بررسی‌ها نشان می‌دهد که کاهش نرخ سود سالانه سپرده‌های بانکی روی رفتارها در بازار اجاره اثرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از زمان اعلام خبر لازم‌الاجرا شدن ضوابط مربوط به نرخ سود بانکی از سوی بانک مرکزی، جو روانی بازار مسکن در حوزه بازار املاک استیجاری تحت‌تاثیر این اتفاق قرار گرفته است؛ به طوری که تصور این است که کاهش نرخ سود بانکی منجر به افزایش اجاره واحدهای مسکونی می‌شود. در همین حال، پیش‌بینی می‌شود شرایط بازار اجاره برای مستاجران از بابت تغییر نسبت میان اجاره‌بهای ماهانه و مبلغ رهن سخت شود.

در چنین شرایطی، این سوال مطرح است که چطور می‌شود اثر کاهش نرخ سود بانکی را روی بازار اجاره کنترل کرد؟

شما کاربران محترم خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه خود را در این زمینه در بخش نظرات مطرح کنید.

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 73
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    اجاره نامه ها باید سیستمی ثبت بشن و اینکه بهشون مالیات تعلق بگیره
    • مصطفي ف IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      در نهايت همون مالياتم به اجاره بها اضافه ميشه و از مستاجر با احتساب نرخ تورم و سود و .... اخذ ميشه. عجب پيشنهادي
    • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      همینطوری لطفا درباره صاحب خانه نظر ندهید. پدربزرگ من با کارگری در دوران جوانی و زحمت خودش یه خونه اون زمان ساخته 2 طبقه . الان در قید حیات نیست مادربزرگم که درآمدی نداره چون پدربزرگم خودش کارکرده و بیمه نبوده حالا طبقه دومش را هر سال کرایه میده ولی خیلی از این مستاجرها حتی کرایه را سروقت نمیدن بوده طرف بعد از یک سال رفته خیلی از اسباب های مادربزرگ من را به جرات میگم غارت کرده چون اینقدر مهربان هست میگن زرنگی کنیم ، بعد میگه بنده خدا اشکال نداره عزیزم جوان بوده ولی خدایی جوان بایست دزدی کنه چون نداره خونه بخره بایست به اموال مردم خسارت وارد کنه. همیشه یکطرفه قضاوت نکنید .
    • بی نام DE ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      33 78
      چقدر مالک و سرمایه دار ریخته تو خبر آنلاین همون که همه اصلاح طلبید فقط آدم های جوگیر سرخوش می تونن برای دوتا تکرار می کنم و چهار تا شعار بریزن تو خیابون برقصن و شادی کنن اگر نه مردم فقیر و قشر متوسط ایران خوب می دانند هیچ تفاوتی بین اصولگرا و اصلاح طلب وجود ندارد.مالک عزیز به جای اینکه حقیقت تلخ را که نمی توانی هضم کنی و بی وجدانی ات را ببینی که به رخت کشیده می شود برو تحقیق کن ببین در سایر نقاط دنیا اجاره خانه چطوری است این پولی که دو سوم درآمد مردم رو برای خونه کثیف کوچیکت می گیری و هر سال هم زیادترش می کنی خرج دوا و درمانت می شه از ما گفتن بود.
    • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      79 6
      بابا چرا لقمه را کج در دهان میگذارید. خب وقتی سود بانکی زیاد بود اون سرمایه ایی را که به بانک داده بودیم هر چند کم و زیاد بانک استفاده میکرد و مقداری سود گیر ما می اومد باهاش اجاره خونه را حداقل می دادیم. از این ور سود کم شد پول اجاره هم رفت بالا کلا از صحنه زندگی من یکی دارم حذف میشم. نه پول درست درمانی دارم نه هیچی 70 میلیون پول داشتم ماهی 1100 با سود 21 میگرفتم از حقوقم یه چیزی روش میگذاشتم اجاره میدادم. اما حالا دیگه حرفش را دیگه نمیزنم.
    • بی نام DE ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      26 72
      یکشنبه 19 شهریور 1396 12:46:23 اینها اثرات ظلمی هست که قشر سرمایه دار و مالک به مردم کردند مستاجرها کینه ای شدند و هرجا بتوانند از مالک می کنند من خودم وقتی خونه ام رو عوض کردم برگشتم و آیفون تصویری مالک را با آجر خورد کردم به ازای آن همه دزدی که از جیب ما کرد.ممکن است مادربزرگ شما انسان خوبی باشند که در میان صاحب خانه ها یک درصد هم انسان هستند اما نود و نه درصد دیگر آدمخوار هستند و پول زور می گیرند.شما تصور کن انباری 40 متری رو گذاشته ده میلیون رهن 600 هزار اجاره این اگر دزدی نیست چیست؟اصلا کسی نباید حق داشته باشد زیر زمین و انباری رو جای خونه اجاره بده مالک هرچی سرش بیاد حقشه.
    • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      46 9
      عزیزم زیرزمین خونه اش را اجاره گذاشته با اون قیمت کسی دوست نداشته باشه اجاره نمیگیره میره دنبال طبقه درست و درمان و با اجاره کمتر. لطف هم کرده خونه اش را اجاره داده میتونست اجاره نده تا بعضی ها شب توی پارک با زن و بچه بخوابند . آخه یه حرفی میزنی هااااا؟؟؟؟ بعدتو کی هستی که آیفون را خرد کردی فردا شما چه الگویی واسه بچه ات خواهی شد اینطور پیش بری فردا بچه ات هم عصبی و پرخاشگر میشه. عزیز من صبور باش و اگه ذاتت را خوب کنی خدا بهت کمک میکنه.
    • بی نام RO ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      7 11
      لطف هم کرده خونه اش را اجاره داده ؟؟ خخخخ لطف رو به جیب خودش کرده قشنگ معلومه یکی از این همین صابخونه هایی هستی که از جیب مردم ارتزاق می کنی و نون بازوی مردم رو می خوری لطف کرده؟اگر اروپا بود می فهمیدی کی به کیه و کی به کی لطف کرده لطف را ما به شما می کنیم که با پرداخت اجاره های نجومی برای خونه های کثیفتون شما رو از گرسنگی و بیکاری نجات می دهیم و شکم شما رو فربه می کنیم.یادت نره این ما هستیم که به تو لطف می کنیم راحت طلب بی کار .
    • بی نام RO ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      4 11
      یکشنبه 19 شهریور 1396 17:05:54 آره آخه نه که تو و امثال تو از راه حلال به پول رسیدید یه خونه غرازه زمانی چهل سال پیش خریدی کلش رو یازده هزار تومان ما خریت کردیم نخریدیم حالا شماها همون رو کوبیدید و بابتش خون مردم رو تو شیشه می کنید و اجاره نجومی رو می گیرید و می خورید و می خوابید تو از جیب من و امثال من هست که پولداری اگر نبود اجاره خونه های ما تو الان همون خونه خرابه ات رو داشتی که سقفش چکه می کرد و آب حوضش رو می کشیدی عزیزم یادت نره پولدارهای این کشور از جیب قشر ضعیف پولدار شدند.
    • بی نام IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      17 3
      بنده سالها مستاجر بودم و چندین سال است که موجر هستم. متاسفانه مستاجرین عزیز از هزینه خرید زمین بویژه در شهرهای بزرگ و هزینه ساخت و ساز خبر ندارند. از هزینه اخذ پروانه و جرایم گوناگونی که شهرداری به بهانه های مختلف می گیرد مطلع نیستند. شهرداری ها خودگردان هستند و لذا جرایم ساختمانی و تراکم و آضافه بنا و عوارض سرسام آور هستند. عمر مفید ساختمان هم بیست و اندی سال است و پس از آن کلنگی محسوب می شود. ساخت مسکن برای اجاره دادن به هیچ وجه صرفه اقتصادی ندارد.
    • بی نام A1 ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      2 11
      خبرآنلاین پاسخ من رو به این فرد یکشنبه 19 شهریور 1396 13:32:44 منتشر کن زیرزمین خونه اش رو اجاره گذاشته لطف کرده؟خخخخخخخخ آره لطف که کرده منتهی به جیب خودش .لطف رو ما به شما می کنیم که کار نمی کنید و از جیب کار کردن ما گرسنگی تان رفع می شود و توان زندگی کردن دارید لطف را ما به شما بی وجدانهای راحت طلب فربه می کنیم که دو سوم حقوق خودمان را در هرج مرج موجود که شما شدید سو استفاده گران محتکران آن دو دستی تقدیم تان می کنیم .اگر ما نباشیم اکثر شما ثروتمندان نان شب هم نخواهید داشت در ضمن گوشه خیابون خوابیدن خیلی شرف داره به تو خونه شماها بودن که چنین خودتون رو برتر و بزرگ می بینید به صرف یک خونه قرازه ای که اون رو هم معلوم نیست از چه راهی به دست آوردید.
    • بی نام A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      4 8
      طرف یه جور می گه یارو لطف کرده زیر زمین لونه موشش رو اجاره می ده انگار در راه رضای خدا اجاره داده خخخخخخخ یه مشت طمعکار تن پرور و راحت طلب مال مردم فقیر رو می خورن و اونقدر بهشون رو دادن که تازه طلبکار شدن یه روز مردم چنان شما رو ....صبر کن.
    • بی نام PT ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      5 4
      خب میخواستی به جای که پولت را خرج تفریحت کنی خانه بخری که الان به بقیه بد و بیراه نگی
  • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    51 12
    با هدایت نقدینگی به سمت بازار و بورس و ایجاد حاشیه امن برای پول که متاسفانه بعید میدونم این چند مورد مهم حداقل تا چند سال آینده بشه روشون حساب باز کرد
    • فرهاد A1 ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      6 1
      از ابتداي تاريخ تا همين الان در هيچ جاي دنيا راهي براي جلوگيري از قدرت سرمايه وجود نداشته و ندارد چون مالكيت از حقوق اصلي هر انسان هست و مالك هر دخل و تصرفي ميتونه در مالش بكنه. كار حكومت هاي سالم وضع و اجراي مقرراتي هست كه به بهبود وضع زندگي قشر ضعيف كمك كنه وضع ماليات تصاعدي، يارانه به خوراك و پوشاك و كالاهاي نياز عموم، قوانين صنفي قوي، قوانين حمايت از كارگر، روابط صحيح با ساير كشورها، شفافيت اقتصاد و سياست، مبارزه بي قيد و شرط با فساد مالي و رانت، كدومشو داريم؟؟؟ ٦٠ درصد مردم آلمان مستاجر هستن، آيا ناراضي هستن؟؟؟ آب از بالاتر گل آلوده خبرساز آنلاين، نوك دماغو نشون ميدي؟؟؟
  • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    با سلام. ما راهي به نظرمون نمي رسه. بهتره اساتيدي كه با كاهش نرخ سود سپرده‌هاي بانكي، كمك خرج كارمندان و بازنشستگان كه با هزار زحمت 4050 ميليون يا حتي كمتر را براي گذران امور زندگي پس‌انداز كرده بودند را كاهش دادند، نظرات كارشناسي گهربار خود را ارائه كنند و به اين پرسش پاسخ دهند كه آيا با اين اقدام سپرده‌هاي بانكي به چرخه توليد و شكوفايي اقتصادي هدايت شده‌اند؟
    • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      56 3
      بهترین راه جبران اشتباه فاحش و افزایش دوباره سود بانکیست.هنوز هیچ چی نشده درامد مردم کاهش پیدا کرده و مخابرات 700 میلیارد تومن از مردم طلبکار شده.چون مردم محل درامدشون قطع شد و درامد کاهش یافته نمیتونن پولهای قبوض رو پرداخت کنند.مردم می توانند با پرداخت نکردن قبوض دولت رو مجبور به افزایش دوباره سودها بکنند چون واقعا وضع بازار کار و کسب درامد در جامعه اسفبار و غیر ممکن شده و فقظ باید ژن خوب داشته باشی تا شغل گیر بیاری
    • بی نام DE ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      30 2
      یکشنبه 19 شهریور 1396 12:42:02 آفرین پیشنهاد خوبیه باید کمپین بزنیم عدم پرداخت قبوض در ازاش بخواهیم یا بازار اجاره رو ساماندهی کنند و جلوی طمع این صابخانه های بی وجدان رو بگیرند یا برشکسته شوند و ضرر کنند.
  • مجید گل A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    خدایی بیشتر از نود درصد صاحب خونه ها بیرحم تر از اونی هستند که بشه کاری کرد و فعلا هر کاری دلشون بخواد میکنن.من خودم پارسال یه واحد ۶۰ متر رو بدون پارکینگ در جنوب شهر ۵۰ میلیون رهن کرده بودم که صاحب خونه امسال کرده ۶۵ میلیونو ۱۵ میلیون اضافه کرده.من اگه سالی ۱۵ میلیون پس انداز داشتم که خونه خریده بودم
  • بی نام A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    99 7
    بی تدبیری مسولان بانک مرکزی باعث این اتفاق شده.اگر این بخش نامه بعد از مهر ابلاغ میشد،شاهد این افزایش ها نبودیم.الان در اوج زمان نقل و انتقالات هستیم
  • تقی A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    55 3
    به هیچ طریقی
  • امیر IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    67 3
    خوب موجرها نسبت اجاره به رهن را بالا می برند و مستاجران یا باید بسازند یا بروند.الان دقیقا چی رو باید خنثی کرد
  • بی نام RO ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    49 20
    فعلا صاحبخونه ها بی رحم شدن. یه جوری برای 4 دیواریشون قیمت بالا تعیین میکنند فکر میکنند طرف میلیونر هست ، ولی درک نمی کنه اگه میلیونر بود که نمی امد تو چهار دیواری تو بشینه
  • شاهین IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    55 7
    هیچکاری مسئولان دلسوز نمی توانن بکنن و ما مستا جرین گرفتارتر مثل 30 سال کذشته خواهیم شد چرا 30سال فقط راه حل هایتان در جهت مستکبرین بوده ایا تا به دحال فکر کردین اصلا فکر میکنید یا .......حرف زیاده لااقل قبل از این قوانین اول پیشگیری جهت افزایش اجاره ها میکردین دلسوزان بی درد
  • علی A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    17 39
    بهتر که دولت یارانه کسانی را که خانه ای را با مبلغ بیشتر از 2 میلیون تومان در ماه اجاره داده اند را حذف کند. اگر دولت اینکار را انجام دهد هم تاثیر روانی بسیار مثبتی بر بازار اجاره می گذارد هم آن 14 میلیون نفری که قرار یارانه اشان حذف شود را از بین کسانی انتخاب کرده است که نیازی به یارانه 45500 تومانی ندارند.
  • ارش A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    23 11
    متاسفانه چون دولت در اين قضيه ورود نمي كند صاحب خانه هاي سود جو هر مبلغي كه بخواهند مي گيرند . هيچ نظارتي هم وجود ندارد. افزايش اجاره ها در امسال فاقد هرگونه توجيه ومنطق اقتصادي بوده وفقط به دليل سود جويي عده اي از خدا بي خبر است. صاحب خانه ها نرح اجاره را با اقساط بدهي خود و خرج ومخارج زندگي خود بالا مي برند وبه هيچ عنوان به ارزش واقعي ملك خود توجه ندارند. وقتي نظارت نباشد همه قيمتها را بالا مي برند. اين بحثي كه مي گويد بازار قيمت زا تعيين مي كند در ايران مصداق ندارد. بعنوان مثال اگر نظارت نباشد خواهيد ديد نرخ نان ، گوشت و... همگي با خرج و مخارج نانواها وقصابها بالا ميرود نظارت بر بحث اجاره هم برخلاف برخي اظهار نظرها اصلا سخت نيست.
  • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    117 4
    تبریک به دولت برای نابود کردن قشر متوسط به پایین
  • سیاوش IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    36 17
    کاهش سود می بایست از اول شامل سپرده های بالای 100 میلیون میشد که اثری روی اجاره بها نمیگذاشت. حالا نمیشه دیگه کاریش کرد.
  • محمود A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    63 5
    همین الان تاثیرشو گذاشته خونه واسه رهن کامل نایاب شده یه ضربه مهلک دیگه به قشر اسیب پذیر فاقد مسکن و یه سنگ بزرگ دیگه پیش پای ازدواج جوانان
  • محمود RO ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    48 8
    صاحب خونه ها میخوان همه کمبودهای زندگیشونو از مستاجر بدبخت بگیرن.
    • بی نام DE ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      13 8
      دقیقا صابخونه من می گه قسط دارم بیا اینقدر اضافه بده این طرف فکر کرده من مسئول قسط ها و بدهی هاش هستم و قراره از جیب من مشکلات زندگیش رو حل کنه برو کار کن عزیزم من که مسئول گرداندن چرخ زندگیت نیستم.این راحت طلبان بی درد هی از شکم ما فقرا فربه تر و پولدار تر می شوند و ما هی فقیر تر می شویم
    • بی نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      5 2
      خداروشکر ما که 3ساله 2تاخونمون نمیدیم مستاجر میدیم ب مسافر 4برابرش درمیاریم حالا بزا ابگرمکن خراب بشه لوله بترکه لوله گیر کنه پمپ کولر بسوزه قفل درخراب بشه آقا کلید خونه گم کنه ما واسش بگیریم ،الان دوتا از دایی هام دوتا ازخاله هام خونشون خالی گذاشتن .چون ب چندغاز ،دردسرش نمیارزه اخرشم میره پیش در همسایه میگه فلانی اینجوریه اونجوریه.فقط کاش زودتر به مستاجر نمیدادیم الان ک به دردسراش فک میکنم اعصابم خورد میشه دیگه در مورد کرایه گرفتن نمیگم البته ما شهرستانی هستیم
    • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      2 1
      یکشنبه 19 شهریور 1396 23:35:50 از اوضاع هرج و مرج کنونی استفاده کنید تا وقتی مالیات به خانه تعلق گرفت و اجاره دادن قانونمند شد آنوقت می فهمی اجاره نمیدم یعنی چی.دست توئه مگه.
    • بی نام RO ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      1 1
      والا مادر من فرهنگی بازنشسته اس بعد بیست پنج سال کار با پول بازنشستگیش و وام یه خونه 70متری خرید الانم اجاره داده خودمون هم برای اینکه دخل و خرجمون یکی شه اومدیم شهر های اطراف تهران خونه گرفتیم حالا این مستجرین عزیز که اجاره خونه رو هر سه ماه در میون میدن هر روزم یه چیز خونه مشکل پیدا میکنه که پولش پای صاحب خونه است مادر من چه گناهی کرده مستاجرا اینقدر بازی سرش در میارن خب نمیتونید اجاره بدید برید پایین تر بشینید یا نه مثل ما بیاد اطراف تهران بعضیا مصداق بارز جیب خالی پز عالی هستن
    • بی نام RO ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      1 1
      اره داداش دست من خونم ب مستاجر نمیدم اگه بدی میگن پول زور میگیره اجاره هم ندی یکی مث تو یچیزی میگه فقط امیدوارم توهم صاحب خونه بشی بفهمی 70درصد مستاجرا چجورین
  • مهمان خدا A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    67 0
    یکهفته دیگه باید خونم تخلیه کنم.در به در دنبال مسکن هستم.اجاره ها تقریبا 1.5برابر و پول پیش هم برای صاحبخانه ها قابل قبول نیست.زندگیم فلج شده.با یه حقوق کارمندی بخور و نمیر چجوری اجاره بدم؟
  • مصطفي ف IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    52 3
    در دو كلمه هيچ كار چون قرار نيست كاري بشه. چون اصلا هر كاري غلطه. چون كساني كه سود بانكي رو كم كردند همونهايي هستن كه اجاره خونه و طلا و دلارو گرون ميكنن. چون قانون ما فقط براي سرمايه داراست. چون چون چون و هزاران چون ديگه.
  • حمید IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    33 6
    در بیشتر کشورهای دتیا که اتفقا اقتصادشون خیلی قویتر از ما هست یک سری آپارتمانهایی که بصورت انبوه توسط دولت ساخته شده و بصورت اجاره یا اجاره به شرط تملیک در اختیار اقشار ضعیفتر قرار می گیره. اینطوری به علت فراوانی عرضه هم قیمت اجاره کنترل میشه و هم یک عده در بلند مدت صاحبخونه میشن.
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    23 1
    راهی ندارد ما صاحب خونمون بهمون گفته قرارداد جدید200تومن اضاف کتید والا برید بیرون
    • بی نام DE ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      11 32
      محکم بشین سر جات بذار بره شکایت کنه و چند ماه دوندگی کنه حسابی حالش جا بیاد بعدم برو تو دادگاه بگو من حاضرم طبق تورم یعنی نه درصد اضافه کنم به اجاره و از جام هم بلند نمی شم ندارم و خونه هم نیست هرکار دوست دارید بکنید ما همین کار را کردیم صابخونه مجبور شد کوتاه بیاد
    • بی نام A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      8 3
      اولا که صابخونه حداقل به اندازه یکسال اجاره رهن دستشه و مستاجر گیر مالکه نه برعکس دوما مالک میتونه حکم تخلیه با قوه قهریه بگیره میخواید با مامور هم در بیفتید؟ سوما به فرض که گرفتن حکم تخلیه ۶ ماه طول کشید آخرش که چی؟ اجاره ۶ ماه و هزینه وکیل و دادرسی و... رو از پول رهن کم میکنه و حالا مستاجر باید بره دادگاه چند ماه دوی استقامت آخرش هم بی نتیجه
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    52 1
    از وعده های ریس جمهور بدبخت کردن مستاجرین تا بحال اجرایی شده
  • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    9 2
    ببرن بالا. اصن بکننش ده برابر وقتی مردم نمیتونن پرداخت کنن هرچقدرم ببرن بالا...
  • کارمند IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    85 3
    باسلام از بلاد کفر الگوبرداری کنید البته اگر علما اجازه بدهند.
    • بی نام RS ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      5 0
      دمت گرم بهترین نظر
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    7 0
    اجاره‌خونه‌ها بر اساس قیمت ملک تعیین نمی‌شن، مثلا یه خونه‌ی سه میلیاردی رو طرف اگه پولشو می‌ذاشت بانک ماهی دست‌کم ۳۷ میلیون می‌گرفت، ولی در بهترین حالت می‌تونه اون خونه رو پونزده میلیون تو ماه اجاره بده. از اون طرف خونه‌ی ۴۰۰ میلیونی رو صاحبخونه‌ش می‌خواد ماهی چهار میلیون اجاره بده، در حالی که سود بانکی پول خونه‌ش می‌شه ۵ میلیون تو ماه. صاحبخونه‌ها از این موضوع که این روزها اکثر مستاجرها فقط دنبال یه سقف بالا سرشون هستن سوء استفاده می‌کنن.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    14 0
    اجاره خونه یک پنجم قیمت خونه است و در مواردی یک چهارم و چون هزینه ها به قیمت دلار است و افزایش و تورم بالای 20 درصد به طور واقعی نه مصاحبه ایی و نمودار کاغذی قشر کم درامد و متوسط با قوانین لحظه ایی با بستر نامناسب بنمایندجیب و سرمایه و هزینه زندگی ربط پیدا میکنه پس این سوال باید مسولین. تتصمیم گیرنده اتخاذ نمایند
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    2 4
    اتفاقا کاهش نرخ سود بانکی خیلی ربطی به اجاره بها نداره و این بیشتر کار دلالهاست که میخواهند جو سازی کنند
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    5 5
    الگو برداری از قانون اجاره در کشورهایی مثل آلمان و فرانسه که مستاجر حقوق بسیار زیادی دارد راهگشا است/ مهمترین آن عدم امکان ختم قرارداد اجاره یک طرفه توسط مالک است
  • مهرداد A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    10 0
    کاهش نرخ سود بانکی اگر توام با کاهش نرخ اجاره باشد یعنی باید بهای ملک نیز کاهش یابد . منطقی نگاه کنیم سیستم اقتصادی حاکم بر ایران که مسکن هم بخشی از آن است مریضه و حالش وخیم . مسکن ، صنعت ، نرخ سپرده ، دلار ، طلا و ... همه در یک سامانه موثر برهم کار میکنند . سوال شما پاسخ ندارد مگر اول بدانیم برنامه بالادستی دولت که طبق آن نرخ سپرده را کاهش داد چیست ؟ در خصوص کامنتهای فوق هم عرض کنم در اقتصادی که همه چیزش ایرادات اساسی دارد خوب طبیعیه که مستاجر و مالک از هم بدشون بیاد چون در یک بستر مریض و بی قانون باهم تجارت میکنند .ولی یادتون باشه که هر دو قربانی هستند .
  • پویا IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    0 2
    تنها راه برون رفت از وضعیت آشفته اجاره بها، اخذ مالیات سالیانه از املاک خالی از سکنه می باشد.
  • بی نام DE ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    8 1
    بنده متوجه نمیشم چه اصراری هست برای زندگی در تهران ؟ اگر اون خونه ها و پارکینگ ها و انباری ها رو کسی اجاره نکنه که صاحبخونه به اون قیمت بالا اجاره نمیده. حتما تقاضا زیاده که هرچی صاحبخونه بگه ، باز هم خونه اش اجاره میره. بنده به اقتضای شغل، در اکثر نقاط ایران زندگی کردم، از جمله هشت سال تهران، دو سال اراک، شیراز، مرودشت. هیچوقت هم دلیل اصرار مردم رو برای زندگی در تهران نفهمیدم، شاید به خاطر پز دادن باشه. الان بخش زیادی از شاغلان اگر درخواست بدن به راحتی به شهرهای دیگه منتقل میشن. چرا این همه استرس و فشار و آلودگی و گرانی رو تحمل میکنن؟؟
  • بی نام A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    1 2
    اخ جون ..کرایه خانه میره بالا ..کیف میکنم
    • بی نام RO ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      4 0
      بیشتر بهت میخوره بچه باشی تا صاحب خونه
  • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    3 0
    من پدرم در تبریز مالک هست و خودم قبلا در تهران مستاجر بودم. هر دو طرف داریم همدیگر رو اذیت میکنیم. مالک ها با افزایش اجاره بها و سرک کشیدن های بیخود و مستاجرها هم با زرنگ بازی. جاهای دیگه رو واقعا نمیدونم اما من مطمئن نیستم قوانین مثلا کشورهای اروپایی لزوما به نفع مستاجر باشه. شما یک روز نمیتونید اجاره بها رو دیرتر بپردازید. سر ساده ترین چیزها که بعضیهاش خنده داره صاحبخونه ادعای خسارت میکنه. اینکه من تخلیه نمیکنم تو برو شکایت کن اصلا نداریم. اما خوبی مهمی که داره اینه که خونه واقعا کالای مصرفی هستش نه سرمایه ای صادقانه بگم مشکل دو طرفه است: هم مالک و هم مستاجر و اون مشکل در یک جمله خلاصه میشه: اتوموبیلی که جلوی من هست قاعدتا "باید" زودتر برسه "هیچ" راه دیگه ای وجود نداره.
  • محمد سعيدي A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    4 0
    برادر من اول گودال را بكن.بعد مناره را .......شما اومدين خرابكاري كرديد و اوضاع بازار اجاره را بهم ريختين و يه مشت مردم بدبخت را آواره كرديد تازه يادتون افتاده از مردم و كارشناسان نظر بخواهيد.نوشدارو بعد از مرگ سهراب اثر ندارد جانان.
  • بی نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    1 0
    اداره اب الکی برای ما بدهی زده.در حالی که بدهی نداریم.اینم یه نوع اختلاس و دزدی جدیده؟
  • بی نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    3 2
    راه هست . خوبش هم هست.ساده هم هست. خرید بیش از یک واحد مسکونی برای یک نفر غیرقانونی اعلام شود. سرمایه داران عزیز هم بروند مغازه و دفتر اداری 100 تا 100 تا بخرند و اجاره بدهند با هر نرخی که دلشان می خواهد. اما آیا اتفاقی که الان افتاده غیر از احتکار اصلی ترین نیاز اساسی مردم است؟ آیا احتکار حرام نیست؟ آیا این مملکت اسلامی نیست؟ این از راهکار حالا مردی برای اجرا هست؟
  • بی نام IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    3 0
    دولت کوبا به مردمانش خونه می ده با اجاره نزدیک به صفر.کسانی که ژست ضدیت با کپیتالیسم و امپریالیسم رو می گیرن باید یه کاری هم برای مردم بکنند،اینجا ژست رو‌می گیرن و لی در عمل خودشون بدتر می کنند.دولت باید با کارت ملی افراد به آنها خانه بدهد.با این کار قیمت اجاره خانه های شخصی هم پایین می آید.مردم یک کشور باید امنیت ،بهداشت و درمان رایگان ،غذا و سقف حداقلی رایگان داشته باشند.این حداقل حقوق یک شهروند است،حالا اگر کسی کاری کرد و خواست پولدار تر شود می تواند برود انجام بدهد.دولت باید از زمین ها ،ساختمان ها و املاک و درآمدهایش برای این کار استفاده کند.افراد متولد یک شهر و منطقه هم باید اولویت قرار بگیرند.
  • بی نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    3 2
    تعیین اجاره بها برای واحدها باید بر اساس قانون باشه نه میل صاحبخانه و بنگاهی دلال باید بر اساس ملاک هایی چون متراژ،سن ساخت،تمیزی،داشتن یا نداشتن پارکینگ آسانسور انباری و...و همچنین منطقه بنا یعنی بالاشهر پایین شهر میزان اجاره بها توسط قانون و یا کارشناس تعیین شود.این چیزهای پیش پا افتاده سالهاست در همه دنیا با چیزی به نام قانون حل شده است
  • بی نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    1 1
    تعیین اجاره بها برای واحدها باید بر اساس قانون باشه نه میل صاحبخانه و بنگاهی دلال باید بر اساس ملاک هایی چون متراژ،سن ساخت،تمیزی،داشتن یا نداشتن پارکینگ آسانسور انباری و...و همچنین منطقه بنا یعنی بالاشهر پایین شهر میزان اجاره بها توسط قانون و یا کارشناس تعیین شود.این چیزهای پیش پا افتاده سالهاست در همه دنیا با چیزی به نام قانون حل شده است
  • بی نام IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    1 1
    متاسفانه از بعد از انقلاب به هيچوجه قدمي در خصوص بهبود وضع مسكن برداشته نشده ، قيمت فروش واجاره بها بزرگترين مشكل مردم است، راه حل ساده است دولت در قيمت گذاري مناطق مختلف ورود كنه وفروش واجاره بها را بر اساس مناطق مختلف قيمت گذاري كنه ونظارت كنه كه كسي تخلف نكنه مسلما مردم خوشون بهترين ناظر خواهند بود
  • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    0 0
    کاهش نرخ سود بدون ایجاد بازار جایگزین مناسب توجه کنید ایجاد یعنی الان وجود ندارد یا مانند وجود نداشتن است اقتصاد ایران را به نابودی خواهد کشاند این حجم نقدینگی که برای رهایی آن فکری نشده است بازارهای مختلف را در داخل کشور بحران زده کرده و علاوه بر کاهش شدید ارزش پول ملی و رشد نابسامان نرخ ارز زمینه نابودی آن چند صنعت موجود را هم فراهم خواهد کرد اینکه برخی صادرات در این سطح تکنولوزی تولید را به نرخ ارز وابسته میکنند این یک اشتباه بزرگ و فریب است اینکه برخی کاهش نرخ سود بانکی را بر اساس تئوری های دیکته شده در اقتصاد ایران اول تر از شفافیت وضعیت حسابرسی و حسابداری و استاندارد های موجود امر میکنند این نیز اشتباه و فریبی بزرگ است رکود تورمی به مراتب بدتر در انتظار اقتصاد است
  • بی نام A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    1 0
    از دکتر و استاد مسلم اقای جمشید پژویان بپرسید از کسانی که میگن سود بیاد پایین دلا میره بالا بپرسید اونها عقل کل جامعه ما هستند
  • دكى A1 ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    3 0
    با سلام همه مشكلات ما به دليل اينكه اين خونه پدر نداره.والسلام
  • بی نام PT ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    0 0
    یک شرکتی درست کنید که سود تورم5 بدهد و مورد اعتماد مردم باشد تا موجرها بتوانند با اطمینان به جای اجاره ودیعه بگیرند
  • کرکره برقی در تبریز A1 ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    0 0
    به خودی خو مقدور نمیتونه باشه و مشارکت جمعی رو میخاد
  • بی نام A1 ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    5 0
    اگر بخواهند حتما اصلاح میشه. فعلا دنبال پرونده های فساد بانکی و نفتی و دکل های نفت و پالم درشیر و آبلیموی تقلبی و بانک های غیر مجاز و ب.ز و م.ه و .... فرصت ندارن انشا ا... درست میشه همه چیز، فقط مشکلش همین 50 سال اول زندگیه
  • بی نام A1 ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    1 3
    نظر كارشناس رسمي دادگستري براي قيمت گذاري اجاره هر ملك در خواست بشه و مبنا قرار داده بشه مثل ساير كشورها
    • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      8 1
      احتمالا شما کارشناس رسمی دادگستری هستی و دنبال ماهی گرفتن از این آب گل آلود می باشی و یا اینکه نمی دانی چه خبر است. دوست گرامی هزینه کارشناسی را چه کسی می خواهد بدهد؟ از طرفی هر چه تعداد عوامل بین دو معامله بیشتر شود احتمال انحراف از شفافیت افزایش می یابد.
  • بی نام IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    4 0
    بازهم اشتباه دیگری از بانک مرکزی ، با این کار فشار بیشتری به قشر ضعیف واد میشه ، و باز هم فاصله غنی و فقیر بیشتر میشه
  • درایور GB ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    0 0
    ببینید دوستان بحث درباره اینکه صاحب خونه بد یا خوب مستاجر بد یا خوب چه ربطی به وضعیت اجاره بها داره ؟ بهترین کار اینه که نرخ اجاره بها با یه نظم و روال خاصی تعیین بشه نه اینکه هر صاحب خونه بتونه عشقی برای خودش قیمت تعیین کنه
  • تقی A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    1 0
    توی این مملکت اداره دارایی مبالغ اجاره طبق قراردادهای ثبتی و محضری را قبول ندارد ومالیات اجاره را براساس تعرفه منطقه ای اخذ می نماید لذا موجر مجبور به افزایش اجاره بهاست ومستاجر نیز مجبور به پرداخت اجاره است