۰ نفر
۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

با اصلاح مقررات ارزی ناظر بر ارز مسافرتی، بانکها می توانند ضمن تسهیل فرآیندهای مرتبط با فروش ارز مسافرتی اعم از سیاحتی و زیارتی، از بیستم شهریور ماه سال جاری به فروش این ارز به نرخ بازار در مقابل ارائه گذرنامه، بلیط و ویزای کشور مقصد اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومی بانک مرکزی، تاکنون مسافران ایرانی که بیش از دوازده سال سن داشتند و از راه های هوایی، زمينی، ريلی و دريايی از کشور خارج می شدند، می‌توانستند برای یک بار در طول سال حداکثر ۳۰۰ دلار آمریکا يا معادل آن را، با ارائه گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران، بلیط مسافرت، ویزای کشور مقصد (در خصوص کشورهایی که نیاز به اخذ ویزا دارند) و تعهد كتبی مسافر مبنی بر خريد ارز مسافرتی فقط از يك منبع، با نرخ مبادله‌ای تهیه کنند.

تاکید می شود با اجرای بخشنامه جدید (بخشنامه شماره ۹۶.۱۸۱۲۸۹ مورخ ۱۳۹۶.۰۶.۱۲) از تاریخ بیستم شهریور، فروش ارز مسافرتی با نرخ مبادله ای از ذیل قسمت "ب" بخش سوم مجموعه مقررات ارزی، حذف و فروش ارز مسافرتی با نرخ بازار (آزاد) انجام خواهد پذیرفت.

 لازم به ذکر است بانک مرکزی در سال جاری با هدف رفاه حال شرکت کنندگان در گردهمایی بزرگ اربعین حسینی، همانند سال های گذشته، ارز مسافرتی به میزان حداکثر ۲۰۰ دلار آمریکا به نرخ مبادله‌ای با ارائه گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران و بلیط مسافرت برای زائران این موسم را از طریق بانک‌های ملی ایران، ملت و سامان تامین می کند.

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    11 0
    پرداختی ها که سریع و مستند قطع میکنید، لطف کنید عوارض خروج از کشور که هیچ مبنای قانونی و شرعی نداره هم حذف کنید. مالیات و عوارض و هزینه خدمات فرودگاهی روی بلیط مسافر پرداخت میشه، این عوارض خروج چیزی جز پول زور و حرام اندر حرام نیست
  • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    5 2
    چرا از 20 شهریور چرا نه از فردا؟ چرا همیشه یک بهوش باش و اماده باش به عدهای خواص داده می شود؟ مثل اجرای طرح کاهش سود بانکی