ایسنا نوشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حفظ استقلال سازمان تامین اجتماعی و رد اظهارات روسای کانون‌های بازنشستگی مبنی‌بر دخالت یکی از وزراء در انتصاب مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، عنوان کرد: هیچ وزیری در این امر دخالت نمی‌کند و این رویه در دولت نیست و رئیس جمهور از شما بازنشستگان و از ما حمایت می‌کند و اعضای هیات دولت کمک خواهند کرد. هدف ما از ابتدا حفظ استقلال صندوق بود.

علی ربیعی در مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان تامین اجتماعی که در مجتمع فرهنگی نگین برگزار شد، ضمن قدردانی از حمایت تشکل‌های کارگری اظهار کرد: بازنشستگی و سالمندی در کشور روز به‌ روز به یکدیگر نزدیک می‌شوند. در سایر صندوق‌ها سن بازنشستگی با سن سالمندی همراه نیست و حتی بازنشسته 45 ساله داریم.

وی افزود: جامعه آینده رو به سالمندی می‌رود، امروز هفت میلیون و 200 هزار سالمند داریم و در سال‌های نه چندان دور با 30 میلیون سالمند مواجه خواهیم شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که وظیفه پایدارسازی صندوق‌ها و حفظ قدرت خرید و ارتقای معیشت بازنشستگان را بر عهده داریم، عنوان کرد: باید در سال‌های گذشته مراقبت می‌کردیم که منحنی مستمری‌بگیری زیر خط تورم نیافتد، اما متاسفانه این اتفاق در سال‌های گذشته رخ داد.

ربیعی ادامه داد: خوشبختانه در این دولت در گام اول مصائب صندوق‌ها که پنهان شده بود را، تبیین و روشن‌سازی کردیم و اکنون مساله صندوق‌ها جزو چهار برنامه اصلی دولت قرار گرفته است.

وی افزود: قرار است در جلسات آتی هیات وزیران طرحی را که پیرامون پایدارسازی صندوق‌ها تهیه کرده‌ایم، بررسی کنیم تا در دولت و بخشی دیگر در مجلس مصوب و منجر به پایدارسازی صندوق‌ها شود. طی دو برنامه پنج‌ساله باید به تدریج بدهی دولت به تامین اجتماعی باز گردد.

ربیعی با بیان این‌که تامین اجتماعی قبلا صندوقی همانند صندوق کارپردازی بود، گفت: در حالی که معتقدم یک صندوق ماهیت زندگی اجتماعی دارد، همواره به خرد دوران سالمندی و بازنشستگی معتقدم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که 100 میلیارد تومان بابت رفاهیات و اعطای تسهیلات برای 30 هزار وام بدون بهره تخصیص داده‌ایم، اظهار کرد: 30 هزار سهمیه اعزام به مشهد داریم و یک‌هزار سفر عتبات عالیات هم به آن افزوده می‌شود. همچنین بیمه تکمیلی را دنبال خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم خدمات بیمه تکمیلی ارتقاء یابد. امیدواریم روزی تامین اجتماعی خودش بتواند خدمات بیمه تکمیلی را ارائه کند.

وی با اشاره به بحث بازنشسته‌های بدون مسکن، گفت: مذاکره بسیاری انجام دادیم و نمی‌خواهیم این طرح شبیه مسکن مهر شود. برای این امر 200 میلیارد تومان اختصاص دادیم و نمی‌خواهیم بدون محابا کار کنیم تا این پول بسوزد. باید با دقت خوبی پیش برویم.

وی با اشاره به حفظ استقلال سازمان تامین اجتماعی و رد اظهارات روسای کانون‌های بازنشستگی مبنی بر دخالت یکی از وزراء در انتصاب مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، عنوان کرد: هیچ وزیری در این امر دخالت نمی‌کند و این رویه در دولت نیست و رئیس جمهور از شما بازنشستگان و از ما حمایت می‌کند و اعضای هیات دولت کمک خواهند کرد. هدف ما از ابتدا حفظ استقلال سازمان بود. بنای ما بر انجام کار سلامت و حفظ استقلال بوده است. نه رئیس جمهور اجازه می‌دهد و نه بنده کسی هستم که دخالتی را پذیرا باشم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    0 0
    پس چرا مدیر عامل سازمان مطیع و حرف شنو شماست و از خودش اراده ای نداره ؟