۰ نفر
۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
توجه ویژه دولت دوازدهم به ورزش همگانی

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: دولت دوازدهم نگاه و توجه ویژه ای به ورزش همگانی، بانوان و دانش آموزی دارد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، غلامرضا شعبانی بهار  معاون وزارت ورزش و جوانان که به ارومیه سفر کرده است در حاشیه افتتاح اولین مجموعه بولینگ استان گفت: اقدامات بسیار خوبی توسط دولت یازدهم در توسعه ورزش همگانی صورت گرفته است که از آن جمله به افزایش ۲ برابری تعداد شرکت کننده ها از ۱۰ درصد در ابتدای دولت به ۲۱ درصد در انتهای دولت میتوان اشاره کرد.

وی افزود: در این راستا و افزایش مشارکت مردم، رئیس جمهور بابت این رشد از وزارت ورزش و جوانان قدردانی کرد.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: با ایجاد یک ساختار مدون در وزارت برای ورزش همگانی و افزایش ۱۰ درصدی بودجه فدراسیون ها برای توسعه ورزش همگانی و تغییر رویکرد ۱۱ فدراسیون از ورزش قهرمانی به همگانی را میتوان در بهبود افزایش مشارکت مردم اشاره کرد.

شعبانی بهار گفت: برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی ورزشی، برنامه های صبحگاهی و عصرگاهی، برگزاری پیاده روی های خانوادگی، مسابقات ورزش کارکنان در سراسر استان های کشور از جمله برنامه های مختلف برای توسعه ورزش همگانی در دولت یازدهم بوده است.

وی افزود: تمامی این برنامه ها در دولت دوازدهم نیز ادامه خواهد داشت تا توسعه ورزش همگانی ادامه یابد.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: برنامه های مختلفی برای معلولین و همچنین برای توسعه ورزش روستایی با ایجاد خانه های ورزش روستایی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته نزدیک به ۱۸۰ خانه ورزش روستایی ایجاد و تجهیز شدند و امسال نیز با بودجه مصوب و با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، نزدیک به ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ خانه ورزش روستایی تجهیز خواهند شد.

شعبانی بهار گفت: برگزاری مسابقات ورزش بومی محلی از جمله مسابقات شاهین شهر اصفهان با حضور ۳۲ تیم از ۳۱ استان و حضور ۹۷۰ ورزشکار با مشارکت ریاست جمهوری از جمله برنامه های ماست.

وی افزود: برنامه های ما اینست که برنامه های ما بصورت عمومی در تمامی استان ها باشد تا رشد و توسعه بیشتری در ورزش همگانی داشته باشیم.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در برنامه های دولت دوازدهم، همگانی کردن ورزش برای عموم مردم، حمایت از ورزش شهروندی در شهرهای مختلف با همکاری نهادهای مختلف چون شهرداری ها، توجه ویژه به ورزش محلات و حاشیه نشین ها، ایجاد نهضت ملی توسعه ورزش دانش آموزی برای افزایش تحرک در بین دانش آموزان و همچنین ورزش بانوان از اولویت های این دولت و وزارت ورزش و جوانان است.

شعبانی بهار به رشد آذربایجان غربی در ورزش همگانی اشاره و گفت: در ارزیابی سال ۹۵ در بین استان های تیپ ۲ کشور، آذربایجان غربی رتبه اول را با ۹۵۰ امتیاز کسب کرد که امیدواریم این اولی تداوم داشته باشد.

 

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 702717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =