دوشنبه 28 خرداد 1397
چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 17:11:53 چاپ

کم‌استرس‌ترین و پراسترس‌ترین شهرهای دنیا / تهران؛ ششمین شهر پراسترس جهان

جامعه > سلامت - در جدیدترین تحقیقات انجام شده درباره کم‌استرس‌ترین شهرهای دنیا در سال 2017 فاکتورهایی همچون میزان ترافیک، حمل و نقل عمومی، درصد فضای سبز، وضعیت مالی شهروندان از جمله میزان بدهی، سلامت جسمی و روحی و مقدار ساعت‌هایی که نور خورشید در سال در هر شهر وجود دارد لحاظ شده است.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين و به نقل از سي‌ان‌ان، بر این اساس 10 شهر دنیا که کم‌استرس‌ترین‌ها محسوب می‌شوند به این ترتیب هستند:

1 اشتوتگارت، آلمان
2 شهر لوگزامبورگ، لوگزامبورگ
3 هانوفر، آلمان
4 برن، سوییس
5 مونیخ، آلمان
6 بوردو، فرانسه
7 ادینبورگ، انگلیس
8 سیدنی، استرالیا
9 گراتس،‌ اتریش و هامبورگ آلمان (به طور مشترک)

در همین لیست، پراسترس‌ترین شهرهای دنیا هم به ترتیب زیر معرفی شده‌اند:

1 بغداد، عراق
2 کابل، افغانستان
3 لاگوس، نیجریه
4 داکار، سنگال
5 قاهره، مصر
6 تهران، ایران
7 داکا، بنگلادش
8 کراچی، پاکستان
9 دهلی نو، هند
10 مانیلا، فیلیپین

47234

کلید واژه‌ها : استرس - سلامت - سلامت روان -
20 دیدگاه
  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 17:43:50
    پاسخ
    65 31

    به به مبارک تهرانیهای خوشتیپ

    • حسینی دولت آبادی از قزوین
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 19:19:50
      53 23

      یه عده فقط نمک می ریزند. بارها گفته چیزی به نام تهرانی وجود ندارد. تهران ایران کوچکه . ضمن اینکه هر خوبی و بدی داشته باشه مربوط به همه میشه. تهران ویترین ایرانه. . تویی که تو شهرستانی رتبه ات چنده ؟؟

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 22:22:45
      9 19

      از رتبه تو که بهتره

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 22:26:20
      5 16

      ایران کوچکبرادران افغانی

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 22:49:10
      5 11

      متاسفم برات.

    • بی نام.
      پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 09:51:41
      5 7

      داداش تو ناراحت ما شهرستانی ها نباش.ما جامون بهتر از شماست. فقط اگه میشه تا تعطیلی میشه دم به دیقه پا نشین بیایند اینجا

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 19:59:00
    پاسخ
    10 0

    خبر بدیه ولی بدتر از اون هممیهنان خوشتیپ مشکل دارمونه

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 21:23:50
    پاسخ
    9 29

    به این امارها زیاد اهمیت ندین چون بر اساس معیارهای خودشون حساب کردند نه اینکه تهران خوبه ولی به این بدی که همردیف بغداد و داکا و کراچی باشه نیست

  • علی
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 22:07:04
    پاسخ
    21 32

    مایی که تو شهرستانیم لا اقل کنار پاکستان یا افغانستان نیستیم .تهرانیه پر ادعا خخخخخخ

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 22:08:14
    پاسخ
    14 16

    فقط و فقط هم به خاطر رانندگی افتضاحشونه.

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 22:25:30
    پاسخ
    22 8

    استرس جز این نیست که دختر شیرخوار را با پراید بدزدند و قرار منع تعقیب هم برای مجرم صادر شود؟

    • بی نام
      پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 06:15:27
      5 2

      برای متهم ردیف دوم نه کل متهمان. چه سودی از این همه خالی بندی می برید؟

  • حسن
    پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 00:47:33
    پاسخ
    6 13

    من این تقسیم بندی رو قبول ندارم.تهران اولا اصلا از لحاظ جغرافیایی شبیه بغداد و قاهره ... نیست.بیست و ششمین شهر بزرگ دنیاس.بزرگترین شهر غرب آسیاست.توریستهای اروپایی میان پارکها و مراکز خرید بالاشهر دهنشون باز میمونه.منطقه 1و2و3و6تهران در حد پایتتخت های اروپایی هست.یارو رفته شوش و مولوی و ..گفته شبیه بغداده.یه تو ریست آمریکایی اومده بود میگفت تهران یکی از ایالتهای آمریکاست.

  • بی نام
    پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 05:59:28
    پاسخ
    2 8

    معیارش چی بوده؟ نیویورک که شهر بسیار پر استرسی هست چرا در این رده بندی نیست؟ الکی آمارسازی کردن ومعیار ندادن که کاری نداره.

  • علی
    پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 09:22:03
    پاسخ
    3 6

    ان آمارها با معیار غربی هاست مثلا ازجمله معیارشون اینه که دوتادوست نامحرم برای انجام هرکاری در هرشهری چقدر استرس دارن...یا یه زن با پوشش خیلی ناجور چقدر احساس آرامش میکنه درحآلی که ماهیچ وقت اینارو قبول نداریم تازه میگیم باید استرشون بیشترم باشه

  • بی نام
    پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 10:06:55
    پاسخ
    10 2

    من هی میگفتم بنگلادش از تهران بهتره همه می خندیدن حالا اینم مدرکش.تهران نابود شده هوای 12 ماه آلودش بعلاوه ترافیک و بنزین های داغونش

  • تهران
    پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 15:06:02
    پاسخ
    5 10

    من عاشق تهرانم هستم..... تهران من دنیای من....زادگاه من.....هر کی میخواد بدش بیاد همون بهتر که بدش بیاد.....کسی که پایتختش رو قبول نداره رو مملکت من نمیخواد.....میخواد یه نفر میخواد 80 میلیون نفر.....تهران یکی از پیشرفته ترین شهرهای دنیاست که به سبب مشکلات سیاسی مطرح نمیشه.

  • علی
    پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 16:01:10
    پاسخ
    4 1

    در تمامی شهرهای دنیا برخی شهرها به لیست ارزیابی بین المللی وارد میشوند. در کل ایران فقط یک شوهر توانست به این لیست وارد شود.تبریز نبود.خوزستان هم نبود.تهران بود. اما در این رتبه بندی بین حدود 400 شهر تهران رتبه 199 دنیا رو گرفت.وای بر شهرستانها. اوضاع زیاد جالبی نداریم.نه ما و نه شهرستانیهای عزیز.

  • بی نام
    جمعه 24 شهریور 1396 - 01:18:33
    پاسخ
    0 0

    اقا از فرودگاه بین المللی یک بوی بسیار زننده زباله و..میاد که حاصل اتش زدن زباله های تهرانه واقعا وضعیت تهران فجیعه یه فکری بکنید زباله که نباید در کنار فرودگاه جمع بشه برا وجهه کشور بده. یک مشکل دیگه هجوم تهرانی ها در تعطیلات به شهرستانها برای گذراندن تعطیلاته بعدش هم اونجا اینقدر اشغال و زباله میریزن که اصلا دیگه برا مردم بومی قابل سکونت نیست. واقعا ادعا زیاده ولی سطح فرهنگ بسیار پایینه همه هم ادعا میکنن که بچه ناف تهرونن و 200 ساله تهران زندگی میکنن و وضعیت فرهنگشون هم اینه. همه درامد نفت هم صرف این دوستان میشه دلی دریغ از یک ذره فرهنگ فقط ادعا دارند. اخه ادعا کلاس میاره؟ یه کم خودتون رو اصلاح کنید جای این همه ادعا

  • س
    دوشنبه 27 شهریور 1396 - 01:36:15
    پاسخ
    0 0

    چرا اینقد شهرستانی ،شهرستانی میکنید باو

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

وبگردی