ایسنا نوشت: چندی پیش خبری مبنی بر استخدام شکارچی در فرودگاه مهرآباد برای شکار پرندگان مزاحم منتشر شده بود.

این خبر با وجود آنکه توسط فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تکذیب شد اما واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت، مدیر عامل انجمن پرنده‌ شناسی طرلان این روش‌ها را منسوخ‌شده می‌داند و استفاده از برخی دستگاه‌ها را یکی از راهکارهای دور کردن پرندگان از فرودگاه‌ها ذکر می‌کند.
علیرضا هاشمی با اشاره به اینکه دستگاه‌هایی وجود دارد که می‌توانند با ایجاد طول موج، پرنده‌ها را از فرودگاه دور کنند، اظهار کرد: از این دستگاه‌ برای مکان‌های حساس و مهم در کشور نیز استفاده می‌شود که بسیار کارآمد است.

وی با بیان اینکه استفاده از ماکت پرندگان شکاری در فرودگاه مهرآباد برای دور کردن سایر پرندگان نیز می‌تواند موثر باشد، گفت: موثرترین راه استفاده از مترسک‌های پرندگان شکاری و ایجاد صدای آن‌ها است.

مدیر عامل انجمن طرلان افزود: در بسیاری از کشورها در فرودگاه‌ها زیستگاه را تغییر می‌دهند تا دیگر برای پرنده مناسب نباشد. به طور مثال پرنده جذب گیاه و باغچه می‌شود اگر این زیستگاه خاکی شود پرواز پرنده در آن منطقه کاهش می‌یابد.

هاشمی در پایان گفت: شکار پرندگان در فرودگاه‌ها روشی منسوخ برای دور نگه‌داشتن پرندگان است علاوه بر آن باعث ایجاد احساس ناامنی می‌شود از این رو استفاده از روش‌های نوین می‌تواند به حل این معضل کمک کند.

39225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
    0 0
    شکارچی نمی خواد. دو تا دکل پارازیت انداز آنجا بگذارید تا همه فراری شوند. مردم که مهم نیستند اقلا پرنده ها رو فراری می ده. تهران از کلاغ خالی شد و این فاجعه است.