ایسنا نوشت: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ارتقای تصدی زنان در پست‌های مدیریتی به عنوان مطالبه و حق نیمی از جمعیت کشور یکی از شاخص‌های تحقق عدالت جنسیتی است که باید به آن توجه ویژه شود.

انوشیروان محسنی بندپی در آیین نکوداشت خدمات صادقانه شهیندخت مولاوردی با اشاره به عملکرد چهار ساله وی در دوران معاونت ریاست جمهوری درحوزه حوزه زنان و خانواده، گفت: در دوران تصدی مولاوردی با اقدامات اثربخشی مواجه هستیم که نشان می دهد ریل گذاری و برنامه ریزی بعد از گذشت هشت سال که سرمایه های اجتماعی را از دست داده بودیم، در این دوره مجددا از سر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این دوران استعدادها به فعلیت رسید درحالیکه فشارها چندگانه بود و تلاش برای احقاق حقوق زنان، سختی داشت، اما برنامه‌ها در این دوران بر توانمندسازی زنان متمرکز شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: اگر نیروی انسانی هر کشوری، سازمان و نظامی را به عنوان کلیدی ترین و محوری‌ترین نیرو برای رشد و تعالی آن کشور و آن سازمان در نظر بگیریم، بطور قطع آن کشور یا سازمان وقتی موفق است که شرایط را برای بهره‌مندی و برخورداری آحاد جامعه برای همه اقشار خودش فراهم کند.

بندپی افزود: نیمی از جمعیت کشور زنان هستند و در تمام تصدی هایی که این افراد هرچند اندک عهده دار بودند، اثربخشی، کارآمدی، پشتکار و صداقت را شاهد هستیم؛ در چنین شرایطی چطور می‌توانیم این تصدی‌ها را تعمیم ندهیم؟.

وی در ادامه گفت: ارتقای تصدی‌های زنان در پست های مدیریتی یکی از شاخص‌های عدالت جنسیتی است که باید در کشور محقق شود؛ زیرا به عنوان مطالبه و حقی است که نیمی از جمعیت کشور باید از آن برخوردار باشند.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان آنکه ارتقاء خود باوری زنان یکی از اهداف مولاوردی بوده است گفت: ایجاد اعتماد نسبت به زنان برای جذب پست های مختلف توسط جامعه، سیاست گذاران و تصمیم گیران نیز از دیگر اقدامات مولاوردی در معاونت زنان و امور خانواده دولت یازدهم بود.

بندپی افزود: وقتی شاخص ها بررسی می کنیم می بینیم زنان در شاخص های مربوط به آموزش خوب پیشرفت کرده اند. به طوریکه ما به ازای هر یکصد دانشجوی پسر، 130 دانشجوی دختر و در ازای هر یکصد مرد سالمند باسواد، 91 زن سالمند باسواد داریم اما در شاخص های کسب و کار و اقتصادی و تصدی ها، می لنگیم که البته اینها دیگر به سیاست گذاری ها بازمی گردد و به ازای هر یکصد مرد شاغل، 22 زن شاغل داریم.

وی در ادامه با طرح این سوال که در مقابل چند نماینده مرد، چه تعداد نماینده زن داریم ؟ گفت: تلاش‌های مولاوردی، خود را در مجلس دهم شورای اسلامی و شوراهای شهر نشان داد و رشد تصدی های مدیریتی توانسته راه خود را باز کند اما راه طولانی در پیش داریم. مولاوردی پایه کار را محکم، علمی و تخصصی انتخاب کرد و پیگیری های او در برنامه ششم توسعه در بحث توانمندسازی زنان که با همکاری وزارت رفاه و سازمان بهزیستی صورت گرفت نیز شایسته تقدیر است.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان آنکه بهزیستی این افتخار را دارد که بیشتر شاغلان آن، زن هستند و به همت آنان امسال برای دومین سال پیاپی در جشنواره شهید رجایی در ابعاد مختلف، برتر شدیم گفت: تا به امروز 20 اداره کل بهزیستی استانهای کشور در جشنواره شهید رجایی، رتبه کسب کرده اند. بنابراین در تصدی‌ها، در بروز شایستگی و توانمندی و ایفای وظیفه درست و کارشناسی و تخصصی این اقدامات انجام شده است؛ در این دو سال نیز ما تقریبا از 1740 پست پایه، بیش از 800 پست یعنی 45 درصد را زنان عهده دار شده اند که باید باز هم به این تعداد اضافه شود.

بندپی افزود: همچنین بهزیستی در تصدی گری زنان در 175 پست میانی، حدود 42 درصد رشد داشته و در مدیریت ارشد نیز یک زن اضافه شده است.

وی افزود: در توانمندسازی، 180 هزار زن سرپرست خانوار به صورت مستمر از سوی ما حمایت می شوند؛ یکصد هزار نفر تحت بیمه اجتماعی قرار دارند. همچنین توانسته‌ایم 17 هزار زن را از طریق توانمندسازی از چرخه حمایت مستقیم بهزیستی خارج کنیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: هنگامی که غربالگری ژنتیک ازدواج را در هیات دولت مطرح کرده بودیم، آنجا غریب بودیم و مولاوردی به عنوان معاون ریاست جمهور در حوزه زنان شرایطی را فراهم کرد که رئیس جمهور اعلام کرد که این کار حتما باید صورت گیرد و سازمان بهزیستی از این طرح در مجلس شورای اسلامی دفاع کند؛ به این ترتیب این مساله به خوبی نشان می دهد که وجود افرادی همچون مولاوردی در کشورهایی مانند ایران چقدر می تواند تاثیر گذار باشد.

وی در پایان با تبریک سمت دستیاری رئیس جمهور در حوزه حقوق شهروندی به مولاوردی گفت: حقوق شهروندی ابعاد وسیع تری دارد و ما برای حمایت از جامعه هدف خود از جمله افراد دارای معلولیت، کودکان بی‌سرپ

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرفان A1 ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    0 2
    زیادشون هم هست