آقای گل فعلی لیگ: این فصل طلسم قهرمان نشدن را می‌شکنیم

مرتضی تبریزی مهاجم ذوب‌آهن و آقای گل فعلی لیگ برتر با به ثمر رساندن ۴ گل در دیدار تیمش مقابل استقلال خوزستان کاری کرد کارستان تا به تنهایی در پایان هفته ششم در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد.

گفت‌وگوی خبرورزشی با مرتضی تبریزی را در ادامه می‌خوانید:

چطور چهار گل به ثمر رساندی؟
پنج هفته اول لیگ، هم من بدشانس بودم هم تیمم! مثلاً در بازی با سیاه‌جامگان با گل دقیقه ۹۲ بازی برده را با مساوی عوض کردیم، در شهرآورد اصفهان بر اثر اشتباهات داوری بازی را باختیم و مقابل صنعت‌نفت آبادان هم با ضربه استثنایی بازیکن این تیم در دقیقه ۹۳ غافلگیر شدیم و بازی را واگذار کردیم. جدا از آن، بدشانسی‌هایی هم نصیب خودم شده بود و ضرباتم به شکل عجیبی راهی به دروازه پیدا نمی‌کرد!

چطور در جام‌حذفی هم مقابل فجرسپاسی حذف شدید؟
بازی با فجرسپاسی را به شکل عجیب و ناباورانه‌ای در ضربات پنالتی واگذار کردیم، در آن دیدار داور دو پنالتی در جریان وقت‌های قانونی برای ما نگرفت و ۵، ۶ موقعیت گل‌مان هم به شکل عجیبی تبدیل به گل نشد.

چهار گل زدن در یک بازی به نظر بهترین خاطره را برایت رقم زد؟
قبلاً یک بار هم مقابل پیکان در یک هوای بارانی هت‌تریک کرده بودم که آن هت‌تریک هم خیلی برایم به‌یادماندنی بود اما خدا را شکر چهار گل در یک بازی برایم شیرین‌ترین خاطره بود.

شایعات عجیبی وجود دارد که کم‌کاری بعضی از بازیکنان استقلال خوزستان تیم ذوب‌آهن را به پیروزی پرگل رسانده؟
شاید ارتفاع بالای فولادشهر و به قول خودمان اتمسفر بالا شرایط سختی را برای بازیکنان حریف رقم زد اما بازیکنان استقلال خوزستان تمام تلاش‌شان را مقابل تیم ما انجام دادند. در این دیدار بیشتر فرصت‌های ما تبدیل به گل شد در حالی که در بازی‌های دیگر چندین فرصت عالی گلزنی‌مان تبدیل به گل نمی‌شدند تا برخلاف موقعیت‌های زیادی که خلق می‌کردیم پیروز نباشیم.

شانس آقای گلی را برای خودت متصور هستی؟
من فکر می‌کنم چهره‌های مدعی آقای گلی در جدول مشخص شده و صدرنشینان فعلی مدعی هستند. خودم خیلی دوست دارم آقای گل لیگ شوم هرچند تا پایان لیگ بازی‌های خیلی زیادی باقی مانده و من هم مانند بقیه مهاجمان تمام تلاشم را انجام می‌دهم که به یکی از بهترین آرزوهای دوران بازیگری‌ام یعنی آقای گلی برسم.

چرا ذوب‌آهن که قهرمانی‌های متعددی در جام‌حذفی داشته در لیگ برتر قهرمانی کسب نکرده؟!
فکر می‌کنم در ۴، ۵ دوره لیگ که نایب قهرمان شدیم با بدشانسی از کسب عنوان قهرمانی بازماندیم. اتفاقاً یکی از قهرمانی‌هایمان را مقابل استقلال که مربی‌اش آقای قلعه‌نویی بود از دست دادیم اما ان‌شاءا... امسال با این مربی و بازیکنان خوبی که داریم طلسم قهرمان نشدن در لیگ برتر را می‌شکنیم و هواداران را خوشحال می‌کنیم.

مدعیان قهرمانی لیگ برتر هفدهم را چه تیم‌هایی می‌دانی؟
پرسپولیس و چند تیم بالای جدول به علاوه ذوب‌آهن شانس‌های قهرمانی این فصل هستند.

چرا در شهرآورد اصفهان باخت بدی را متحمل شدید؟
به لحاظ فوتبالی انصافاً بازی خیلی بهتری را نسبت به سپاهان ارائه دادیم اما فقط روی بعضی از اتفاقات بازی را به حریف واگذار کردیم و اصلاً مستحق شکست نبودیم.

بهترین مهاجمان فعلی لیگ برتر چه کسانی هستند؟
آلویس نانگ، مهدی طارمی، محمد عباس‌زاده و احسان پهلوان.

با توجه به فاصله باقی‌مانده تا جام جهانی امیدواری که توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت شوی؟
هر مهاجمی آرزو دارد در تیم ملی کشورش حضور داشته باشد و مسافر جام جهانی شود. من هم با همه وجود تلاش می‌کنم بهترین بازی‌ها را ارائه دهم و مسافر جام جهانی شوم.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =