نامه نیوز نوشت: یک عضو فراکسیون امید از نوع تعامل دولت با مجلس انتقاد می کنند و هشدار می دهد بعید نیست کارت زرد های بعدی در راه باشد.

بخشی از گفتگو با علیرضا رحیمی را در ادامه بخوانید؛

در پی احضار وزرا به مجلس و نشان دادن کارت زرد به آنها به نظر می رسد یک انگیزه سیاسی یا دلخوری وجود داشته باشد کمااینکه شما هم در کانال تلگرام خود به هشدار آقای عارف به ربیعی اشاره کردید چقدر این موضوع صحت دارد؟

کارت زرد مجلس هدف گذاری نشده بود بلکه کارت زردی که داده شد نتیجه تعامل دولت با مجلس و نمایندگان بود یعنی از قبل رایزنی صورت نگرفته بود که بگوییم این کارت زرد ها بر اساس آن هدف گذاری ها صورت گرفته باشد بلکه زمینه ای بود که به واسطه تعامل دولت با مجلس در میان نمایندگان ایجاد شده بود رای نمایندگان هم فراکسیونی نبود رای نمایندگان به خاطر نوع تعامل انها با دولت بود، حتی این کارت زردها نتیجه عملکرد دوماهه این وزرا هم نبود بلکه معطوف به کل دولت و مشخصا هشداری بود که دولت هم تعامل بهتری داشته باشد و هم صادقانه تر رفتار کند.

آیا این هشدار ریشه در دلخوری های امیدی‌ها از دولت داشت؟

عرض کردم آنچه رخ داد حاصل دلخوری های فراکسیون امید نبود اما ناشی از دلخوری هایی بود که مجموعا نسبت به دولت و وزرا مطرح بود، اگر دلخوری وجود نداشت و نمایندگان از عملکرد دولت راضی بودند به این کارتها ختم نمی شد آن هم یک ماه و نیم بعد از تعیین کابینه و این منافاتی با رای به کابینه ندارد. رای اعتماد حسن نیت مجلس و گام اول نمایندگان برای تعامل بود و این کارت زرد یک هشدار بود به دولت که از این به بعد مسیرش را تنظیم کند که این تعامل یک تعامل سازنده باشد.

منطور شما از تعامل چیست؟

اولا دسترسی به وزرا؛ دوم وعده هایی که وزرا چه به صورت فردی و چه به صورت منطقه ای داده بودند را عمل کنند و فقط خرید زمان مد نظر نباشد. مورد بعد هم اینکه تصمیماتی که هماهنگی با نمایندگان را لازم دارد این هماهنگی با آنها صورت بگیرد که بعدا منجر به چالش های بعدی نشود.

آقای جعفرزاده گفته اگر همین الان استیضاح رحمانی فضلی کلید بخورد وزیر می افتد چقدر این باور وجود دارد؟

به هر حال مجلس هوشمندانه عمل می کند و نگاهش این است که مسیر را برای خدمت به مردم هموار کند کما اینکه این اقدام و این نیت را در رای دادن به وزرا عملی کرد و مسیر را باز کرد اما اگر قرار باشد دولت مسیری برای تعامل با مجلس انتخاب کند که مسیر شفافی نباشد قطعا باید منتظر واکنش های نمایندگان باشد و بر همین اساس است که می گویم زمینه برای هشدار دادن
به هیات وزرا و کلیت دولت آماده است.

یعنی باید در آینده منتظر استیضاح یا کارت زرد دیگری باشیم؟

بله هیچ بعید نیست که کارت زردهاي بعدی هم به وزرا در راه باشد و بهتر است دولت و آقای رییس جمهور یک بازنگری در تعامل با مجلس داشته باشد

شما گفتید کارت زردها ممکن است ادامه داشته باشد این ادامه کارت زرد در مورد کدام وزرا خواهد بود؟
من وارد مصادیق نمی شوم اما به طور کلی گفتم اگر این روندی که دولت در پیش گرفته است بخواهد ادامه پیدا کند می تواند چالش های دیگری را ایجاد کند.

29212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =