«خاطرات پاییزی» به جشنواره جهانی فیلم لیسبون پرتغال می‌رود

«خاطرات پاییزی» ساخته علی فخرموسوی که به تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده از ایران و ویکتور ویلهلم از جمهوری چک، سال گذشته در اوکراین تولید شده بود، با فیلم‌هایی از ۱۹ کشور جهان در لیسبون پرتغال رقابت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم «خاطرات پاییزی» که اولین تولید مشترک سینمای ایران و جمهوری چک و اوکراین است، نهمین حضور بین‌المللي خود را در جشنواره جهانی فیلم لیسبون پرتغال تجربه می‌کند.

این فیلم تا کنون دیپلم افتخار و نشان یادبود سازمان حمایت از قربانیان جنگ وابسته به سازمان ملل و اتحادیه اروپا، جشنواره بین‌المللی کرونا کارپات 2016، جایزه ارکیده طلایی و فیلم منتخب مردمی از جشنواره ترنُپیل 2016 اوکراین و... را در جشنواره‌هاى مختلف به دست آورده و فیلم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی Dream City 2016  بوده است. فیلم سینمایی «خاطرات پاییزی» به تازگی جایزه بهترین فیلم بلند جشنواره بین‌المللی فیلم کلکته را نیز دریافت کرده است.

«خاطرات پاييزى» عاشقانه‌ای ضد جنگ است كه در سکوت کامل خبری و با عوامل اروپایی در مرز اوکراین و اسلوواکي فیلمبرداری شده است.

این فیلم قصه دختری را به تصویر می‌کشد که خانه و خانواده‌اش مورد حمله و تجاوز گروه‌های تروریستی قرار گرفته است؛ او که آوارگی، نابینایی و حتی از دست دادن قدرت تکلم را تجربه می‌کند، در نهایت می‌تواند آرامش و عشق را در گوشه‌ای دیگر از دنیا در کنار مردمی که خود آسیب دیده از جنگ هستند، بیابد.

در فیلم «خاطرات پاییزی»، نازنین احمدى شاهپورآبادى بعنوان بازيگر نقش اول زن در كنار بازيگران مطرح اروپاى شرقى ايفاى نقش مى‌كند.

این فیلم در جدول اکران گروه هنر و تجربه قرار دارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی اکران خواهد شد.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =