تحلیل کوروش تشت‌زر از باخت استقلال در دربی؛ نقش پررنگ شفر و روزبه چشمی

کوروش تشت‌زر بازیکن اسبق استقلال که در کانادا زندگی می‌کند، تحلیلی فنی درباره دربی 85 نوشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ كوروش تشت زر، بازیكن اسبق استقلال كه این روزها در كانادا زندگی می كند، دربی 85 را با دقت نگاه كرده و درباره آن تحلیلی فنی نوشته است. یادداشت تشت زر را در زیر می خوانید.

دربی با شکست استقلال به پایان رسید. دقایق اولیه نیمه اول را استقلالی ها بهتر شروع کردند اما از دقیقه 15 پرسپولیس سوار بازی شد و از نقطه ضعف استقلال که قلب دفاع بود استفاده کرد و به گل رسید.
گماردن روزبه چشمی در پست دفاع آخر که ذاتاً بازیکنی ایستا و درگیر شونده است اشتباه بزرگی بود. کند بودن روزبه استقلال را عقب کشیده بود. این تصور که چشمی دفاع وسط باشد توسط کارلوس کی روش هم مردود شده بود. او به واسطه سن و سالش و جراحی ای که روی زانویش انجام داده در برگشت ها مشکل دارد و در اکثر گل های خورده استقلال در زمان هایی که او دفاع آخر بود نقش داشته، البته ناگفته نماند که او بازیکن بسیار خوبی است نه در دفاع وسط بلکه در هافبک دفاعی.
یک مهاجم سرعتی می تواند به راحتی از نقطه ضعف استقلال استفاده کند که علیپور این کار را انجام داد. سید جلال حسینی یکی از ارکان موفقیت پرسپولیس بود که به خوبی وظیفه کاپیتانی و جمع و جور کردن تیمش را انجام داد و تجربه بالای او به داد برانکو رسید. بیرانوند هم علیرغم این که در چند هفته اخیر دچار افت شده بود اما درخشان ظاهر شد. نقاط مثبت استقلال که با تجربه های این تیم هستند مثل خسرو حیدری و امید ابراهیمی با روزهای اوجشان فاصله دارند. استقلال در فاز حمله دچار مشکلات فراوانی است و گلزن ندارد.
وینفرد شفر که حسابی حرص و جوش می خورد هنوز نتوانسته ترکیب تیمش را بشناسد و مشخص بود که فشار زیادی روی دوشش است. مدیران و هواداران از او انتظار شکست نداشتند، علی رغم این که او از بازی تیمش راضی بود ولی غافل از این است که در دربی فقط نتیجه مهم است و بس. گر چه فرم بازی استقلال با آمدن مربی آلمانی بهتر شده اما این تیم حالا حالاها کار دارد.
ترس از باخت و حواشی ویران کننده این بازی باعث شده بود که درگیری های فیزیکی زیادی در میانه میدان رخ دهد و اگر گل پرسپولیس را در نظر نگیریم تساوی منصفانه ترین نتیجه برای این دیدار بود. پنالتی پرسپولیس صد در صد درست بود. تعویض های استقلال بی ثمر بود و شهباززاده و انصاری با ورودشان نتوانستند کار مثبتی انجام دهند و تمرکز نداشتند. داور این بازی در مجموع نمره قبولی گرفت اما می توانست در یکی دو صحنه کمال کامیابی نیا را اخراج کند که اگر می کرد درست بود. غیبت طارمی در پرسپولیس کاملاً مشهود بود و در سوی مقابل استقلال دربی باز نداشت. هر دو تیم برای نباختن به میدان آمده بودند و اشتباهات فردی بازیکنان کیفیت فنی این دیدار را پایین آورده بود. استقلال چوب خریدهای بد فصل اول را می خورد و بازیکن تعیین کننده و زهردار ندارد.
در پایان باید گفت که این دیدار با همه حواشی و هیجانش چنگی به دل نزد!

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =