نماینده ایران در سازمان ملل طی سخنرانی گفت:هر گونه عدم اجرای تعهدات برجام توسط طرف مقابل با واکنش متناسب ایران مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، غلامعلی خوشرو در سخنرانی صبح امروز خود در کمیته خلع سلاح و امنیت بین المللی سازمان ملل اظهار داشت: انعقاد این موافقتنامه بین گروه ۱+۵ و ایران، به یک بحران ساختگی پایان داد و همانگونه که به درستی توسط نمایندگان بسیاری از کشورها در این نشست اشاره شد، انعقاد این موافقتنامه نقش مهم دیپلماسی در روابط بین الملل را ثابت نمود. وی ضمن تشکر از تمامی کشورهایی که اهمیت برجام را خاطر نشان کرده و خواستار تداوم اجرای کامل آن شدند، اظهار داشت: ایران به نوبه خود، تمامی تعهدات هسته ای خود بر اساس برجام را اجرا کرده و این موضوع در ۸ گزارش پی درپی آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید و منعکس شده است.

نماینده ایران در سازمان ملل تأکید کرد که دیپلماسی و اصول بنیادین حقوق بین الملل نظیر اصل وفای به عهد، قربانیان و بازندگان اصلی هر گونه نقض برجام توسط طرف مقابل یا خروج از آن خواهند بود که مسوولیت آن نیز متوجه کشور نقض کننده یا خارج شونده از آن می باشد.

خوشرو در خصوص تصویب معاهده ممنوعیت سلاحهای هسته ای در تابستان امسال نیز اعلام کرد که این اقدام یک تحول نوید بخش و مهم و در واقع واکنش جمعی محکم به نقض تعهدات از سوی کشورهای دارنده سلاحهای هسته ای در خصوص خلع سلاح هسته ای بود.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =