۰ نفر
۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸

به دنبال ایجاد بیت کوین های طلا که ارزش آنها بالای 60 درصد است، قیمت بیت کوین در بازارهای جهانی سقوط کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سی ان بی سی، امروز در بازار معاملات جهانی قیمت بیت کوین نزدیک به 300 دلار کاهش یافت و به 5 هزار و 374 دلار رسید.این ریزش به دنبال ریزش روز گذشته اتفاق افتاد که به رویداد «چنگال سخت» معروف شد.

اما چنگال سخت چیست؟ اولا،این مهم است که بدانیم سیستم بیت کوین چگونه کار می کند.معاملات توسط رمزگذارها در یک بلوک جمع می شود و تبدیل به یک معادله پیچیده ریاضی می شود.سپس کاربران با استفاده از رایانه های پرسرعت و قوی،برای این معادله ها راه حل پیدا می کنند.هنگامی که رمزگذار درستی پازل را بررسی کرد و معاملات تایید شد، رمزگذار بیت کوین جایزه می‌دهد.این جایزه حالا در قالب بیت کوین طلا تعریف شده است

هرکسی که بیت کوین طلا را دریافت می کند،یعنی به ازای یک مقدار مشخص بیت کوین، طلا به دارایی های او اضافه شده است.از زمانی که بیت کوین طلا ایجاد شده، ارزش بیت کوین 66 درصد کاهش یافته؛ یعنی تقریبا حدود 161 دلار در هر سکه بیت کوین فروخته شده است.

به نظر می رسد که علت فروپاشی سرمایه گذاران اوراق قرضه هم بی اعتمادی به طلاهای تازه است.

طلای بیت کوین در همان چند ساعت اول، با مشکل مواجه شد.وب سایتی که رمزگذاری جدید را برای بیت کوین انجام می داد، دچار حمله هکری شده و بسیاری از معامله گران بیت کوین هنوز تجارت بیت کوین طلا را شروع نکرده اند.

در حال حاضرارزش کل دارایی های بیت کوین در بازار سرمایه 5.5 میلیارد دلار است.

منبع:سی ان بی سی

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =