مهر نوشت: معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی اعلام کرد که این اتحادیه هر کاری که بتواند برای حفظ توافق هسته ای ایران انجام می دهد.

به گزارش رویترز، «هلگا اشمید» که در زوریخ سخن می گفت با تاکید بر حفظ برجام گفت: به رغم اشتباهاتی که از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا انجام می شود، کشورهای اروپایی نهایت تلاش خود را برای حفظ برجام انجام می دهند.

اشمید در ادامه افزود: این (برجام) یک توافق دوجانبه نیست. این یک توافق چندجانبه است. به عنوان کشورهای اروپایی ما هر کاری را برای اینکه پابرجا بماند انجام می دهیم.

اشمید این اظهارات را در کنفرانس سرمایه گذاری ایران در زوریخ ایراد کرد.

قرار است تا اواسط ماه جاری میلادی دولت آمریکا در گزارشی پایبندی یا عدم پایبندی ایران به برجام را به اطلاع کنگره برساند. نظر به تحرکات غیر ایرانی صورت گرفته از سوی کاخ سفید در ماه های اخیر احتمال خروج واشنگتن از برجام افزایش یافته است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    3 1
    دشمن اصلی دیرینه و حقیقی امریکا پس از انگلیس اتحادیه اروپا ست و سپس چین و روسیه تزاری. اروپاییها در نهان هر کاری برای کاستن از استیلا و چیرگی قدرت امریکا خواهند کرد تا از منافع برجام تا حد امکان و در غیاب امکان سرمایه گذاری امریکا در موقعیت های پسا برجام بهر مند شوند.نوبت خطرات و مضرات احتمالی که برسد سریع سفرا را فراخوان کرده و در اندک مدتی سیاست انقباضی و هماهنگ با زور مسلط حکام امریکایی بکار خواهند گرفت. تاریخ معاصر را خوب مرور کنید غیر از مردمی که سوء مدیریت ها و فشار معیشت انها را له کرده ایران حاکمیت هیچ دوست واقعی ندارد...