نخستین نشست شورای «سینمای اجتماعی» برگزار شد

تدوین طرح جامع سینمایی، آگاهی بخشی و تأمین دانش فیلمسازان، حمایت از فیلمسازان جوان سینما و ... از جمله مباحث مطرح شده در نخستین نشست شورای سینمای اجتماعی بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نخستین نشست شورای سینمای اجتماعی با حضور اعضای این شورا در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

در این نشست که با حضور محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی و علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، مباحث مهمی چون «تدوین طرح جامع سینمایی به همت سازمان سینمایی»، «آگاهی بخشی و تأمین دانش فیلمسازان»، «پرورش و ارتقاى متن»، «حمایت از فیلمسازان جوان سینما» و «برنامه‌ریزی برای اصلاح رفتارهای اجتماعی با بيان سینمايى» مطرح شد.

همچنین در این نشست، «روی آوردن به تعامل و گفت‌وگو»، «آشنایی با فلسفه اجتماعی و علوم اجتماعی»، «تشخیص اولویت‌های راهبردی سینمای اجتماعی و طبقه‌بندی آن و شناسایی ضعف‌ها برای برطرف کردن آنها»، «چگونگی تعامل و ارتباط این شورا با سینماگران عرصه اجتماعی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در نخستین نشست شورای سینمای اجتماعی، اعضای شورا، تعیین و طراحی راهبردها و راهکارهای فرهنگی این عرصه را ضروری و در اولويت دانستند.

نخستین نشست شورای سينماى اجتماعی با حضور مهندس محمدمهدی حیدریان، دکتر حسن خجسته، دکتر تقی آزادارمکی، دکتر عماد افروغ، دکتر روزبه کردونی، دکتر حبیب‌الله مسعود فرید، رسول صدرعاملی، فرهاد توحیدی، همایون اسعدیان، علیرضا تابش و دکتر مسعود نقاش‌زاده در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

بنياد سينمايى فارابى در حوزه سینمای اجتماعى، یک شورای تخصصی با همین نام و متشکل از اساتيد دانشگاه و علم جامعه شناسى، مسئولان موثر در حوزه‌هاى اجتماعى، هنرمندان و فیلمسازان با تجربه این گونه سینمایی طراحی کرده که وظیفه اصلی این شورا، علاوه بر ترسیم چشم‌اندازها، بررسی و راهبری آثاری است که از این پس در چرخه تولید قرار می‌گیرند.

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =