روز گذشته سفیر و معاون نماینده ایران در مجمع عمومی سازمان ملل در دو موضوع سخنرانی و اعلام موضع کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سفیر و نماینده دائم جمهوی اسلامی ایران در نشست کمیته حقوقی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از سوی جنبش عدم تعهد اشکال و شیوه تروریسم را محکوم کرد.  غلامعلی خوشرو روز دوشنبه در نشست کمیته حقوقی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع «اقدامات برای امحای تروریسم» به نمایندگی از جنبش عدم تعهد بیانیه ای قرائت کرد.(اینجا)


 معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل:جنگ های خاورمیانه مانع دستیابی به توسعه پایدار شده است


در همین حال معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، جنگ در خاورمیانه را مانع دستیابی به توسعه پایدار دانست و گفت: در نتیجه چنین جنگ هایی فقر به طور گسترده در این منطقه افزایش یافته است.

«اسحاق آل حبیب» روز دوشنبه در کمیته دوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با موضوع توسعه پایدار برگزار شد، تاکید کرد که سازمان ملل باید نقش مهمی برای توانمندسازی کشورهای در حال توسعه برای دستیابی به توسعه پایدار ایفا کند.
وی توضیح داد: هرگونه اصلاحات در روند برنامه سازمان ملل متحد بایستی برای رفع نیازها و چالش ها و در جهت پاسخگویی به اجرای برنامه ها و راهبردهای ملی کشورهای در حال توسعه باشد.


سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به اقدامات کشورمان برای کاهش فقر، امنیت غذایی، آموزش، بهداشت و محیط زیست و تغییر اقلیم اشاره کرد و گفت: دستیابی به توسعه پایدار برای جمهوری اسلامی اهمیت زیادی دارد و با موفقیت، گام های بزرگی را برای غلبه بر مشکلات موجود در سطح ملی و منطقه ای برداشته است.
آل حبیب همچنین به افزایش مناقشه ها و جنگ در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت که چنین جنگ هایی مانع دستیابی کشورهای این منطقه به توسعه پایدار شده و در نتیجه آن، فقر به طور گسترده در سطح این منطقه، افزایش یافته است.


وی با بیان این که برطرف کردن مشکلات منطقه باید اولویت اصلی سازمان ملل متحد باشد،ادامه داد: منطقه خاورمیانه از مشکلاتی چون تخریب زمین، بیابان زایی، آلودگی هوا، ریزگردها، تغییر اقلیم و کمبود آب رنج می برد.
معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل یادآورشد: برخورد با چنین مشکلاتی نیازمند همکاری های منطقه ای است، جمهوری اسلامی ایران از هرگونه همکاری های منطقه ای در این باره استقبال می کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =