۰ نفر
۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۸

حاشیه همیشه بخشی از تورنمنتهای بزرگ بوده و طبیعی است هر چه تورنمنت بزرگتر باشد حاشیه آن هم قاعدتا بیشتر است .

جام جهانی درتمامی ادوارگذشته این مسائل را در برداشته و بازیکنان و مربیان مستعد بهترین زمان را بازیهای سرنوشت ساز جام جهانی دیده اند و رسانه ها هم از این آب گل آلود برای خودشان ماهی های بزرگی گرفته اند.اما  حاشیه دو تیم بزرگ فرانسه و انگلستان در این جام به اندازه ای بوده که میتوان یک فیلم سینمایی جذاب در مورد هر کدام از تیمها تهیه کرد و قطعا این فیلمها سرگرم کننده تر از بازی فاجعه امیز تیمهای مذکور در بازیها است.

قصه بارابرت گرین شروع شد

انگلستان دربازی اول با امریکا روی گل بدی که گرین دریافت کرد به تساوی رسید وطبیعی بود که تمامی آوار این تساوی روی سر گرین بخت برگشته خراب شود و کم کاریها و بازی بد عامدانه بازیکنان کلیدی تیم نادیده گرفته شود .دربازی دوم همه انتظار نمایشی قدرتمندانه برابر الجزایر را داشتند اما تکرار بازی بدستاره ها این بار هم به حساب تاکتیک بد فابیو کاپلونوشته شد و تا روز یکشنبه تمامی تیترهای رسانه های انگلیسی در مورد جدایی قریب الوقوع کاپلواز تیم ملی ، عدم پرداخت غرامت به او و یا نام بردن ازجانشینان احتمالی اش بود. هیچکس اشاره ای به این نداشت که بازیکنانی چون جرارد ویا وین رونی چگونه درزمین از حفظ ساده ترین توپها  به راحتی شانه خالی می کردند و از درگیری با بازیکنان الجزایر طفره می رفتند و همه چیز را به  گرت بری و یا اشلی کول واگذار کرده بودند.

فرار دیوید جیمز از مهلکه

هیچکدام از نشریات اشاره نکرده بودند در هیچکدام از بازیهای دو سال اخیر انگلستان تا این حد مدافعان و سایر بازیکنان این تیم به دروازه بان پاس رو به عقب نداده بودند . ارسال این پاسها با توجه به آگاهی جان تری و جمی کاراگر از ضعف دیوید جیمز و بروز احتمالی این ضعف در دفع یکی از این توپها می توانست بازهم شماتتها از باخت احتمالی انگلستان از الجزایر را متوجه کاپلو در درجه اول و دیوید جیمز در درجه بعدی کند و باز هم بازیکنان خاطی را درپشت پرده تمامی معادلات عجیب اردوی انگلستان نگاه دارد .

اما شکایت رونی در مقابل دوربین تلویزیونی از تماشاگران و اهانت او به هواداران تیم جوجدیدی را بوجود آورد و کار به جایی رسید که تغییر در قصه پرماجرای تیم ملی انگلستان ضروری شد.

همدلی بازیکنان علیه کاپلو

با تداوم حملات رسانه ها در روز یکشنبه خبررسید که عده ای از بازیکنان انگلستان در یک همدلی خیرخواهانه ! قصد ملاقات با کاپلو مطرح کردن مشکلات این تیم به شکل رودررو دارند.

جان تری کاپیتان اسبق تیم ملی که چند ماه قبل به دلیل رسوایی اخلاقی درجلسه ای ده دقیقه ای با کاپلو بازوبند را ازدست داده بود ، در کنفرانس خبری ناگهانی روز یکشنبه اعلام کرد او به همراه هشت تن دیگر از بازیکنان کلیدی تیم از جمله کاراگر ، جراراد، جانسون ، رونی ، کراوچ و... تا ساعاتی دیگر جلسه ای را با کاپلو برای طرح تغییرات احتمالی در ترکیب تیم خواهندداشت .

تا آخرین ساعات روز یکشنبه جان تری دررسانه ها قهرمان شجاع اردوی انگلستان در برابر تمامیت خواهی ها و دگم بودن کاپلو قد علم کرده بود و رهبری عده ای از ستاره های  خجول وبی ادعای انگلیسی را در برابر مربی خودرای ایتالیایی بر عهده گرفته بود تا بتواند حقانیت خواست ترکیب اصلی تیم را برای بازی اسلوونی مطرح کند.

خبرهای اولیه از این جلسه هم حکایت ازسرکشی کاپلو و عدم پذیرش پیشنهاد مذاکره داشت و گفته میشد کاپلو حتی اجازه صحبت هم به این بازیکنان نداده است !

وقتی همدلی 9 نفره  به  توطئه شخصی بدل شد

اما درعرض کمتراز دوازده ساعت جان تری قهرمان به توطئه گر بزرگ تیم ملی انگلستان بدل شد. روزنامه های صبح روز دوشنبه همه ازتوطئه جان تری علیه کاپلو و تلاش او برای شوراندن بازیکنان علیه کاپلو نوشتندواینکه ستاره ها از ابتدا با نظر او برای اعتراض به کاپلو موافق نبودند و او از قول خودش همه را در این شورش همراه کرده بود!

 برخی از روزنامه ها حتی عنوان" کودتای کیپ تاون" را به این اظهارات تری دادند . به نوشته دیلی میل تری احساس کرده بود که کاپلو فردی محترم در نگاه هواداران است وتنها راه ضربه زدن به او میتواند استفاده از  برخی نقطه ضعفها درتیم باشد برای مثال او در تمرینات تیم با ماسیمو نری مربی بدن ساز برسر روند تمرینات درگیر شده بود وزمانیکه از اجرای دستور نری خودداری کرده بود کاپلو شخصا مداخله کرده واز او خواسته بود تمرینات راکامل انجام دهد اما تری پس از دقایقی مصدومیت را بهانه کرده و از تمرین بیرون رفته بود.

روزنامه دیلی تلگراف خاطر نشان کرده بود تری پس از مصدومیت فردیناند وکینگ خود را درمصونیت می دید و به دنبال ایفای نقشی مشابه چلسی  در تیم ملی بود .

روزنامه هایی که تا چند روز قبل تمام تیم را ناراضی از تاکتیکهای کاپلو معرفی کرده بودند حالا مدعی شده اند 20 نفراز 23 نفر بازیکن انگلستان ازکاپلو حمایت کامل می کنند و تنها جان تری توطئه گر به همراه وین رونی بد دهن ودیوید جیمز متوقع هستند که باید رفتارشان را اصلاح کنند!

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 70616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =