تسنیم نوشت: علم‌الهدی گفت: در این نظام یک طرف محسن حججی و شهدای رزمنده حرم هستند و یک طرف دیگر فردی است که تفریحات تابستانی دخترش را از جیب بیت‌المال پرداخت کرده است.

آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه امت اسلامی در جامعه ولایی قابل تحقق بوده و در غیر جامعه ولایی قابل تحقق نیست؛ اظهار داشت: جامعه ولایی دارای عترتی است که در روز مباهله مشارکت آنها در دین و نقش آنها در احیای دین مشخص شد.

اهم صحبت های او از این قرار است:

*یکی از ویژگی‌های جامعه ولایی وجود رهبر بوده و در مواقع سخت رهنمود رهبر، جامعه را دستگیری می‌کند

*رهبر انقلاب گفته‌اند که مجمع تشخیص مصلحت نظام باید صد درصد انقلابی فکر و عمل کند و انقلابی باقی بماند.

*مجمع تشخیص مصلحت نظام در واقع تشکیل شده از نخبه‌ترین سیاستمداران بوده و این تأکید اخیرا در بیش از یک سال و 2 سال بر انقلابی بودن و انقلاب ماندن مجمع تشخیص مصلحت نظام یک پیام بسیار مهم دارد. 

* برخی مسئولان می‌گویند انقلاب گذشت و چهره زندگی آنها و روش معیشتی و معاشرتی آن‌ها از نظر تجملاتی در بستر این انقلاب با انقلاب هماهنگی ندارد.این افراد نه فکر انقلابی و نه عمل انقلابی دارند.

*برخی از مسئولان در فکر و رفتار و عملشان اصلا به شکل حججی نمی‌آید حتی بعضی اوقات جوانان انقلابی را به عنوان یک فرد تندرو می‌دانند.

* در این نظام یک طرف محسن حججی و شهدای رزمنده حرم هستند و یک طرف دیگری است فردی است که تفریحات تابستانی دخترش را از جیب بیت‌المال پرداخت کرده و یک نخبه سیاسی نیز می‌گوید که اینها ذخیره انقلاب هستند.

* در تشخیص مصلحت نظام باید مصلحت انقلاب در نظر گرفته شود و اگر بنا است یک روزی مراوده خارجی براساس مصلحت معیشتی و برخلاف مصلحت انقلاب باشد نباید به آن تن داد.

امام جمعه قم: خانم سوچی آبروی صلح نوبل را برد

همچنین شفقنا نوشت؛

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلی قدس با شاره به مناسبتهای ماه ذی الحجه اظهار داشت: امروز روز نزول آیه تطهیر است که در حق پیامبر و اهل کساء نازل شده است؛ خداوند در این آیه شریفه، این انوار الهی را از هر رجس و پلیدی مصون می دارد.

اهم صحبت های او از این قرار است:

*ما باید قدر اهل بیت را که تا این اندازه مورد تکریم و عنایت قرآن کریم هستند بدانیم.

* آمار طلاق های جامعه ما زنگ خطر جدی است و این آمار زیبنده نظام اسلامی نیست بنابراین هم متولیان فرهنگی و هم مسئولان باید چاره اندیشی کنند تا خانواده ها در طراز برنامه ها و آموزه های اسلام شکل بگیرد.

* خانم سوچی که آبروی صلح نوبل را برد و باید فاتحه جایزه صلح نوبل را خواند در برابر این جنایات سکوت کرده و حتی براساس آمار موجود، جایزه نوبل به کسانی داده شده است که به نوعی باعث ظلم و ستم شده اند.

* این جنایات در برابر دیدگان جهانیان اتفاق می افتد اما سازمان ملل تنها محکوم می کند و کشورهای اسلامی به بی تحرکی و بی عملی باید شناخته شوند.

* مردم انتظار دارند که مسئولان گامهای جدی تری برای حل وضعیت مسلمانان میانمار کنند و تنها به محکوم کردن فجایع اقدام نکنند.

*رهبر انقلاب در این دیدار بیان کردند که اگر بین مجلس و شورای نگهبان اختلافی پیش آمد و مجمع نظر مجلس را بر نظر شورای نگهبان ترجیح داد اولا باید آن مصلحت به قدری قوی باشد که با رای اکثریت اعضا به تصویب برسد، ثانیا اعضای شورای نگهبان در آن جلسه حضور داشته باشند و ثالثا باید توجه داشت که این مصلحت برای مدت زمان طولانی نخواهد بود بلکه زمان دار باشد.

* ما از دانشگاهها تولید علم می خواهیم و اینکه دانش بنیان باشند و این تولید علم به تولید ثروت بینجامد.

* امید است گویندگان مذهبی با محرم و کربلا و عاشورا به گونه ای عمل کنند که فضای جامعه و مسئولان کربلایی و عاشورایی شوند. حریت، آزادگی و تکلیف باوری و تکلیف محوری را از عاشورا باید گرفت و سازش ناپذیری و عزت مندی در برابر دشمن درس مهم عاشوراست.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =