فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء گفت: هرگونه محاسبه اشتباه در منطقه توسط نیروهای بیگانه می‌تواند تبعات زیانباری برای آنها داشته باشد کما اینکه خروج از برجام توسط آمریکایی‌ها یک بار دیگر نشان خواهد داد آنها خویی جز تجاوز و تعدی به سایر ملت‌ها ندارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، سردار غلامعلی رشید در مراسم رژه نیروهای مسلح در هرمزگان به مناسبت هفته دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت فرارسیدن این هفته با اشاره همزمانی آن با آغاز دهه نخست محرم، اظهار داشت: جا دارد از دست اندرکاران برگزاری این رژه بزرگ قدردانی کنیم.

 وی ادامه داد: ۳۷ سال از تجاوز ناجوانمردانه دشمن به این سرزمین می‌گذرد اما هنوز در جنگ به‌سرمی‌بریم و کماکان از زیبایی‌های جنگ سخن می‌گوییم و از خاطرات آن متاثر می‌شویم.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس یک حادثه بزرگ تاریخی هم برای کشور ما و هم برای جهان بود، افزود: جنگ ما از تمامی جنگ‌ها از جمله جنگ ویتنام و جنگ شبه جزیره کره طولانی‌تر و گسترده‌تر بود و با این حال ما در آن به پیروزی رسیدیم.

سردار رشید اضافه کرد: امام خمینی(ره) با طرح شعار نه غربی نه شرقی طرحی جدید با معرفی جمهوری اسلامی به جهانیان معرفی کرد کما اینکه امروز شاهد آن هستیم که نظم متکی بر آزادی و استقلال‌طلبی ملت ایران که توسط غربی‌ها همواره رد شده است به عنوان قدرتی مهم در جهان مطرح است.

وی گفت: برای اولین بار پس از سال‌ها حاکمیت نظام دو قطبی شرق و غرب دنیا شاهد تولد یکی نظام مردمی و ریشه دواندن آن بوده و هست.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء در بخش دیگری سخنان خود با بیان اینکه همه دنیا در آن زمان از صدام حمایت کردند، یادآور شد: اما این نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بودند که به پیروزی رسیده و سرفرازانه جنگیدند.

وی با بیان اینکه همین آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در بمباران حلبچه دست داشتند، اظهار داشت: همه باید امروز با واقعیت‌های اصلی جنگ آشنا شوند و بدانند جنگ چه بوده است و چه کسانی بر علیه ایران اسلامی و ملت آن، با صدام در آن زمان مشارکت کردند.

این فرمانده ارشد نظامی در بخشی دیگر از سخنان خود اضافه کرد: دستاوردهای جنگ و اقتدار چهار دهه اخیر ایران اسلامی بدون معنویات و آموزه‌های معنوی و انقلابی اما خمینی میسر نبود.

سردار رشید ادامه داد: دفاع جانانه ملت ایران در واقع ریشه در آموزه‌های سیاسی نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی متاثر از آن دارد که دنیا این را در محاسبات نظامی خود در نظر نگرفته بود.

وی بیان داشت: مروری اجمالی در سال‌های پس از جنگ نشان خواهد داد که جمهوری اسلامی به چه میزان از دستاوردها و ثمرات جنگ بهره گرفته است و به همین میزان به قدرت دفاعی و نظامی خود و همچنین افزایش استقلال خود افزوده است و امروز دنیا شاهد حذف صدام و حزب بعث است که همه دنیا در زمانی پشت سر آنها بودند و این درحالیست که ما اقتدار و عزت  خود را داریم.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه پایداری و مقاومت و استقامت در برابر زورگویان همواره نتایجی همانند سربلندی و سرافرازی و افتخار در بر دارد، اظهار داشت: رستگاری و پیروزی در استقامت پایداری و صبر است.

سردار رشید اضافه کرد: امروز نیروهای حشد شعبی در عراق به عنوان یک نیروی معنوی و متکی به آموزه‌های دینی به خوبی نشان از الگوگیری از استقامت ملت ایران دارند.

وی گفت: امروز در لبنان، سوریه، فلسطین و یمن به تأسی از الگوی انقلابی و معنوی ملت ایران توسط جوانان ارتش های متکی بر روحیه دینی و معنوی ظهور کرده است و تولد ارتش‌های مردمی منطقه متاثر از اندیشه‌های امام خمینی است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء خاطرنشان کرد: امروز نقش مهم برادر بزرگوارمان سردار سلیمانی در ساماندهی جبهه استقامت و مبارزه با صهیونیست‌ها و تروریسم تکفیری در منطقه بر کسی پوشیده نیست.

سردار رشید در بخش در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این وضعیت جدید منطقه نشانه تحقق وعده امام خمینی است که با تکیه بر معنویات می‌توان عزت و اقتدار خود را حفظ و جلوی زورگویان را گرفت.

وی یادآور شد: امروز نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه با بهره‌گیری از جدیدترین دانش نظامی دریانوردی و تکیه بر امکانات داخلی با تسلط بر منطقه تنگه هرمز و خلیج فارس به اعتراف خود آمریکایی‌ها ایران را به ابر قدرت این منطقه تبدیل کرده‌اند.

سردار رشید تاکید کرد: اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران امروز مدیون راهبری‌ها و منویات رهبری فرزانه و مدبر انقلاب است که در این چند دهه کشور را به خوبی راهبری کرده است.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه باید به آرمان‌ها و خون سرخ شهدا پایبند باشیم، عنوان کرد: اگر امروز شاهد قراردادهایی همانند برجام هستیم باید بگوییم که این قراردادها و سایر دستاوردها در پی و به یمن قدرت بازدارندگی و اقتدار سیاسی نظامی ایران در جهان و منطقه میسر شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء تصریح کرد: هرگونه محاسبه اشتباه در منطقه توسط نیروهای بیگانه می‌تواند تبعات زیانباری برای آنها داشته باشد کما اینکه خروج از برجام توسط آمریکایی‌ها یک بار دیگر نشان خواهد داد آنها خویی جز تجاوز و تعدی به سایر ملت‌ها ندارند و تنها رویکردهای خودشان را مهم می دانند.

وی تاکید کرد: در صورت تجاوز هر کشوری به این سرزمین این خاک را به قتلگاه آنان تبدیل خواهیم کرد چرا که ما در دفاع مقدس نشان دادیم به هر کس قصد تجاوزگری دارد، امان نخواهیم داد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =