با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه جمعه 28 مهر 1396 می‌کنیم.

خبرآنلاین:

شماره 1- مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام خود نوشت :" گزارشی از دوستان در خصوص اخذ هزینه از پیامکهای ارسالی به شماره صد و نود و پنج دریافت کردم و پس از بررسی متوجه صحت گزارش شدم. متاسفانه بدلیل پیکره بندی اشتباه در سامانه این هزینه کسر می‌شد. بنا بر اعلام اپراتورهای اول و دوم از ساعت یازده شب گذشته این ایراد برطرف و هزینه‌های کسر شده طی چند روز آینده عودت داده خواهد شد. ایراد در اپراتور سوم هم تا فردا حل خواهد شد."

ظاهرا حدود 40 هزار پیامک برای این مرکز ارسال شده و بسیاری از شماره‌های موبایل خصوصی که با آن تبلیغات مزاحم برای کاربران ارسال می شد، مسدود شده است. به گفته وزیر این کار ادامه خواهد داشت و شماره‌های ثابت مزاحم نیز به زودی شناسایی و مسدود خواهند شد.

گفتنی است با این کار اپراتورهای موبایل سود کلان ناشی از دست کردن در جیب کاربران را از دست خواهند داد!

شماره 2- با آغاز طرح رجیستری گوشی موبایل از امروز، اگرچه تنها پایش گوشی‌ها انجام می‌شود و در فاز نخست گوشی‌هایی که پیش از این در شبکه فعال شده‌اند مشکلی نخواهند داشت، اما لازم است کاربران گوشی‌های کارنکرده خود را تا پیش از آغاز فاز دوم در روزهای آینده فعال کنند.

شماره 3- معاون شرکت مخابرات ایران گفته که مخابرات قصد دارد سرویس پرداخت قبوض تلفن را به سمتی ببرد که با توافق با بانک، قبض تلفن مشترکان بدون دریافت صورت حساب، به صورت اتوماتیک از حساب بانکی‌شان پرداخت شود.

شماره 4- معاون وزیر ارتباطات گفت: با افزایش استفاده مردم از شبکه های اجتماعی درآمد اپراتورهای موبایل در حوزه پیامک و مکالمه، کاهش یافته است. به گفته جوشقانی با توجه به افزایش حجم پیامک ها در شبکه های اجتماعی میزان درآمد اپراتورها در حوزه پیامک از ۷ درصد به ۳ درصد و در حوزه مکالمه از ۱۷ درصد به ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

البته وی به این مطلب اشاره نکرده است که درآمد اپراتورها از بابت اینترنت چند برابر افزایش پیدا کرده است چرا که کاربران که سالهای گذشته به زور یک بسته اینترنتی 10 هزار تومانی را می‌خریدند، امروز ماهانه بیش از 20 الی 30 هزار تومان بابت اینترنت به اپراتورها می پردازند و بنابراین درآمد اپراتورها به طرز سرسام آوری افزایش پیدا کرده است و در مقایسه با کاهش مکالمه و پیامک رقم هنگفتی را در بر می‌گیرد.این در حالی است که کاربران دائم از حجم خوری اینترنت موبایل شکایت دارند و هنوز این مشکل ادامه دار به صورت فنی حل نشده است و چه بسا بخشی از درآمد جدید اپراتورهای موبایل با نارضایتی مشتریان کسب می‌شود.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =