سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کرد

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با صدور بیانیه‌ای کشتار اخیر مسلمانان میانمار را محکوم کرد و از کلیه کشورهای اسلامی می خواهد که مانع از ادامه این نوع نسل‌کشی ها و خشونت‌های غیرانسانی شوند.

به گزارش خبرآنلاین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، متن کامل بیانیه به این شرح ذیل است:

« مسلمانان کشور میانمار طی دهه‌های اخیر در معرض انواع و اقسام تضییقات از جمله آزار، شکنجه، نسل‌کشی و آوارگی قرار گرفته‌اند. کشتار اخیر مسلمانان میانمار نیز در ادامه همان رفتارهای گذشته به ویژه از سوی جریان‌های افراطی است.

امروزه مسلمانان میانمار از مظلوم‌ترین اقلیت‌های مذهبی در جهان هستند که همواره مورد ظلم و تعدی واقع شده‌اند. بی توجهی دولت‌ها و مجامع اسلامی سبب تداوم این کشتارها علیه مسلمانان شده است. این انسان‌های تحت ستم نه تنها از حق برخورداری از زمین، تحصیل و خدمات عمومی محروم‌اند، بلکه با اعمال خشونت‌ها از ابتداییترین و اصلیترین حق بشری یعنی حق حیات نیز بیبهره شده و روز به روز بر تعداد کشته‌شدگان، مفقودین و بیخانمان‌های آنها افزوده میشود.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان یک نهاد فرهنگی بین‌المللی کشتار اخیر را محکوم نموده و از کلیه کشورهای اسلامی، سازمان‌ها، مجامع بین‌المللی به ویژه سازمان کنفرانس اسلامی و تمامی کسانی که به حفظ حریم و کرامت انسانی میاندیشند، میخواهد که با پیگیری فعالانه و مجدانه در صحنه‌های بین‌المللی مانع از ادامه این نوع نسل‌کشیها و خشونت‌های غیرانسانی شوند. »

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =