ایسنا نوشت: ‎یک عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیگیری‌های خود درباره بازداشت کودکان کار گفت که روال جدید سازمان بهزیستی مبنی بربازداشت کودکان کار، مشکلی را حل نمی‌کند و نمایندگان تهران موضوع را پیگیری می‌کنند.

طیبه سیاوشی با اشاره به گزارش سمن‌ها از مرکز یاسر گفت: برای پیگیری در مورد سه کودک کار که گفته شده بود، دستگیر شده‌اند به مرکز یاسر مراجعه کردم، آنجا اعلام کردند که فقط روز سه‌شنبه ١٣١کودک دستگیر شده را به مرکز یاسر آورده‌اند و همان روز ۷۰ کودک افغانستانی، پیش از تشکیل پرونده‌ی مددکاری و مشاوره برای ردشدن از مرز به اردوگاه ورامین منتقل شده‌اند. همچنین بچه‌های زیر ۱۲ سال به مرکز بعثت منتقل شده اند.

‎وی با بیان اینکه «گفته شده که این دستگیری‌ها به دستور فرمانداری تهران انجام شده و هم چنان ادامه خواهد داشت» گفت: خانواده‌های برخی کودکان نیز برای آزادی بچه ها جلوی در جمع شده بودند ولی اقدامی صورت نگرفته است و بعضی از این خانواده‌ها حتی مطمئن نبودند فرزندانشان در آن مرکز هستند یا نه. متاسفانه سه کودک گم شده هم نه در مرکز یاسر بودند و نه در مرکز بعثت.

‎سیاوشی با بیان اینکه «با توجه به مشکلات اخیر دزدیدن کودکان و آزار جنسی آنان، امنیت این کودکان در خطر است» گفت: به اعتقاد من دستگیری این کودکان خودش نوعی کودک آزاری است. از آنجا که کودک آزاری جرم عمومی محسوب می‌شود باید از این شیوه برخورد شکایت کرد.

‎وی گفت: پیشنهاد ما رفتن به فرمانداری در اولین فرصت، برای پیگیری و تلاش در جهت تغییر این شیوه حل مشکل کودکان کار است.

‎ سیاوشی در پایان گفت: بعد از طرح سازمان بهزیستی مبنی بر دستگیری کودکان کار و خیابان بعد از سه بار پذیرش توسط بهزیستی باید سریعا اقدامی در این خصوص انجام شود بخصوص اینکه فرستادن کودکان مهاجر نیز نه تنها اثری بر وضعیت آنها ندارد بلکه آنها را در مخاطره جدی قرار خواهد داد.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =