۰ نفر
۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
نمایش چهره بی‌نقاب انسان‌ها در یک گالری

نمایشگاه انفرادی نقاشی و مجسمه پوشیدنی الهه فرمانیان با عنوان «دگردیسی» در گالری بن برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، الهه فرمانیان که از روز جمعه 31 شهریور نمایشگاهی از آثار نقاشی و مجسمه خود را در گالری بن برپا می‌کند، درباره این نمایشگاه که «دگردیسی» نام دارد و شکل‌گیری آن گفت: «نقاشی‌های مجموعه «دگردیسی» را در سه سال اخیر خلق کرده‌ام و تمام نقاشی‌های این مجموعه پرتره هستند. برای خلق این پرتره‌ها همواره به آدم‌ها و محیط پیرامونم توجه داشته‌ام و پس از گذراندن این تصاویر از فیلتر ذهنم آن‌ها را خلق کرده ام.»

برگزیده نخست جایزه شروه در سال 1394 گفت: «گویی تمام انسان‌ها نقابی بر چهره دارند، از این رو تصمیم گرفتم بر بوم‌هایم آدم‌ها را بدون پیرایه و نقاب به تصویر بکشم. آدم‌هایی که نگاه پرگویی دارند اما در نهایت به فراموشی سپرده می‌شوند و به دنیای خاطره‌ها می‌پیوندد و گاه با تلنگری به دنیای ما آدم‌ها برای لحظه‌ای کوتاه فرا خوانده می‌شوند.»

در این مجموعه فرمانیان 43 نقاشی اکرولیک بر روی بوم را در ابعاد مختلف که بزرگترین آن 150*300 و کوچکترین آن 30*30 است به نمایش می‌گذارد.

فرمانیان درباره مجسمه‌های پوشیدنی که در این نمایشگاه به نمایش خواهد گذاشت، گفت: «من از زمانی که در کلاس مجسمه‌های کوچک استاد پرویز تناولی‌ شرکت کردم تصمیم گرفتم که پرتره‌هایی که می‌کشیدم را به دنیای مجسمه‌سازی فرا بخوانم و در مجسمه‌های کوچک پوشیدنی که می‌سازم نیز شاهد حضور پرتره‌ها در فرم‌های متنوع هستیم و این مجموعه نیز شامل 50 مجسمه پوشیدنی است.»

فرمانیان متولد سوم شهریور 1363 است. او کارشناس ارتباط تصویری از دانشگاه کمال الملک و کارشناس ارشد تصویرسازی از دانشگاه هنر و معماری است و تاکنون دوره‌های عکاسی، نورپردازی، جواهر سازی، تصویرسازی و چاپ دستی را گذرانده است. 

فرمانیان در سال 1394 موفق به کسب رتبه نخست جشنواره شروه شد و در سال 1395 به عنوان منتخب فصلنامه تخصصی هنری نقاشان امروز و به عنوان منتخب نمایشگاه تصویرسازی (یک دنیا آرزو کودکانه )مسکو و منتخب پروژه تصویرسازی کتاب دکتر باستانی پاریزی معرفی شده است. 

او آثارش را تاکنون در 40 نمایشگاه گروهی و انفرادی در داخل و خارج از کشور به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه «دگردیسی» فرمانیان از 31 شهریور تا ششم مهر در گالری بن میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. 

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =