اقتدار نیروهای مسلح در خلیج فارس به نمایش درآمد

همزمان با نخستین روز هفته دفاع مقدس رژه بزرگ نیروهای مسلح در سطح ملی در کنار آب های خلیج فارس در بندرعباس برگزار شد و اقتدار نیروهای مسلح به نمایش درآمد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، در این مراسم یگانهای شناور سطحی و زیر سطحی نیروی دریایی ارتش، تیپ‌های تفنگداران و تکاوران عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش، ۳۲ فروند هواپیمای اف ۴، سوخو ۲۲، توکانو و انواع هلیکوپتر‌های جنگی ارتش و سپاه، پنجاه شناور سبک و تندروی نیروی دریایی سپاه و دریابانی نیروی انتظامی، بسیج و نیروهای مردمی نیز رژه رفتند.

ناوشکن‌های کلاس الوند، ناوهای پشتیبانی رزمی کلاس بوشهر، ناوهای کلاس دلوار و سیریک، ناوهای موشک انداز کلاس کمان، ناوچه‌های کلاس فجر، زیردریایی‌های کلاس طارق و غدیر، یگان‌های پروازی بال ثابت، فرندشیپ و هواناو‌ها و بالگردهای SH۳D اقتدار خود را در این رژه بزرگ به نمایش گذاشتند.

همچنین در این رژه تجهیزات یگان‌های موشکی ذوالفقار و مرصاد و سلاح‌های محمول تیپ یکم تفنگداران امام حسین (ع) به نمایش گذاشته شد و سقوط آزاد چتر بازان تیپ تکاوران عملیات ویژه از ارتفاع ۵ هزارپا نیز از دیگر برنامه‌های مراسم رژه امروز بود.

رژه دریایی نیز در محدوده‌ای از شرق تنگه هرمز تا آبهای ساحلی بندرعباس برگزار شد.

سردار رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء به عنوان مهمان ویژه برای حاضرین در این رژه سخنرانی کرد و فریدون همتی استاندار هرمزگان، امیر پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش، امیردریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه و سردار مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی و فرماندهان نظامی و مسئولان استان از جمله حاضرین در این رژه بودند.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =