شاعر، نویسنده و مترجم کتاب کودک و نوجوان در دسترس بودن کتاب را دلیلی برای افزایش سرانه مطالعه دانست و گفت: «تجمیع فروشگاه کتاب هزینه‌های خرید مردم را کاهش می‌دهد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی رحماندوست بازگشایی باغ کتاب را یکی از آرزوهای خود دانست و بیان کرد: «سرقفلی و اجاره زیاد، فروش محدود در یک محله و عوامل دیگر باعث شده کتابفروشی‌ها در سال‌های اخیر کرکره‌های شان را پایین بکشند و تنها راه نجات آن‌ها ایجاد فروشگاه های بزرگ است.»

او در این خصوص به اپلیکیشن های حمل و نقل اشاره کرد و گفت: «در آغاز آژانس‌ها به اپلیکیشن‌ها اعتراض کردند. در صورتی که جامعه به حضور آن‌ها نیاز داشت. اجاره، سرقفلی و هزینه‌های دیگر قیمت سرویس آژانس‌ها را افزایش می‌دهد، ولی اپلیکیشن‌ها با کاهش قیمت و دسترسی آسان توانستند موفق شوند.»

این شاعر و نویسنده ادامه داد: «باید به سمت طرح‌هایی برویم که مشتری‌ها را یک جا جمع کند تا کتاب بیشتری بخرند و هزینه کمتری بپردازند. خواه ناخواه وقتی هزینه یک کتابفروشی زیاد است با مشکل مواجه می‌شود و این مشکلات با نبودن باغ کتاب هم اتفاق می‌افتند.»

رحماندوست شهر کتاب را از اتفاقات مهم شهر تهران دانست و گفت: «یادی می‌کنم از مرحوم محمد زهرایی که می‌گفت این اتفاق در آغاز با مقاومت رو به رو می شود، ولی پس از آن باعث گسترش تیراژ کتاب کودک و نوجوان می شود.»

او عنوان کرد: «باغ کتاب برای اولین بار در کشورمان با امکان حضور ناشرین کوچک و بزرگ به مخاطب امکان انتخاب داده است.»

شاعر، نویسنده و مترجم کتاب کودک و نوجوان، ادامه داد: «کتابفروشی های سطح شهر به دلیل جای کم، امکان عرضه کتاب های کمی را دارند. به همین دلیل کتاب های انتشارات مشهور را عرضه می کنند. تا کنون انتشارات های کوچک و تازه تاسیس کمتر اقبال ارائه کتاب های شان را پیدا می کردند. اما باغ کتاب یک موقعیت برابر برای انتشارات های مختلف ایجاد کرده است.»

رحماندوست خاطر نشان کرد: «هیچ جای شهر نمی توانید چنین ویترینی برای کتاب های کودک و نوجوان پیدا کنید و جامعه امروز ما این ویترین را نیاز دارد.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 702192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =