رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در کارگاه آموزشی «با هم برای صلح، احترام، ایمنی و کرامت برای همه» گفت و گو را پشتوانه صلح دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در کارگاه آموزشی «با هم برای صلح، احترام، ایمنی و کرامت برای همه» که در ساختمان آرشیو این سازمان برگزار شد، گفت: از کسانی که در عرصه حقوق بشر و بهینه سازی شرایط جامعه اسلامی ایران برای رفع اتهاماتی که زده می شود تلاش می کنند، تجلیل می کنم.

او در ادامه به موضوع صلح اشاره کرد و گفت: ذات آموزه های دینی ما بر این اساس است. شیوه عملکرد پیغمبر هم بر این مبنا بوده است. با توجه به همین رویکرد دینی، جامعه ما هم به این سمت حرکت می کند که باید به صلح بیشتر از تخاصم بیندیشیم.

بروجردی در ادامه گفت: امیرمومنان حضرت علی(ع) در آخرین خطبه خود در بستر بیماری پس از ضربت خوردن، خطاب به امام حسن(ع) می فرماید«اصلاح بین دو نفر، ملت و یا تفکر برتر از همه نماز ها و روزه هایی است که انجام می شود».

او در ادامه گفت: در سوره حجرات به صراحت بیان شده که امت اسلامی، مبنا را بر صلح و تعامل قرار می دهد.

مشاور رییس جمهوری اضافه کرد: پشتوانه صلح گفت و گو است. بدون گفت و گو امکان ندارد صلحی برقرار شود. پیغمبر اسلام هم در مواجه با مسیحیان می فرمایند باید نقاط مشترک بین یکدیگر را پیدا کنیم. بنابراین تاکید ایشان هم براین است که صلح حتی با وجود تفاوت افکار و عقاید می تواند ایجاد شود.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: امروز در عرصه بین الملل تخاصم هایی که به وجود آمده به این دلیل است که نقاط مشترک گم شده و به دنبال نقاط افترا رفته ایم. نتیجه آن هم به وجود آمدن داعش، جنگ و کشتار شده است.

او ادامه داد: در یک کار مطالعاتی متوجه شدم که کلمه جهاد در هیچ جای قرآن با نزاع و کشتار تقارن پیدا نمی کند.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه شرایطی باید برای جامعه محیا کنیم تا مردم یاد بگیرند مبنا باید بر تعامل و دوست داشتن یکدیگر باشد، افزود: در این صورت است که صلح هم فراهم می شود.

241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =