ایسنا نوشت: مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با رد ادعای بگیر و ببند و ضرب و شتم کودکان متکدی و کار در قالب طرح ساماندهی گفت: هر بار که تمامی ارگان‌های مسئول با هم هماهنگ شدند و خواستند کار درستی انجام دهند، عده ای احساساتی شدند و تلاش کردند تا ریشه کار را بزنند. اما من روستایی را می شناسم که تمام ساکنان آن برای تکدی گری به تهران مهاجرت کردند، به طوری که این روستا در حال حاضر خالی از سکنه است.

رضا قدیمی با اشاره به حضور جدی مافیای کودکان کار و متکدی در پایتخت گفت: اعضای مافیا برای اینکه ترحم مردم را به خود جلب کنند سرچهارراه ها به کودکان لباس پاره می پوشانند و به عمد سر و صورت آن ها را سیاه می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت مقابله با مافیایی که کودکان کار و متکدی را استثمار می کند، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اجتماعی کشور که مصوبه وزیر کشور هم است قرار شد در کلانشهرها قرارگاه فوریت های اجتماعی تشکیل شود تا آسیب ها به گونه ای ساماندهی شوند. در این راستا و با همراهی بهزیستی و سایر ارگان های مسئول طرح ساماندهی کودکان کار و متکدی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: البته متولی طرح سازمان بهزیستی است و ما سازمان همکار هستیم به این معنی که شهرداری تنها زیرساخت ها را فراهم می کند و با حضور مددکار بهزیستی جذب کودکان انجام می شود.

قدیمی گفت: در آستانه سال جدید تحصیلی کودکان باید برای رفتن به مدرسه آماده شوند نه اینکه سرچهارراه ها اسپند دود کنند. فارغ از این موضوع، بسیاری از کودکان کار و متکدی مشکلات شدید بهداشتی و درمانی دارند که هرگز به آن توجه نشده و در قالب طرح مذکور می توان روند درمان آن ها را پیگیری کرد.

وی با اشاره به جوسازی های اخیر درخصوص طرح جذب کودکان کار و متکدی تصریح کرد: نباید فراموش کنیم هر یک از این کودکان روزانه 300 تا 400 هزار تومان برای مافیا درآمد دارند و حتی سرقفلی چهارراه ها در داد و ستد میان مافیا به اعضا واگذار شد. تحت این شرایط، اغلب رئیس باندها زمان اجرای طرح جذب با چاقو و قمه به مددکار حمله می کنند و طبیعی است در این وضعیت پلیس وارد عمل شود و با رئیس باند برخورد کند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه به ضرس قاطع می گویم کودکان در زمان جذب به هیچ عنوان مورد ضرب و شتم قرار نگرفته و نمی گیرند، گفت: هر بار که تمامی ارگان های مسئول با هم هماهنگ شدند و خواستند کار درستی انجام دهند، عده ای احساساتی شدند و تلاش کردند تا ریشه کار را بزنند. اما من روستایی را می شناسم که تمام ساکنان آن برای تکدی گری به تهران مهاجرت کردند به طوری که روستا در حال حاضر خالی از سکنه است.

قدیمی در پاسخ به این سوال که رئیس سازمان بهزیستی چندی قبل از عدم همکاری نیروی انتظامی و تحویل سریع کودکان به خانواده ها گلایه کرده بود، گفت: این بار قرار شد تا ابتدا از محل زندگی کودکان بازدید شود و در صورت احراز شرایط، کودک به خانواده تحویل داده شود. ضمن اینکه قرار است تا کودکان زیر 7 سال به مرکز بعثت، 7 تا 15 سال به مرکز یاسر و دختران به مرکز خیام منتقل می شوند. در مرحله بعد تماس با خانواده و قیم کودک انجام می شود.

 وی گفت: اگر کودک برای اولین بار جذب شده باشد با حکم قضائی با خانواده و قیم او برخورد می شود و در صورت اینکه کودک پیش از این هم سابقه جذب داشته باشد باز هم با حکم قضائی برخورد مناسب اما متفاوت با خانواده و قیم انجام می شود.

42238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    0 0
    ما مردم گناهی نداریم چون مو می بینیم و نه پیچش مو. از مسائل ضد حقوق بشری هم به شدت منزجریم. این توی ژن ماست. حالا خوبه یا بد رو نمی دونم.فکرشو بکن که ما در صد سال دوبار انقلاب کردیم. از خودت بپرس چرا؟
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    0 4
    چرا يكي از مراكز در شمال شهر احداث نشده ؟ مي دونيد در خيابان شوش حمام عمومي قديمي اون منطقه شده محل نگهداري ؟