ایسنا نوشت: عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهر تهران گفت: جمع‌آوری راه‌حل نهایی پاک کردن شهر از کودکان کار و متکدی نیست.

حجت نظری با اشاره به طرح جذب کودکان کار در خیابان و متکدی که از سوی دستگاه‌های متولی با هماهنگی فرمانداری در حال انجام است، افزود: حوزه کودکان بسیار حساس است و باید فکر اساسی برای کودکان کار در خیابان کرد؛ چراکه جمع‌آوری مقطعی این کودکان می‌تواند آثار مثبت و در عین حال منفی داشته باشد. هرچند ممکن است در کوتاه مدت آثار مثبت آن بیشتر به چشم بخورد؛ اما در بلند مدت احتمالا چنین نخواهد بود.

وی با اشاره به آثار مثبت جمع‌آوری این کودکان با بیان اینکه عمدتا این افراد مورد بهره‌وری گروه‌ها و مافیا قرار می‌گیرند، گفت: از این کودکان برای کسب درآمد بیشتر استفاده می‌کنند و این مساله سبب می‌شود که چهره شهر نازیبا و نامتوازن شود اما جای سوال است که در نهایت این جمع‌آوری چه نتیجه‌ای برای جامعه خواهد داشت؟

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهر تهران با اشاره به اینکه با جمع‌آوری، این آسیب اجتماعی حل و درمان نمی‌شود بلکه باید علت اصلی را پیدا کنیم، افزود: معضل توسعه کار کودک به خود کودکان برنمی‌گردد، بلکه این افراد عامل دست خانواده‌های‌شان هستند که عمدتا به دلیل فقر فرهنگی و مالی کودکان‌شان را مجبور به کار می‌کنند.

نظری با بیان اینکه بسیاری از این کودکان تأمین معاش خانواده را برعهده دارند، گفت: مشکل اصلی و زیربنایی فقر خانواده‌ها است و این کودکان تنها ابزاری برای بهره‌وری بیشتر هستند. بعضی از این کودکان بی‌سرپرست هستند و باید برای آنها فکری جدی شود تا درگیر باندهای مافیایی نشوند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی و وزارت کار متولی اصلی تامین نیازهای اولیه این قشر از جامعه هستند و باید فکری به حال معاش این کودکان و خانواده‌های‌شان کنند، اظهار کرد: جمع‌آوری، راه‌حل نهایی پاک کردن شهر از کودکان کار و متکدی نیست و جمع‌آوری "کودکان کار در خیابان" پاک کردن صورت مساله است.

42238

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    0 0
    اتفاقا جمع اوری کودکان کار خوبیه چون خیلی از این بچه ها را دزدیدند و این طوری میشه والدین ان ها را پیدا کرد