کاخ به نفع مردم استفاده کرده و آن را به دفتر ملی تبدیل کند که توسط مجلس امنا مدیریت شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =