آیا دعوای نماینده نیشابور به هیات نظارت می‌رود؟

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از احتمال بررسی پرونده نماینده نیشابور در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خبرداد.

محمدجواد جمالی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در گفت و گو با خبرآنلاین درباره حواشی اخیر پیرامون جدال نماینده مردم نیشابور و معاون سیاسی استاندار خراسان رضوي گفت: قبول داریم که نمایندگان به دلیل درخواست های زیاد و مشکلات متعدد در فشار هستند و در این راستا رقابت های منطقه ای و انتظارات تقسیمات کشوری نیز بر دوش آنها بار شده است؛ اما با تمام این تفاسیر انتظار می رود نمایندگان ملت این گونه مسائل را بتوانند مدیریت کنند. چرا که بخشی از مردم را نمایندگی می کنند و انتظار هم این است که شان خود را حفظ کنند و بر اعصاب خود مسلط باشند.

او ادامه داد: در هیات نظارت مواردی وجود داشته که به بررسی گذاشتیم و تذکراتی را هم به نمایندگان داده‌ایم. خوشبختانه در میان 290 نماینده فقط با چند مورد این چنینی برخورد داشتیم و اغلب پرونده ها نیز در مورد نطق ها و مصاحبه هاي همکاران بوده است.

جمالی درباره احتمال بررسي حمله هاجر چناراني به معاون سياسي استاندار خراسان رضوي در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: فعلا که مجلس تعطیل است، اما چنانچه جمعی از نمایندگان مجلس یا معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی و یا هیات رئیسه مجلس شکایتی داشته باشند، به هیات نظارت ارسال خواهد شد و سپس به این موضوع هم رسیدگی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هیات نظارت نمی تواند همچون مدعي العموم مستقلا به موضوع وارد شود؟، گفت: نه اینکه نتوانيم، اما عرف بر این است که با یک درخواست، موضوع را بررسی کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا این یک نقص و خلا قانوني نیست که هیات نظارت نمی تواند فارغ از شکایت بیرونی، راسا به برخي موضوعات بپردازد؟، گفت: این یکی از مشکلاتی است که نیاز به بررسی دارد. قرار است در این رابطه جلساتی برگزار کنیم و موضوعات را به بحث و بررسی بگذاریم تا به یک راهکار کارآمدتر برسيم. ساختار هیات نظارت مصوبه مجلس و مورد تايید شورای نگهبان است و خود مجلس نمی تواند تغییری در آن ایجاد کند. اما باید دید چه راهکارهایی از چه طریقی می توان در آن ایجاد کرد که مشکلات کمتر شود.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =