۰ نفر
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۹

حرف‌های رئیس کمیته اخلاق درباره برخورد این کمیته با فوتبالیست‌هایی که عادت به مصرف قلیان و دخانیات دارند، اتمام حجتی است با آن‌ها که قلیان‌ها را از پستوی خانه درآورده‌اند و خیلی راحت در کافه‌ها سفارش دوسیب، آلبالو و... می‌دهند.

مرتضی تورک دیروز خیلی قاطعانه گفت: «کشیدن قلیان و استعمال دخانیات کار بازیکنان فوتبال نیست و به شدت با بازیکنانی که این‌گونه رفتارهای خلاف و غیرحرفه‌ای را انجام می‌دهند، برخورد خواهد شد.»

این مصاحبه بی‌شک شروع رسیدگی به فیلم‌ها و عکس‌هایی است که این اواخر از بازیکنان فوتبال در حال استعمال دخانیات و مصرف قلیان منتشر شد.

اگرچه با آن بخش از حرف‌های رئیس کمیته اخلاق که گفته؛ «مصرف قلیان و دخانیات کار زندانیان خطرناک است»، موافق نیستیم و معتقدیم قاضی تورک در تقبیح این عمل غیرحرفه‌ای فوتبالیست‌ها اغراق کرده است چرا که متأسفانه در جامعه ما، پزشک، مهندس، نویسنده، معلم، تاجر و... سیگاری و قلیانی به‌وفور داریم و هیچ‌کدام‌شان هم زندانی خطرناک نیستند اما این اغراق تغییری در کلیت ماجرا ایجاد نمی‌کند.

استعمال دخانیات و قلیان برای فوتبالیست‌ها یک کار متعارف نیست و جدا از آسیبی که به خود فوتبالیست‌ها و سلامت و عمر ورزشی آن‌ها می‌زند، نما و بازتاب بدی هم در جامعه دارد و هم چهره بدی از فوتبال به جامعه معرفی می‌کند و هم الگوهای بدی را برای نسل جوان در معرض انتخاب می‌گذارد.

این درست که ستاره‌های فوتبال شاید دل‌شان نخواهد الگوی کسی باشند و این ما و شما هستیم که باید با تربیت درست، الگوهای بهینه‌تری به فرزندان‌مان معرفی کنیم اما باز هم نمی‌توان به سادگی با قلیان کشیدن ستاره‌های فوتبال در محافل عمومی کنار آمد. تا جایی که یادمان هست چهاردیواری «اختیاری» بود، سفره‌خانه سنتی و کافی‌شاپ دیگر حریم شخصی نبود و چهاردیواری اختیاری در موردش کاربرد ندارد.

فوتبالیست‌ها را به نهان‌روشی تشویق نمی‌کنیم و نمی‌گوییم در حریم خصوصی خود هر کاری دل‌شان خواست بکنند اما حداقل می‌توانند کارهای غیرمتعارف‌شان را عمومی نکنند!

* این یادداشت در ستون حرف‌آخر دوشنبه ۲۴ مهر روزنامه خبرورزشی چاپ شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =