سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ملت ایران پاسخ کوبنده و محکمی به سخنان غیرمنطقی و غیرعقلانی ترامپ و موضع دولت آمریکا خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، گودرز امیری با محکوم کردن سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران و برجام تأکید کرد: این موضع گیری ترامپ در اجرای برجام باعث بی اعتمادی کشورهای دنیا علیه آمریکا خواهد شد.

وی افزود: به طور یقین هیچ عقل سالم و منطق علمی ای در دنیا فحاشی ها، بی ادبی ها و قلدرمآبی های ترامپ را نمی پذیرد و آزادی خواهان دنیا در برابر این زورگویی ها ایستادگی می کند.

امیری تصریح کرد: حمایت کنونی کشورهای مختلف دنیا از جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده انزوای سیاسی آمریکا و اثبات حقانیت ایران اسلامی به ویژه در سند برجام است.

وی با اشاره به صحبت های ترامپ علیه سپاه پاسداران بیان داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بطن مردم برخاسته و ملت شریف و همیشه در صحنه ایران اسلامی در دفاع از حریم میهن و آرمانهای انقلاب و نظام در کنار سپاه پاسداران خواهد ماند.

وی عنوان داشت: برجام یک سند قانونی بین المللی و دارای طرفین متعهد و مشخص است که آمریکا نمی تواند به تنهایی آن را لغو و یا نقض کند.

امیری اظهار کرد: مبنای ما در قضیه برجام، موضع گیری سیاسی براساس دیدگاه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و بیانات رئیس جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: ما متعهد به اجرای برجام هستیم تا جایی که طرفین متعهد و پایبند به اجرای آن تعهدات باشند و به منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران طبق مفاد برجام خدشه ای وارد نشود.

سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مردم جهان امروز و آیندگان این کره خاکی به خوبی درک و قضاوت می کنند که راه و روش ترامپ و دولت آمریکا باپشتوانه علمی و منطقی مواجه نیست.

وی یادآور شد: همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و عمل به تمامی تعهدات در برجام نشان دهنده صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی و تلاش برای ایجاد صلح پایدار در منطقه و جهان است.

امیری عنوان کرد: استفاده از نام جعلی خلیج عربی به جای خلیج فارس از سوی دونالد ترامپ نه تنها خدشه ای به عظمت جمهوری اسلامی وارد نکرد بلکه پوچی، بی اساسی گفتمان ترامپ را به جهانیان ثابت کرد.

گفتنی است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه در سخنرانی خود با موضوع سرنوشت برجام نام خلیج عربی را به جای خلیج فارس به کار برد که با واکنش مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای دنیا مواجه شد.

بازنگری در مفاد برجام از دیگر خواسته های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بود که این خواسته نیز واکنش های مقامات ایران و جهان علیه دولت آمریکا را به همراه داشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =