ایسنا نوشت: یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که سران قوا برای همفکری در مورد مسایل و مشکلات تشکیل جلسه می دهند، گفت: وقتی سران قوا در جلسات به جمع بندی نمی‌رسند کار به تریبون‌ها کشیده می‌شود.

جلال میرزایی با اشاره به فلسفه جلسات سران قوا گفت: به نظر می‌رسد در ابتدا جلسات سران قوا به منظور بررسی راه‌های مبارزه با فساد بود که به نوعی کار جدی در این زمینه انجام شود. در واقع چنین تصور می‌شد که موضوعي از عهده یک قوه ساخته نیست و نیاز به همکاری سایر قوا دارد.

وی تصریح کرد: البته در دوران احمدی نژاد مباحث اختلافی هم به وجود آمد و این گونه مطرح شد که اگر اختلافی هست در این جلسه برطرف و به عرصه عمومی کشیده نشود.

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: در دوران ریاست جمهوری‌ آقای روحانی نیز برگزاری این جلسات حالت عرفی پیدا کرده و این جلسات برای هماهنگی بین سه قوه می‌تواند موثر باشد،‌ لذا برحسب ضرورت در صورتی که مشکل یا مساله‌ای پیش آید قوا برای همفکری در مورد مسایل تشکیل جلسه می دهند.

نماینده مردم ایلام در مجلس با بیان این که سران قوا معمولا در مناسبت‌های مختلف یکدیگر را می‌بینند و به نوعی ارتباط‌شان با یکدیگر قطع نیست، گفت: گاهی اوقات صحبت‌هایی می‌شود که به نظر مشکلاتی را ایجاد می‌کند، نمونه آن اظهارنظر اخیر رییس قوه قضائیه در ارتباط با نقدهایی که به این قوه مطرح شده، بود، در حالی که قوه قضائیه به عنوان دستگاهی که کار اصلی آن مبارزه با فساد است و باید خود داوری کند، رییس قوه قضائیه باید با سعه صدر بر خورد کند.

وی در پایان تاکید کرد: نباید هر نقدی که می‌شود از کوره در برویم، این کار زیبنده‌ای نیست؛ زیرا هر کسی باید در حوزه کاری خودش عمل کند و سعه صدر داشته باشد.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =