سیدصادق موسوی، دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران تاکید کرد مبلغ هزینه‌های امسال این رویداد سینمایی، نصف سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدصادق موسوی، دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران در نشست خبری امروز صبح، با اشاره به این‌که این رویداد هنری، بزرگ ترین جشنواره سینمایی خاورمیانه است، گفت: «در واقع مزیت ما نسبت به سینمای جهان، فیلم های کوتاه مان است. بنابراین با تمام احترامی که برای سینمای بلند قائلم ولی می‌توانم بگویم که این فیلم کوتاه است که امتیازات زیادی را برای ما به ارمغان آورده است.»

موسوی تصریح کرد: «انجمن سینمای جوانان ایران جشنواره را صرفا متعلق به خود نمی‌داند بلکه معتقدیم جشنواره فیلم کوتاه تهران متعلق به همه سینمای ایران است، حتی متعلق به آنانی است که با پول شخصی خودشان آثار کوتاهی می‌سازند و ما به آنها هم ارج می‌نهیم. اگر جشنواره فیلم فجر و دیگر جشنواره‌ها برگزار نشوند به هر حال آثار تولید و اکران می‌شوند، اما مهمترین جشنواره‌ای که با این رویکرد پیش نمی‌رود جشنواره فیلم کوتاه تهران و در آن مقوله عرضه بسیار مهم است.»

او ادامه داد: «امسال تمام تلاش ما بر این بود که جشنواره به صورت آبرومندانه‌ای برگزار شود، زیرا مهمترین و عملیاتی‌ترین دوره را پشت سر می گذاریم. این را هم باید بگویم که خوشبختانه ۲ نفر از اعضای انجمن در شورای سیاستگذاری جشنواره حضور مجدانه‌ای داشته‌اند.»

دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: «امسال ۱۱۷ کشور آثاری را برای ما ارسال کرده‌اند. درباره محل برگزاری جشنواره هم باید بگویم که به دلیل اینکه پردیس سینمایی ملت یک مجموعه فرهنگی است، تصمیم گرفتیم جشنواره را در آنجا برگزار کنیم. البته به نظر من نظم و انضباط زیادی در آنجا برقرار است که ما به این موضوع معتقدیم و دیگر اینکه مخاطبان دیگر به صورت ایستاده فیلم‌ها را تماشا نمی‌کنند.»

موسوی درباره  داوران بخش بین‌الملل  جشنواره نیز توضیح داد: «در بخش بین‌الملل چهار داور خارجی داریم که در کنار آنها مهدی کرم‌پور از ایران هم از جمله داوران این بخش است. در بخش ملی هم حمید نعمت‌الله، جعفر صانعی‌مقدم، مجید شیخ انصاری، مجید برزگر، امیر سحرخیز، مهناز افضلی و مهدی جعفری به داوری آثار خواهند پرداخت.»

او درباره هزینه‌های جشنواره و مسایل مالی گفت: «سال گذشته جشنواره با ۲ میلیارد تومان برگزار شد و برآورد مالی ما برای امسال یک میلیارد تومان است که ۵۰ درصد آن را صندوق توسعه هنر می‌پردازد. مدیریت کردن با پول هنر نیست این مهم است که در تنگناها صبوری و از پیچ های تند عبور کرد امیدوارم هزینه های جشنواره را کاهش دهیم به هر حال به نظر من  یکی از پاک ترین جشنواره ها جشنواره فیلم کوتاه است به طوری که  آقای فرخنده کیش هم سال گذشته جشنواره را با بودجه کم برگزار کرد. از طرف دیگر باید به این موضوع توجه داشته باشیم که مهمانان ما یا از خارج می آیند یا از شهرستان و باید احترام آنها حفظ شود با این وجود دیگر از کادوی جشنواره و بولتن فیزیکی خبری نیست ما از آنچه که به آداب جشنواره کمک می کند استفاده می کنیم با این تفاسیر بودجه افزایش پیدا نمی کند.»

این مدیر سینمایی درباره غیبتش در جلسات شورای سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر درباره فیلم کوتاه نیز توضیح داد: «ما سعی کردیم گوشه‌نشین بی‌نشان باشیم، این را هم باید بگویم که من اعضای انجمن فیلم کوتاه را اولین بار زمستان ۹۴ در دفتر آقای حیدری دیدم و در آنجا هم درباره بازگرداندن سیمرغ فیلم کوتاه جشنواره صحبت شد و من فقط مستمع بودم. سال بعدش یعنی سال ۹۵ در فجر مسئولیتی نداشتم، به همین دلیل چندین جلسه با آقای ایوبی مبنی بر بازگشت سیمرغ فیلم کوتاه داشتم درواقع این اختلاف قرائت بین من و دوستم آقای حیدری وجود داشت زیرا او قائل به سیمرغ نبود و من مطالبه دوستانم در انجمن را می‌‌خواستم حتی گاهی بحث بالا می‌گرفت.»

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: «سال گذشته سیمرغ به صورت نمادین به جشنواره ملی فجر بازگشت و در تحولات بعدی وقتی آقای داروغه زاده آمد، دو جلسه جداگانه با او گذاشتم و گفتم که بی‌دلیل چه بحرانی ساخته و هزینه‌های فراوانی تراشیده شده است. خوشبختانه او شنونده خوبی بود و آگاهانه صحبت کرد. همان شب گفتم به عنوان اولین پالس مثبت در جشن فیلم کوتاه خانه سینما شرکت کنیم که وی در آنجا حضور پیدا کرد. من پس از بازگشتن سیمرغ فیلم کوتاه به جشنواره فجر یادداشتی نوشتم اما در آن یادداشت به خودم تبریک نگفتم و از آقای داروغه زاده تشکر کردم زیرا ایشان را یک فرد پخته دیدم که با گارد بسته صحبت نمی‌کند.»

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =