ایلنا نوشت: سیدرضا اکرمی با بیان اینکه امام حسین (ع) سمبل اخلاق، تدبیر و فکر است، تأکید کرد: ما با داشتن حسین بن علی (ع) حق نداریم با هم اختلاف داشته باشیم، حق نداریم با همدیگر تنازع کنیم و حق نداریم در روزنامه و غیر روزنامه همدیگر را تحقیر کنیم.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حرم امام خمینی (س) که با حضور اعضای بیت شریف امام راحل، علما، روحانیون و مردم عزادار برگزار شد، گفت: امروز نمی توانیم بگوییم کربلا یک نقطه جغرافیا و عاشورا یک مقطع از تاریخ است. امام خمینی (س) فرمود ما هرچه داریم از محرم و صفر است.

اکرمی اظهار کرد: حسین بن علی (ع) به دنیای ارتباطات می گوید اگر روزی بناست زندگی کنید، عزیز زندگی کنید؛ والّا مرگ با عزت بر زندگی با ذلت برتری دارد. باید من و شما بنا را بر این بگذاریم که با عزت زندگی کنیم و آرمان داشته باشیم. باید زندگی، اخلاق، اجتماع، فرهنگ و رفتار ما حسینی باشد. امام حسین (ع) می گوید در اقتصاد، فرهنگ و سیاست برای ما آبرو باشید و در اخلاق با ما در ارتباط باشید.

وی گفت: امام حسین (ع) سمبل اخلاق، تدبیر و فکر است. از ماه رجب که از مدینه راه افتاد تا روز عاشورا حتی در بدترین شرایط احساس ضعف، کوچکی و ذلت نکرد؛ حتی به زن و بچه خود فرمود که بعد از من احساس ذلت نکنید. ما در برابر آمریکا، ارتجاع عرب و داعش باید احساس سربلندی، عزت نفس، آبرومندی و اتحاد کنیم.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما با داشتن این حسین بن علی (ع) حق نداریم با هم اختلاف داشته باشیم، حق نداریم با همدیگر تنازع کنیم و حق نداریم در روزنامه و غیر روزنامه همدیگر را تحقیر کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضرت سجاد (ع) فرمود عموی من تیزهوش، با بصیرت، انسانی فرهیخته و انسانی شایسته بود، فکر بلند، اراده و نیت جامع و کامل داشت. عباس بن علی ۳۴ ساله بود و همسر، فرزند و مادر داشت اما همه را در راه خدا رها کرد و همراه اباعبدالله (ع) از اول وارد شد و تا آخر قرص و محکم ایستاد.

اکرمی با تأکید بر اینکه ما باید در اعتقادات قوی باشیم، ادامه داد: امام راحل تا آخرین لحظه حیات قاطع و قوی ایستاد. من خواهش می کنم بیانیه امام در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را بخوانید که امام چقدر قوی و غنی و قاطع سخن می گوید. ما با داشتن این سرمایه ها چرا باید در مقابل هم باشیم؟ چرا باید علیه همدیگر حرف بزنیم؟ چرا باید به همدیگر توهین کنیم؟

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 712482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =